حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۵ ای (Galaxy Tab S5e) رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | تبلت، سامسونگ

بعد از عرضه دو تبلت طی ۶ ماه گذشته، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد افزایش سهم خود در بازار تبلت‌ها را دارد و گلکسی تب S5e آمده تا دستگاه جدید این شرکت باشد. تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۵ ای (Galaxy Tab S5e) رسما معرفی شد و در ادامه با هم آن را مرور می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

در نگاه اول، این تبلت فوق العاده باریک از جلو یادآور گلکسی تب S4 است. این دستگاه جدید به جای یک پوشش براق ساخته شده از شیشه در پشت خود، یک ساختار فلزی با گوشه‌های گرد دارد. تنها دوربین پشتی این تبلت هم از منطقه وسط در گلکسی تب اس 4 به گوشه بالا سمت چپ منتقل شده و لوگوی سامسونگ نیز در وسط صفحه قرار گرفته است. همچنین باید انتظار حضور یک حسگر اثرانگشت کناری در S5e را هم داشته باشیم.

این تبلت بعد از گلکسی S10e و دستبند گلکسی فیت e سومین محصول سامسونگ با پسوند e محسوب می‌شود. ظاهرا سامسونگ قصد دارد با استفاده از این حرف نمونه ارزان‌تر پرچم‌دارهای خود را از دیگر مدل‌ها جدا کند. به همین دلیل، باید منتظر عرضه مدل اصلی این تبلت که احتمالا گلکسی تب اس 5 نام خواهد داشت هم باشیم که احتمالا در طراحی آن از گلکسی اس 10 الهام گرفته خواهد شد.

می‌خواهید باور کنید یا نکنید، گلکسی تب S5e از گلکسی تب اس ۴ به اندازه ۷٫۱ میلی‌متر باریک‌تر است بنابراین ضخامت آن به ۵٫۵ میلی‌متر می‌رسد که در نوع خود یک رکورد برای کمپانی کره‌ای به حساب می‌آید. به علاوه، حاشیه‌های باریک با نمایشگر Super AMOLED نیز سبب شده از رزولوشن ۱۶۰۰*۲۵۶۰ پیکسلی این دستگاه نهایت استفاده را ببریم. همچنین با وزن ۴۰۰ گرمی، نه تنها از مدل تب اس ۴ سبک‌تر است بلکه در مقایسه با آیپد ۹٫۷ اینچی و آیپد پرو ۱۱ اینچی اپل هم این دستگاه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سبک وزن ولی نه آن‌قدر زیاد

سامسونگ وعده داده دوام باتری این تبلت به ۱۴٫۵ ساعت برسد که به نظر با ظرفیت ۷۰۴۰ میلی‌آمپری و سرعت ۲٫۰ گیگاهرتزی کاملاً منطقی است. این احتمال می‌رود که پردازنده محصول جدید کمپانی کره‌ای اسنپدراگون ۶۷۰ باشد. هرچند نمی‌توانیم با این مشخصات فنی گلکسی تب S5e را قدرتمندترین تبلت دنیا بدانیم ولی وقتی این تراشه با رم ۶ گیگی همراه می‌شود، می‌توانیم کارهای زیادی با آن به انجام برسانیم.

برای لذت بردن بیشتر از این دستگاه ۱۰٫۵ اینچی، چهار اسپیکر در بدنه آن جای‌گیری کرده‌اند تا هنگام ضبط فیلم‌های پرتره و معمولی خیال کاربران از کیفیت صوت راحت باشد. به علاوه، وجود تکنولوژی‌های صدا نظیر AKG و Dolby Atmos، دیگر حرفی در این زمینه باقی نمی‌گذارد. به خاطر اینکه می‌توانید از کیبورد اکسترنال یا کابل DeX سامسونگ بهره ببرید، امکان تبدیل گلکسی تب S5e به یک رایانه همراه کوچک وجود دارد.

قیمت و زمان ورود به بازار

بهترین نکته در مورد این دستگاه که دارای قاب پشتی آهنی می‌باشد، قیمت حدوداً ۴۰۰ دلاری آن است که البته با توجه به رم ۴ گیگی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بسیار عالی می‌باشد. به خصوص وقتی آن را با گلکسی تب اس ۴ یا ارزان‌ترین نمونه آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل مقایسه می‌کنیم. مطمئناً باید گلکسی تب S5e را از نظر طراحی و توانایی‌ها، چیزی میان آیپد ۹٫۷ اینچی و آیپد پرو ۱۱ اینچی بدانیم. با این وجود، باز هم باید محصول سامسونگ را به خاطر قیمت مناسبش مورد ستایش قرار دهیم. لازم به ذکر است که اگر به سیستم عامل اندروید علاقه‌ای ندارید، می‌توانید سراغ آیپد غیر پرو (۲۰۱۸) بروید که تنها ۷۰ دلار ارزان‌تر است.

نکته ناامیدکننده اما زمان ورود این دستگاه به بازار است چرا که گفته می‌شود زودتر از ماه آوریل و نیمه سال جاری میلادی نمی‌توانیم شاهد حضور آن در بازار باشیم.

نظر شما درباره گلکسب تب اس ۵ ای (Galaxy Tab s5e) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil Rezayi

من تو یوتیوب فیلم معرفیشو دیدم
جذابه

lovenokia

تبلت با ارزش خرید بالایی هست .
همین مشخصات رو روی یک گوشی میزد به خدا عالی می شد . من دنبال گوشی با همین Snapdragon 670 یا 675 هستم . که فعلا سامسونگ هیچ گوشی رو با این پردازنده معرفی نکرده . فقط A8s خوب بود که سوراخش 🙂 بیش از اندازه
گشاده 🙂

3INA

در مورد این تبلت سامسونگ و کلا خانواده تبلت های سامسونگ نظری ندارم ، اما به طور کلی تبلت های اندرویدی رو خیلی مفید نمی دونم
دلیل اصلیشم اینه که نرم افزار خاصی برای تبلت های اندرویدی وجود نداره و به همون نسخه موبایل های اندرویدی ختم میشه نرم افزار هاش

درصورتی که برای آیپد پرو نرم افزار فتوشاپ کامل عرضه شده و نرم افزار های زیادی در حوزه طراحی اختصاصا برای آیپد های اپل ارائه شده اگر علاقه دارید میتونید ویدیو های پیج زیر رو که اکثرا با آیپد پرو هست از یه طراح کار درست ببینید ولذت ببرید
https://bit.ly/2V2YyxY

در پایان میگم اگر سامسونگ تمرکز بیشتری شاید روی تبلت ویندوزی داشت بهتر بود ، خودم به شخصه تبلت های ویندوزی رو کاربردی تر میدونم هر چند هر کسی استفاده ای داره و نظر متفاوت

Naranj

ضخامت،قاب پشت فلزی و صفحه امولد چشمگیر هست
باتری و قیمت خوبش هم هست

Mohammad 13759

بسیار عالی و ارزان برای دنیا نه ایران تبلت برای افراد زیر پانزده سال عالیه چون به شدت کارتون می بینند ومیتونن لذت ببرن

Pouya

فوق العادست

ARMTIN

بنظرم سامسونگ با معرفی این تبلت بازار کسب و کار های کوچیک هدف قرار داده
تبلت S5e میتونه یک انتخاب ایدال برای کسانی که کار ویزیتوری انجام ميدند باشه
👌
.
.
متاسفانه با این وضعیت معیشتی مردم از عهده خرید تبلت 400 دلاری بر نمیاند
💔

CAPCOM

خیلی خوبه مخصوصا صفحه نمایش و چیپستش

Cyrus

ماشاالله آیپد پرو😐

chalton

بسیار عالی👏👏
صفحه نمایش super AMOLED
4 اسپیکر و تکنولوژی‌های صدا نظیر AKG و Dolby Atmos
قاب فلزی
ضخامت فوق‌العاده کم،قیمت پایین
تازه میان رده هست😏😏😏😏😏نسخه اصلیش مونده حالا😏😏😏😏😏

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)