حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلندگوی هوشمند سامسونگ سال آینده معرفی و عرضه خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سامسونگ

پس از ارائه اسپیکر هوشمند Echo توسط آمازون در تابستان سال 2015 و استقبال گسترده از آن در سراسر آمریکا شرکت‌های بسیاری از جمله غول‌های حال حاضر دنیای فناوری به سمت نوآوری و تولید این گونه محصولات پیش آمدند. در گزارش اخیر وب‌سایت بلومبرگ نیز گفته شده که سامسونگ هم قصد دارد تا اسپیکر هوشمند ساخت خودش را به زودی عرضه کند. با ترنجی همراه شوید.

پس عرضه‌ی آمازون اکو توجهات بسیاری به موضوع ترکیب دستیار‌های دیجیتالی و بلندگو‌های خانگی شد و بیشتر کمپانی‌های به فکر ساخت محصول ویژه‌ی مورد نظر خود افتادند. گوگل محصول Google Home را به همراه Google Assistant عرضه کرد و مایکروسافت نیز به فکر ساخت و عرضه‌ی اسپیکر هوشمندی با استفاده از قدرت Cortana دارد. Apple HomePad هم که ساخته‌ی کمپانی بزرگ اپل می‌باشد نیز بلندگوی هوشمندی خواهد بود که از دستیار مجازی Siri بهره‌مند می‌شود و سونی هم در نظر دارد تا همچین محصولی را بر پایه‌ی دستیار گوگل عرضه کند.

اوایل امسال بود که شاهد انتشار شایعاتی پیرامون این موضوع بودیم که شرکت سامسونگ در حال طراحی و ساخت بلندگوی هوشمند خود با استفاده از دستیار دیجیتالی همین شرکت یعنی Bixby است. بعد از آن سامسونگ در ابتدا این شایعات را تکذیب کرد و به شکل عجیبی موضع خود را در این رابطه تغییر داد که در نهایت این بحث را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. امروز گزارشی از سوی وب‌سایت Bloomberg منتشر شد که مشخص کرد نه تنها شرکت سامسونگ به فکر ساخت اسپیکر هوشمند اختصاصی این شرکت است، بلکه در نظر دارد تا آن را در نیمه‌ی ابتدایی سال آینده نیز معرفی کند.

درست مشابه با محصول هوم‌پاد اپل که عرضه‌ی آن تاخیر خورد، سامسونگ نیز بر روی کیفیت صدا و کنترل لوازم هوشمند دیگر همچون قفل‌های هوشمند، توسط اسپیکر خود تمرکز دارد. بلندگوی سامسونگ همچنین با دیگر گجت‌ها و محصولات دیگری مانند گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و … هماهنگی ویژه‌ای خواهد داشت. بر اساس بخش دیگر گزارشات بلومبرگ، سامسونگ قیمتی 200 دلاری را برای محصول خود در نظر دارد که این مبلغ بسیار ارزان‌تر از اپل هوم‌پاد 349 دلاری خواهد بود.

بلومبرگ همچنین می‌گوید که ما شاهد رشد هرچه بیشتر ارزش بازار اسپیکر‌های هوشمند تا سال 2021 خواهیم بود، به طوری که پیش‌بینی می‌شود این ارزش تا سال 2021 میلادی به میزان 3.5 میلیارد دلار برسد. به علاوه در ادامه نیز بسیاری از شرکت‌های مطرح دیگر در حوزه‌ی فناوری اطلاعات به ساخت مدل مورد نظر خود از اسپیکر‌های هوشمند روی خواهند آورد.

 

نظر شما در این باره چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

تقریبا دیگه همه شرکتها اسپیکر هوشمند معرفی کردند یا بزودی میکنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)