حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نام بلندگوی هوشمند سامسونگ مشخص شد: MAGBEE

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

دیروز در گزارش وال استریت ژورنال درباره موبایل منعطف سامسونگ خواندیم که این شرکت کره ای بلندگوی هوشمند خود را همراه با گلکسی نوت 9 در تاریخ 18 مرداد رسما رونمایی خواهد کرد. حالا اولین شایعه و به نوعی یکی از مهم ترین های آن منتشر شده است. نام بلندگوی هوشمند سامسونگ مشخص شده و گویا سامسونگ مگبی (Samsung MAGBEE) خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، سامسونگ نام تجاری MAGBEE را در اروپا ثبت کرده است. هر چند در تصویر بالا مشخص نیست که این نام مربوط به بلندگوی هوشمند است یا خیر اما به نظر می رسد که منابع مطمئن چنین نظری دارند.

وال استریت ژورنال در گزارش خود به بلندگوی هوشمند دارای دستیار خصوص سامسونگ یعنی بیکسبی (Bixby) اشاره می کند که احتمالا همراه با گلکسی نوت ۹ و قیمت حدود ۳۰۰ دلار رونمایی شد.بلندگوی بیکسبی سامسونگ بیشتر متمرکز بر یک پخش کننده موسیقی با کیفیت بالا عرضه می شود و راهبرد سامسونگ همانند راهبرد اپل به نظر می رسد.

تا کنون راهبردهای مختلفی درباره بلندگوهای هوشمند وجود داشته است. برخی مانند گوگل سعی کرده اند قیمت را پایین نگاه دارند و بیشتر بر هوشمند بودن Google Home وقت بگذارند. برخی مانند اپل بیشتر روی کیفیت صدا متمرکز شده و بخش هوشمند بودن را خیلی گسترش ندادند و حالا به نظر می رسد نظر سامسونگ به نظر اپل نزدیک تر است.

بلندگوی هوشمند اپل (HomePod) با دستیار هوشمند سیری (Siri)، گوگل هوم (Google Home) با گوگل اسیستنت، بلندگوی هوشمند آمازوم با الکسا و سامسونگ مگبی (MAGBEE) با دستیار هوشمند بیکسبی همراه می شوند. به نظر می رسد کره ای می خواهند پلتفرم هوش مصنوعی مستقل خود را توسعه دهند و این اهمیت زیادی دارد.

درباره نام MAGBEE

درباره نام MAGBEE باید بگوییم سامسونگ عادت دارد که ابتدا نام هایی نه چندان آشنا با اصل ماهیت دستگاه انتخاب می کند. مثلا Gear برای ساعت هوشمند (در حقیقت برای دسته بندی گجت های پوشیدنی) اما پس از مدتی می بیند باید به همان روال عادی دیگران برگردد و بر می گردد. مثلا قرار است گیر اس 4 با نام گلکسی واچ عرضه شود! حال این نام MAGBEE نیز بعید نیست به همان سرنوشت دچار شود.

شما چطور فکر می کنید؟ اصلا در گوشه ای از ذهن خود برنامه ای برای خرید بلندگوی هوشمند دارید؟! اگر دارید فکر می کنید کدام از بلندگوهای هوشمند شاخص بازار انتخاب شما باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

منم با شما درباره نام گذاری سامسونگ موافقم، خوب نیست عموما هر چند قشنگه اما کاربردی و با نگاه بازاریابی صحیح نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)