حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های عکاسی را منزوی کردند!

نوشته

5 سال قبل | 19 دیدگاه | دوربین‌های دیجیتال

تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که میزان خریداری و استقبال از دوربین‌های عکاسی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ میلادی بیش‌از ۵۰ درصد کاهش یافته است. گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های عکاسی را منزوی کرده اند و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت گوشی‌های هوشمندی که همگی به دوربین‌های با کیفیت و مجهز به قابلیت‌های تقریباً حرفه‌ای تجهیز شده‌اند، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران پیش‌تر برآورد کرده بودند که دیگر کسی سراغ خریداری و استفاده از دوربین‌های عکاسی و حرفه‌ای که معمولاً حجم و اندازه بزرگ و سنگینی دارند، نخواهد رفت چراکه گوشی‌های هوشمند از آنجایی که همواره به همراه کاربران است، نیاز آنها از عکاسی در سفر، مهمانی و سایر تفریحات خود را برطرف خواهد کرد.

کاهش قیمت موبایل

حالا تازه‌ترین آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که میزان خریداری و استقبال کاربران از دوربین‌های عکاسی در هشت سال اخیر یعنی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۵۰ درصد کاهش و تقلیل یافته است.

گوشی‌های هوشمندی که در سال‌های اخیر روانه بازارهای جهانی شده است، به قابلیت و ویژگی‌های متعددی که غالباً در دوربین‌های عکاسی و حرفه‌ای وجود دارند، مجهز شده‌اند و کاربران قادر خواهند بود تنها با اطلاع و استفاده درست از آنها، تصاویر و عکس‌های باکیفیت و با وضوح بالایی را گرفته و در آرشیو تصاویر خود به ثبت برسانند.

به هر صورت می دانیم که همیشه کاربر حرفه ای عکاسی از یک دوربین حرفه ای استفاده می کند اما موبایل ها همانطور که فروش کامپیوترهای شخصی، مودم های اینترنتی و حتی تراکنش های سنتی بانک‌ها را کاهش داده اند، در بخش دوربین نیز ضربه بزرگی به بازار دوربین های مبتدی وارد کرده اند.

شما با دوربین موبایل عکاسی می کنید یا دوربین عکاسی عادی یا حتی دوربین عکاسی حرفه ای؟ ترجیح شما برای ثبت خاطرات با کدام است؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

واقعا دوربین پیکسل ۳ معرکست ازنزدیک دیدم برگام ریخت

Dariushrd

منم دیدم کیفیتش حرف نداره، اونوقت دگزو بهش ۱۰۱ داده😄

m.b

بخاطر زوم و بوکه بود…😅
سر جمع بیش از 45 امتیاز تو این دو تا پارامتر کمتر از دوربین های سردرنشین گرفته بود از dxo…
خب این تو نمره نهایی خیلی تاثیر گذاشت…
والا میگن الان الگوریتمش دیگه عوضه شده…
ببینیم چی میشه دیگه…😅

Rog_Pc_Gamer

همه این حرفایی که‌گفتی به کنار
ولی سرد نشین؟ :)))))))

m.b

(صدرنشین)

Amin B3DA

آقای عطایی لطفا به وضعیت Alif16 رسیدگی کنید

Parham

گوشی ها برای عکاسی معمولی و حتی پرتره به نظرم بهتر از دوربینای DSLR و میرورلس هاست ولی هنوزم به دوربین نیاز برای عکاسی ماکرو، سوپر زوم ، عکاسی با زمان کوتاه و طولانی( عکاسی با سرعت 1 چهارهزارم ثانیه تا حتی 30 ثانیه با DSLR ممکنه ولی با گوشی نمیشه) ولی برای عکاس آماتور گوشی خیلی بهتره

ali

من با میت ۲۰ ام تمام نیاز های عکاسیم پوشش داده شده وبا کیفیت محشرش هیچ نیازی به دوربین عکاسی ندارم.

chalton

برند شماره یک دنیای موبایل سامسونگ هست اون وقت عکس هواوی رو گذاشتید؟؟

Arrow

بهترین دوربین های موبایل ماله هواویه نه برند مورد علاقت

chalton

خوشگله هواوی فقط امسال بهترین شد اونم با هزار تا اما و اگر،در ضمن فرق برند اصیل و حرفه ای اینجا مشخص میشه هواوی فقط رو دوربین پشت کار کرده بود فقط برای این که بتونه تبلیغ کنه ولی برندی مثل سامسونگ برای مشتریهاش ارزش قائل هست،نوت 9 امتیاز 92 و هواوی میت 20 پرو امتیاز 75 😂😂😂چه بد ضایع شد هواوی😂😂 اختلاف 17 امتیاز 😂😂👏😂این از برند مورد علاقه ات که امتیاز 109 واسش خیلی مشکوکه،در مل باز ما dxomark قبول داریم عیب نداره.
ولی اینجا معلوم میشه که سامسونگ برای گوشی هاش کم نمیزاره و اساسی کار میکنه نه مثل هواوی.

Arrow

تلاشتو بکن ولی کسی به حرفات اهمیتی نمیده چون شخصیتت برا همه رو شده امکان نداره حرف راست از کامنتای تو دربیاد هواوی بهترین دوربین پشت شده و از نظر اکثریت دوربین پشت مهم تر از سلفیه اینو دیگه همه میدونن

chalton

Arrow
حرفام تلخه،چون حقیقته،نه عزیزم اتفاقا الان دوربین سلفی هم خیلی مهمه،اونایی عقل دارن و شعور دارن حرفام رو میفهمن اونایی هم که ندارن بزار خوش باشن مثل تو و امثال تو.

Arrow

تو که دستت برا همه رو شده یه موجود عقده ای بدبخت که تو واقعیت هیچی نیست و تو فضای مجازی داره عقده گشایی میکنه و دروغ و توهین میخواد خودشو مطرح کنه بچه امثال تو زیاد دیدم هیچی نیستین🤣🤣

علی شیخ زاده

دیگه گوشی های موبایل انقدر پیشرفت کردن که تنها عکاس های حرفه ای بخاطر شغلی که دارن از دوربین حرفه ای استفاده میکنن در باقی موارد گوشی نیاز آدمو برطرف میکنه

REZA

هیچوقت گوشی جای دوربین و نمیگره
بله یه سری از کاربرا معمولی مثل ماها که برای عکس های خونواپگی دوربین های متوسط میخریدیم دیگه نیازی به اونا حس نمیکنیم ولی کشی که کارش عکاسه واسش خنده دار نیست بخواد با دوربین گوشی عکس بگیره؟
یه اپشن هایی مثا زوم و پرتره هم وایه گوشیا تومده ولی بنظرم کاش نمیومد .عکسای پرتره که با گوشی گرفته میشه رو که میبینم خیلی بدم میاد مرز ها رو دریت نمیتونن تشخیص بدن گوشیا بنظرم

Arrow

تا امثال تو بیشتر بسوزین

محمد شادکانی

همون اشغال که میگی شرط میبندم ارزوشو داری داشته باشیش و نمیتونی الان روانی شدی امدی تو سایت تو تمام پست های میگی سامسونگ پسر جان من یکی تا تو طرف دار سامسونگ باشی نمیام سمت این برند این قدم خودتو سبک نکن تو از تمام عمرت یه گوشی فک کنم از اون قدیمی های سامسونگ مثل j1داری هی داری میگی سامسونگ

ronin

طرف اولین گوشیش سری j سامسونگه که باباش واسه معدل دبستانش خریده براش دیگه فک میکنه سامسونگ خداس😂
جالبه واسه چرت و پرتاشونم هیچ دلیل منطقی ندارن و عین بچه نقنقو یه حرفو هی تکرار میکنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)