حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژ معکوس بی سیم گلکسی اس ۱۰ تا ۳.۵ برابر سریع تر از نمونه هواوی خواهد بود

نوشته

5 سال قبل | 21 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

احتمالا به یاد دارید که ماه پیش در ترنجی خواندیم که خانواده گلکسی اس ۱۰ با ویژگی شارژ معکوس وایرلس به نام Powershare ارایه می شود. این ویژگی اولین بار با ارایه هواوی میت ۲۰ پرو کاربران را شگفت زده کرد. پس از ارایه دیدیم که سرعت شارژ معکوس وایرلس هوآوی میت ۲۰ پرو بسیار آهسته است و تقریبا معادل ۲.۵ وات است. امشب خبر می رسد که شارژ معکوس بی سیم گلکسی اس ۱۰ تا ۳.۵ برابر سریع تر از نمونه هواوی خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

همانطور که در بخشی از تاییدیه FCC امریکا می بینید، برای شارژ معکوس بی سیم خانواده گلکسی اس ۱۰ حداکثر قدرت ۹ وات درج شده است.

برای مقایسه باید بگویم شارژ سریع بی سیم گلکسی اس ۹ برابر ۹ وات (طبق ادعای منبع مطلب) است و این یعنی گلکسی اس ۱۰ می تواند با سرعت شارژر وایرلس سریع سامسونگ دیگر دستگاه ها را شارژ کند.

به این صورت می بینیم که شارژ معکوس بی سیم گلکسی اس ۱۰ تا ۳.۵ برابر سریع تر از نمونه هواوی خواهد بود. این می تواند ویژگی شارژ بی سیم معکوس را کاربردی تر کند و حتی مثلاً ساعت هوشمند خود را با قرار دادن پشت هر کدام از اعضای خانواده گلکسی است ۱۰ شارژ کنید.

پیش از این در ترنجی خواندیم که طبق گزارشات منتشر شده هر سه عضو خانواده گلکسی اس ۱۰ با ویژگی شارژ بیسیم معکوس ارائه خواهند شد. این ویژگی که Powershare نام دارد می توان موبایل یا ابزار جانبی دیگری را که به صورت بی سیم شارژ می شود مستقیماً با قرار گرفتن روی قاب پشتی موبایل شارژ کند.

جالب است که ارزان‌ترین عضو این خانواده یعنی گلکسی اس ۱۰ لایت نیز این ویژگی را خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شارژ معکوس بی سیم قابلیت جذابی است؟ به نظر من با این سرعت، بله.

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3INA

الان بحث سهامداران هواوی و سامسونگ شروع میشه زیر مطلب😐

ronin

قابلیت خیلی جالبیه
و منطقیه که سریع تر از هواوی باشه
هواوی اولین بار این قابلیتو استفاده کرد که کند بود و سخته اولین بی نقص باشه

Pouya

معمولا تو دنیای موبایل اولین ها بهترین نبودن و کاملا طبیعیه
و خوبه که سام داره بهترش میکنه هر چند احتمالا همش بگن کپی کار شد و … که خب درستم هست کپیه ولی از اون دسته کپی هاس که موافق کپی شدنشم چیزایی مثل این که به درد بخوره خوبه که کپی شه مثلا یه همچین چیزی قطعا اگر تا ابد کپی نمیشد و مختص هواوی بود خب خیلی بد میشد ولی چیزایی مثل طراحی ( مثل می ۸ کپی ایفون ایکس ) دیگه کپی نشه بهتره باید خود شرکت از خودش خلاقیت به خرج بده طراحی کنه

Rog_Pc_Gamer

آقا پویا خوبه اینو فکر میکردم بدونین پتنتش متعلق به سامسونگ هست و سال ۲۰۱۶ براش ثبت شده!

Rog_Pc_Gamer

 پویا جان پتنتش متعلق به سامسونگ هست و سال ۲۰۱۶ براش ثبت شده!

Rog_Pc_Gamer

پو یا جان پتنتش متعلق به سامسونگ هست و سال ۲۰۱۶ براش ثبت شده!

Pouya

شرمنده اطلاعی از این موضوع نداشتم😕

Rog_Pc_Gamer

ادامه حرفم اینه راستش قابلیتشو در حد یه شوخی میدونم یا یه اپشن تزیینی که فقط‌بگیم گوشیم چنین چیزیو داره! بعدشم فراموش میکنی چنین چیزی تو گوشیت هست البته سامسونگم بالاخره یه چیزایی برای تبلیغات نیاز داره! وگرنه ۹ وات اگه باشه چند بار باهاش اینکارو کنیم تقریبا باتریو نابود میکنه!
واقعا نمیدونم چه چیز مسخره ایه میان باهاش تبلیغ میکنن دیگه قحطی نواوری مثل اینکه اومده

Shiral

آیا این ویژگی این قدر کاربردیه که خریداران را تهییج کنه یا فقط جنبه تبلیغاتی داره؟واقعا ما چقدر نیاز به شارژ وایرلس معکوس داریم که حالا سرعتش یکی از فاکتورهای خرید باشه؟!
من فکر کنم خیلی از این مسایل تبلیغاتی که اکثر شرکتهای بزرگ روش مانور میدن شاید ماهی یکبار هم برای یک کاربر معمولی استفاده نشه دقیقا مثل شارژر وایرلس .خوب اگر کسی دسترسی به پریز برق داره شارژر معمولی که حجم کمتری میگیره و سرعتزیشتر ی داره.اینا واقعا جنبه های لوکس شرکتهاهستن اگرچه خوب کدی ارتقا یافته‌ها شرکتی قابل تقدیره

Rog_Pc_Gamer

دقیقا
جز این به باتریم آسیب میزنه که خوب مردم عادی چنین چیزیو نمیدونن اخر موجب میشه باتری خراب شه و برن باتری بخرن پول باتریم میره تو جیب شرکت

Alireza.se

خیلی کاربردی نیست ولی واسه بعضی موارد اظراری خوبه بودنش از نبودنش بهتره

Ainaz

قابلیت خوبیه . احتمال زیاد سری پی 30 هم همین سرعتو داشته باشه

Faraz

فوق العادس این کاربرد آفرین به هواوی که فکرش رسید و درود به سامسونگ که میخواد اونم انجام بده واقعا قابلیت خیلی جالبیه

نیما عرفانی

درسته که نمونه ی هواوی توان کمتری داشت اما در نوع خودش اولین بود و کارش سزاواره ستایش هستش. رفته رفته سایر کمپانی ها هم به استفاده از این قابلیت ملحق میشن. اینم باید گفت که سری میت هواوی رقیب مستقیم سری نوت سامسونگ هستش و سری پی هواوی رقیب مستقیم سری إس سامسونگ. پس احتمالش زیاده هواوی برای عقب نیفتادن از کورس رقابت در سری پی ۳۰ فناوری شارژ معکوس روی میت ۲۰ پرو ، ارتقاء بده در حد نمونه ی سامسونگ یا حتی فراتر از اون.
در خصوص اینکه آیا این قابلیت می‌تونه جذاب باشه یا نه ، قطعاً جذابه ولی در مورد کاربردی بودن به نظرم باید در طی زمان امتحان خودش رو پس بده تا بشه با قاطعیت گفت بازخوردها چگونه بوده. بیشترین کاربرد شارژ معکوس برای لوازم جانبی مثل شارژ ساعت های هوشمند و إیربادهای بیسیم هستش تا شارژ کردن موبایل ، شارژ معکوس ۲.۵ وات میت ۲۰ پرو هم برای شارژ لوازم جانبی کفایت می‌کنه اما برای شارژ موبایل نیاز به توان بیشتری داره.

Rog_Pc_Gamer

تقریبا هیچوقت اولین ها خوب نبودن از سامسونگم مثالش همین اسکنر چهره هست که میشه گفت اولین برندی بود که اسکنر چهره بر اساس الگوریتم و هوش مصنوعی انجام داد ولی دیدم با یه عکسم فریب میخوره هرچند بعد کلی اصلاح و اپدیت بالاخره این مشکلو رفع‌کرد ولی بعدش اپل اومده یه نمونه ای داد که تا یه سال کسی دستش روش بلند نشد
امیدوارم اس ۱۰ هم مجهز به اسکنر چهره سه بعدی باشه چون طبق این عکسایی که من میبینم ندارن
یا حداقل مدل پلاسش داره ( دوربین دومش که احتمالا حدس میزنم tof هستش و احتمالا مادون قرمزم داره در غیر این صورت باخته قافله رو اگه اسکنر چهره نباشه )

نیما عرفانی

اون مثال تشخیص چهره که گفتی کلاً بحثش از شارژ معکوس متفاوته.
عنبیه چشم که به مرور به چشم آسیب میزنه ( شما تصور کن هر شبانه روز حداقل بخوای ۱۰ بار قفل گوشیتو با عنبیه چشمت باز کنی خب مسلماً اشعه ای که به سمت چشم پرتاب می‌کنه در طولانی مدت مشکل ساز میشه). در مورد ترکیب عنبیه چشم و تشخیص چهره ۲ بعدی که سامسونگ در سری إس ۹ و نوت ۹ استفاده کرد و با یه آپدیت نرم افزاری به سری إس ۸ و نوت ۸ هم اورد ، به نظرم حرکت مضحک و بیخودی انجام داد چون درواقع کارش ابهام داشت ، اگه عنبیه چشم اینقدر خوبه که بهش اعتماد داشت پس چرا اومد با تشخیص چهره ۲ بعدی ترکیبش کرد؟! اگه خوب نیست پس چرا حذفش نکرد؟!
جایی که گفتی (سامسونگم مثالش همین اسکنر چهره هست که میشه گفت اولین برندی بود که اسکنر چهره بر اساس الگوریتم و هوش مصنوعی انجام داد ولی دیدم با یه عکسم فریب میخوره هرچند بعد کلی اصلاح و اپدیت بالاخره این مشکلو رفع‌کرد)
*****
حتی اون اصلاح و آپدیتی که بعدش انجام داد بازم به‌خاطر فرآیند ۲ بعدی بودن تشخیص چهره دارای لگ و نواقصی بود .
قابلیت intelligent scan سامسونگ حتی با چشم بسته هم دیدم که باز میشه!!! خب این علناً مشخص می‌کنه که حرکت سامسونگ با کاری که أپل رو آیفون X پیاده کرد به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.
در مورد اینم که گفتی ( امیدوارم اس ۱۰ هم مجهز به اسکنر چهره سه بعدی باشه چون طبق این عکسایی که من میبینم ندارن
یا حداقل مدل پلاسش داره ( دوربین دومش که احتمالا حدس میزنم tof هستش و احتمالا مادون قرمزم داره در غیر این صورت باخته قافله رو اگه اسکنر چهره نباشه ))
******
طبق صحبت هایی که در پست های مختلف بیان کردم ، به شخصه حسگر اثر انگشت زیرِ نمایشگر که سطح وسیعی رو پوشش بده به سایر روش های احراز هویت ترجیح میدم حتی اگه إس ۱۰ تشخیص چهره ۳ بعدی نداشته باشه.

Rog_Pc_Gamer

در مورد اسکنر چهره قطعا من حسگر تو صفحه رو بهش ترجیح میدم ولی خوب این گوشی ۱۰۰۰ دلاره بالاخره وقتی رقباش دارن باید سامسونگم داشته باشه واقعیته چه خوب باشه چه بد تقریبا یه ترند شده
بعدشم اینتلجنت اسکن اینجوری نیست که شما فکر میکنی چون ترکیب عنبیه با چهره نیست و روشش به این شکله که هرکدوم از عنبیه یا چهره رو زودتر تشخیص داد گوشیو انلاک کنه

Rog_Pc_Gamer

اون چشم بستم که میگین خوب الان چینیام با چشم بسته گوشیو باز نمیکنن و خوب اینی که میگی چشم بسته باز میشه فکر میکنم مدل سامسونگه و حداقل من فکر میکنم حتی اسکنر چهره سه بعدیم داشته باشه بازم رفتار مشابهی نشون میده شاید!
اشعه ای که تابیده میشه هم مادون قرمز هست و بعید میدونم ضرری برای چشم داشته باشه

نیما عرفانی

(اینتلجنت اسکن اینجوری نیست که شما فکر میکنی چون ترکیب عنبیه با چهره نیست و روشش به این شکله که هرکدوم از عنبیه یا چهره رو زودتر تشخیص داد گوشیو انلاک کنه)
برادر تعریف درستش میشه این , سامسونگ برای این اومد این ۲ قابلیت رو باهم ترکیب کرد که در محیط های با نور کافی مثلاً در روز از تشخیص چهره استفاده کنه که از عنبیه چشم سریع تره و در محیط های تاریک مثلاً شب از عنبیه چشم استفاده می‌کنه چون تشخیص چهره ۲ بعدی مادون قرمز نداره و دقتش در محیط های کم نور اُفت می‌کنه.
(اون چشم بستم که میگین خوب الان چینیام با چشم بسته گوشیو باز نمیکنن و خوب اینی که میگی چشم بسته باز میشه فکر میکنم مدل سامسونگه)
بله دقیقاً منظورم مدل سامسونگ بود که با چشم بسته هم باز میشد و این مشکل کمی نیست و یه باگ بزرگ داره که برای شرکتی به بزرگی سامسونگ واقعاً زشته که به قول شما گوشیه ۱۰۰۰ دلاری همچین نقص مهمی داشته باشه.
*******
(و حداقل من فکر میکنم حتی اسکنر چهره سه بعدیم داشته باشه بازم رفتار مشابهی نشون میده شاید!)
نه به هیچ وجه تشخیص چهره ۳ بعدی چنین رفتاری نداره چون به حسگرها و سنسورهای سخت افزاری و مجزا نیاز داره تا فرآیند شناسایی چهره دقیق و بدون ایراد انجام بشه.
اما بحث من اینه که چرا سامسونگ باید بیاد اینارو باهم ترکیب کنه؟؟؟ ( همون ابهامی که در کامنت بالا گفتم ) .
******
(اشعه ای که تابیده میشه هم مادون قرمز هست و بعید میدونم ضرری برای چشم داشته باشه)
مادون قرمز اگه برای تشخیص چهره ۳ بعدی به کار بره عوارضش خیلی ناچیزه چون به صورت نقطه ای در مقیاس بزرگ تری تابیده میشه اما برای عنبیه چشم چون تمرکزش روی محیط کوچیکی مثل چشم هستش مطمئناً به مرور زمان عوارضش نمایان میشه.

Mortazavi

قابلیت فوق‌العاده ایه ولی زمان میبره تا شارژ بیسیم فراگیر بشه و این قابلیت کاربردی تر بشه

علی شیخ زاده

قرار نیست با این قابلیت گوشی شما به یک پاوربانک همیشگی تبدیل بشه عزیزان
این قابلیت در مواقع ضروری بسیار مهم و کاربردیه و من فکر نمیکنم آدم هر روز در شرایط اضطراری قرار بگیره شاید اصلا این اتفاق برای همه رخ نده پس موضع گیری بی دلیل درمقابل این فناوری جایز نیست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)