حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ از این سه گوشی و تبلت گلکسی

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، سامسونگ

با گذشت سال‌ها، گوشی‌های هوشمند به پایان عمر خود نزدیک شده و اگر کاربران از آن‌ها دست نکشند، این خود شرکت‌ها هستند که دیگر از دستگاه‌های قدیمی خود پشتیبانی نمی‌کنند. این رویه برای تمامی دستگاه‌ها صادق بوده و بسته به سازنده، از چندین ماه تا چندین سال متفاوت است. درهمین‌راستا، به‌تازگی گزارش شده است که با پایان پشتیبانی نرم افزاری از سه گوشی Galaxy A40 ،Galaxy A20 و Galaxy A10 و همچنین تبلت‌های Galaxy Tab S5e ،Galaxy Tab A 10.1 و Galaxy Tab A S Pen، این دستگاه‌های سامسونگ دیگر آپدیت جدیدی را دریافت نخواهند کرد.

پایان پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ از سه گوشی گلکسی

وب‌سایت GalaxyClub گزارش می‌دهد که سامسونگ به‌تازگی پشتیبانی از سه گوشی هوشمند خود یعنی Galaxy A40 ،Galaxy A20 و Galaxy A10 را پایان داده است. این دستگاه‌ها در نیمه اول سال 2019 عرضه شدند، به این معنی که سامسونگ پس از چهار سال به پشتیبانی از آن‌ها پایان داده است.

هر دو مدل گلکسی A10 و گلکسی A40 به وصله امنیتی مارس 2023 به‌روزرسانی شده‌اند، بنابراین این آخرین آپدیت آن‌ها به‌شمار می‌رود. درهمین‌حال، به‌نظر می‌رسد که گلکسی A20 در به‌روزرسانی قدیمی‌تر در ماه دسامبر به پایان عمر خود رسیده است.

علاوه‌بر گوشی‌های فوق، سامسونگ سه تبلت گلکسی را نیز از لیست رسمی دستگاه‌های پشتیبانی‌شده خود حذف کرده است. این دستگاه‌ها شامل Galaxy Tab S5e (SM-T72x) ،Galaxy Tab A 10.1 (SM-T51x) و Galaxy Tab A با قلم S Pen هستند.

پایان پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ از سه گوشی گلکسی

پایان پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ از سه گوشی گلکسی

مشابه گوشی‌های هوشمند، سه تبلت گلکسی که پشتیبانی خود را از دست دادند در نیمه اول سال 2019 عرضه شدند. آخرین وصله امنیتی Galaxy Tab S5e در ماه نوامبر بود و Tab A10.1 نیز وصله دسامبر 2022 را دریافت کرد. در برخی بازارها، Tab A با قلم S Pen از به‌روزرسانی امنیتی جدیدتر ژانویه 2023 بهره می‌برد.

همان‌طور که اشاره شد، پایان پشتیبانی نرم‌افزاری از این گوشی‌ها و تبلت‌ها لزوماً به‌معنای عدم کارکرد آن‌ها نیست. با توجه به اینکه برخی از دستگاه‌های گلکسی هر شش ماه یکبار وصله‌های امنیتی جدید دریافت می‌کنند، این تلفن‌ها و تبلت‌هایی که به پایان عمرشان رسیده‌اند باید حداقل تا نیم سال پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی امنیتی خود، نسبتاً ایمن بمانند.

با این وجود، در گذشته، سامسونگ وصله‌های امنیتی مهمی را برای دستگاه‌های بسیار قدیمی‌تر خود نیز منتشر کرده که دیگر پشتیبانی نمی‌شدند، مانند سری گلکسی اس 6 در سال 2022. به این ترتیب، تصور اینکه این تلفن‌ها و تبلت‌های ارزان‌قیمت یک آپدیت جدیدتر را دریافت کنند، غیرممکن نیست.

نظر شما درباره پایان پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ از سه گوشی و تبلت گلکسی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی