حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک چیپست هلیو A22 را رسما معرفی کرد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها

نام گذاری صحیح و دسته بندی قابل تشخیص برای عموم کاربران یکی از مواردی است که باید همه برندها انجام دهند. مثلا کوالکام یکی از شرکت هایی است که نام گذاری جدید خود را چندین سال است انجام می دهد. مدیاتک نیز با معرفی سری هلیو P و هلیو X سعی در همین کار داشت اما چیپست های پایین رده خود را به شکل مشخص دسته بندی نکرده بود و همیشه با مدل های عجیب و غریب 4 رقمی رو به رو بودیم! حالا خانواده جدید چیپست های مدیاتک به نام هلیو A که قرار است موبایل های پایین رده تا میان رده اقتصادی را پوشش بدهند، رسما معرفی شده اند. برای آغاز مدیاتک، چیپست هلیو A22 را رسما معرفی کرده و در ادامه با هم به آن خواهیم پرداخت. با ترنجی همراه باشید.

مدیاتک هلیو A22

مدیاتک هلیو A22

مدیاتک می گوید که “A is for Advanced” و این یعنی A به معنی پیشرفته است. چیپست خانواده هلیو A قرار است دو ویژگی اصلی داشته باشند و آن ارایه هوش مصنوعی و پشتیانی از دوربین دوگانه است. دوربین دوگانه تا ترکیب 13+8 مگاپیکسل قاب پشتیبانی است و اگر ترجیح تولیدکننده بر استفاده از دوربین تکی بود، رزلوشن 21 مگاپیکسلی برای آن ها موجود است.

 

چیپست خانواده هلیو A قرار است دو ویژگی اصلی داشته باشند و آن ارایه هوش مصنوعی و پشتیانی از دوربین دوگانه است

اولین عضو خانواده هلیو A که معرفی شده است، هلیو A22 است. مشخصات خام سخت افزاری چیپست هلیو A22 عبارت است از اینکه فرکانس 2 گیگاهرتز برای هر 4 هسته (این چیپست 4 هسته ای است، 4 هسته Cortex-A53 برای CPU) در دسترس است. همچنین از حافظه های رم LPDDR3 و LPDDR4 پشتیبانی می شود. پشتیبانی از نمایشگر تنها تا رزلوشن HD+ و نسبت عجیب و غریب 20:9 عنوان شده که مشخص می کند هلیو A22 روی چه دستگاه هایی قرار است استفاده شود. فقط دستگاه های پایین رده در سال 2018 و 2019 از نمایشگر HD+ استفاده می کنند.

از نظر مخابراتی تا Cat 4 و Cat 7 نسل چهارم مخابراتی 4G LTE پشتیبانی می شود. درباره هوش مصنوعی باید گفت که مدیاتک از API پردازش شبکه های عصبی اندروید گوگل پشتیبانی می کند. این دو معنی دارد، ابتدا اینکه پردازش های هوش مصنوعی روی دستگاه انجام می شود و نیازی به آپلود نیست و دوم اینکه فقط با اندروید 8.1 می توانید از این ویژگی بهره ببرید.

یک ماه پیش شیائومی ردمی 6 و ردمی 6A با چیپست هلیو A22 معرفی و به بازار عرضه شده است

شاید جالب باشد که بدانید یک ماه پیش شیائومی ردمی 6 و ردمی 6A با چیپست هلیو A22 معرفی و به بازار عرضه شده اند! در حقیقت این معرفی کمی خنده دار است! نظر شما درباره چیپست های جدید مدیاتک چیست؟ فکر می کنید آن ها موفق شوند بخشی از بازار را از چنگ کوالکام بیرون آورند؟ این روزها حتی چینی ها برای فروش بهتر موبایل های خود را به چیپست کوالکام مجهز می کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)