حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاییدیه FCC قلم S Pen گلکسی نوت ۹ که دارای بلوتوث است، دریافت شد

نوشته

5 سال قبل | 21 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

یک هفته پیش در ترنجی خواندیم که قلم گلکسی نوت 9 می تواند بسیار جذاب باشد و پس از آن دیدیم که قلم گلکسی نوت ۹ با بلوتوث می تواند در نقش شاتر از راه دور یا دکمه کنترل موسیقی عمل کند. حالا تاییدیه FCC قلم S Pen گلکسی نوت ۹ که دارای بلوتوث است، دریافت شده و به صورت غیر رسمی تایید می کند که این قلم با بلوتوث عرضه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

قلم S Pen گلکسی نوت ۹

قلم S Pen گلکسی نوت ۹

همانطور که در تاییدیه بالا می بینید، قلم گلکسی نوت ۹ با مدل EJ-PN960 به عنوان محصولی از نوع قلم استایلوس در کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده امریکا برای استفاده از بلوتوث کم مصرف (LE) تاییدیه گرفته است. این ارتباط بلوتوث در رنج 2.4 گیگاهرتز خواهد بود و این به معنی مصرف انرژی کم است. قلم بلوتوث دار گلکسی نوت ۹ به باتری داخلی مجهز خواهد شد و این سبب می شود که ابعاد قلم کمی بزرگتر شود. کم مصرف بودن راه ارتباطی اهمیت ویژه ای برای سامسونگ خواهد داشت تا مصرف انرژی دستگاه و قلم بالا نرود.

خوشبختانه به لطف شایعه ۴۰۰۰ میلی آمپری گلکسی نوت ۹ می توان به این موضوع فکر کرد که سامسونگ از نظر تامین باتری دستگاه مطمئن عمل کرده اما درباره قلم هنوز مشخص نیست که آیا از دستگاه شارژ خواهد شد یا به صورت مجزا؟ البته عقلانی ترین راه ممکن این است که درون دستگاه شارژ شود!

قبلا در ترنجی خواندیم در توییتی از یکی از منابع افشاکننده مورد اعتماد دو کارایی نسبتاً قابل درک برای قلم بلوتوث دار گلکسی نوت ۹ عنوان شده است. تصور کنید می خواهید یک عکس دسته جمعی بگیرید و موبایل خود را روی پایه قرار می‌دهید و می خواهید خودتان هم در تصویر باشید. راه ساده استفاده از تایمر است اما چه می شد اگر قلم می توانست در نقش شاتر هم عمل کند؟ یا شاید فکر کنید که در حال کار کردن با قلم هستید و می خواهید موزیک را متوقف کنید! البته شخصاً هرچه بیشتر به این راهکارها فکر می‌کنم کمی به عجیب بودن آنها تا کارا بودن آنها پی می برم اما امیدواریم که سامسونگ کارایی ویژه و خوبی را برای این قلم بلوتوث دار در نظر داشته باشد. عموما دستگاه‌های خانواده گلکسی نوت سامسونگ دستگاه‌هایی شاخص و خلاقی هستند.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد واقعا گلکسی نوت ۹ با قلم بلوتوث دار معرفی می شود و می توان انتظار داشت که این دستگاه نسبت به نسل قبل خود و خانواده گلکسی اس هم دوره خود بیشترین مزیت را در قلم (S Pen) خود داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

هیجان انگیز شد. منتظرم ببینم سامسونگ‌ چه آشی داره برامون میپزه…

کهکشان

این عالیه ! مرسی سامسونگ

ahmad

الان متوجه میشم چرا اپل در قلمش از روش سامسونگ استفاده نکرد و داخلش باتری کار گذاشت. با وجود باتری آزادی عمل قلم میره بالا مثلا با کار گذاشتن بلوتوث اخرش سامسونگ محبور شد تین کارو بکنه چون برد میدان مغناطیسی قلم اپل خیلی کمه مجبور بود این کارو بکنه

ahmad

ببخش برد قلم سامسونگ کمه اشتباه تایپی بود

دکتر رسول آریان

قلم‌ مسخره اپل رو هیچ وقت با S-Pen مقایسه نکن

ahmad

مسخره؟کجاش مسخره هست

اولا اینکه قلم اپل یا به قول خودشون مداد (پنسل)، یه رابط لایتینگ داره که باید وصل بشه به زیر آیپد. تصور اینکه یه قلم اون شکلی به یه آیپد چسبیده باشه واقعا مسخرس. نگاه کن خودت:
http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2015/09/Apple-Pencil-charging-times-image-002.jpg

هر چند براش استند هم ساختن ولی روش عادیش همینه که قلم رو بکنی توی پشت آیپد ?

دوما این قلم اپل هیچ جای مشخصی نداره. مثل قلم‌ سامسونگ براش محلی در نظر نگرفتن.

سوما درپوش قلم اپل با اینکه آهنربایی هست، اما یکم شل و وله. لق میزنه. کاربر نگرانه که نکنه درپوش بیوفته زمین و گم بشه.

چهارما این قلم مخصوص طراحان و نقاشان ساخته شده. ولی اکثر طراحانی که باهاش کار کردن، میگن ای کاش یه دکمه پاک کن هم روی بدنه قلم داشت که وقتی اون رو میزدیم، بتونیم خطوط اشتباه رو پاک کنیم. بعد دوباره که میزدیم، تبدیل به مداد میشد.

و برخی موارد دیگه…

اگر قلم جدید سامسونگ بتونه زمانی که در داخل خود گوشی قرار داره، عملیات شارژ شدنش رو هم انجام بده، خیلی خیلی شکیل تر و حرفه ای تره.

ahmad

رسول جان از شما انتظار نداشتم میدونید تو عکس این قلم چرا به ایپد وصله ؟اگه میدونید خودتونو نزنید به اون راه اگه هم نمیدونید بذارید من بگم این واسه شارژ شدنه اگه پنج دقیقه وصل باشه دو ساعت کار میکنه این ایراداتی که گرفتی واسش من بار اوله میشنوم با اینکه پیگیر شدید اخبار اپل خیلی کم پیش اومده ایراد بگیرن ازش در ضمن اینکه قلم اپل جای مخصوصی نداره هم ایراد نیس چون این قلم واسه بیرون بردن با خودت ساخته نشده که بخوای حمل کنی حالا بیرونم بخوای ببری هر جایی میتونی بذاری مثل قلم های واقعی به جاش کار کردن باهاش راحته و کوچیک نیس و حس قلم واقعی رو داره بنظرم فرافکنی نکن و نذار تعصبت رو نظراتت اثر بذاره چی میشه سامسونگ بعد دو سه سال فهمیده فناوری بکار رفته در قلم اپل بهتره؟

vahid1370b

مغز سونی
آریان سامسونگ
شما دو نفر باید برید خط مقدم این دو برند
چ شود‌‌…

پسر خوب. یعنی به نظرت من نمیدونم اون تصویر در مورد شارژ کردن قلم هست؟ واقعا با کی اومدیم پیک نیک. عرض کردم نحوه شارژ قلم به این شکل مسخرس. چون محلی برای جاسازی قلم نداره، ناچاره به این شکل مضحک شارژش کنه.

عرض کردم اگر قلم سامسونگ بتونه در همون محل خودش، در زمانی که باهاش کار نداریم، خودش رو شارژ کنه، قطعا شیک تره.

اینکه شما در جریان گفته های من نیستی، به دلیل تحقیق کم خودت هست. اگر یه نگاه به نظرات خریداران این قلم در سایت دیجیکالا بندازی، متوجه میشی.

حتی اگر پیگیر لوازم جانبی این قلم باشی، میبینی که یک قطعه جانبی هم براش ساختن، که درپوش قلم میره داخل اون و سر دیگش متصل میشه به خود قلم. برای چی؟ برای اینکه در حین شارژ ممکنه درپوش قلم رو جایی بذاری و فراموش کنی برش داری یا گم بشه.

در عوض سامسونگ قابلیتی داره که اگر قلم از دستگاه خارج شده باشه و چند قدم برداری، بهت هشدار میده که قلم سرجاش نیست، فراموش نکنی برش داری. اما این سیستم به کمک قدم شمار کار میکنه. نمیتونه بفهمه که قلم چقدر ازش فاصله داره. ممکنه قلم توی دست دیگت باشه. شاید یکی از علت هایی که این قلم مجهز به فرستنده و گیرنده بی سیم شده، همین مساله باشه. اینکه بفهمه قلم زیاد دور شده یا نه.

باید صبر کرد و دید، سامسونگ چرا این قطعه بی سیم رو توی قلم جاساز کرده.

وقتی گفتم قلم مسخره اپل، دقیقا منظورم اون نحوه شارژ شدن بود که توی تصویر نشون دادم.

ahmad

شما در مورد نحوه شارژش مسخره میکنی و اونو با قلم سامسونگ مقایسه میکنی که اندازه چوب کبریته اگه یکم منطقت رو به کهر بندازی میبینی که او اندازه از قلم رو نمیشه تو یه دستگاهی که از خود قلم نازکتره قرار داد و اپل مجبور شده این کارو بکنه نحوه شارژ شدنشم خیلی بد نیس پنج دقیقه وصل کنی ایپد دو ساعت کار میکنی باهاش یا ۱۵ثانیه وصل کنی نیم ساعت کار میکنه و با یک بار شارژ کامل ۱۲ ساعت کار میکنه و اصلا هم مسخره نیس از شکایتهایی که بهش وارده رو به سایت دیجی کالا ربط نده که تو بلک فرایدی رسوا شد حتی تو کامنت ها هم زیر سوال رفت خواستی لینک بدم بری بخونی تا جایی که من از سایت های معتبر مطلب خوندم چیز آزار دهنده ای نداره و خیلی واسه طراح ها عالیه حتی واسه عموم مردم

اوکی. مثلا الان من به شما اثبات کنم که نحوه شارژ شدنش مسخرس، چه اتفاقی میوفته؟
اگر کسی بخواد چیزی رو قبول کنه، همون بار اول که گفتی قبول میکنه. اگرم نخواد قبول کنه، براش دنبال بهانه میگرده.

اوکی، سامسونگ از همون اول قلم نداشته و اپل خداوندگار ساخت قلم هست. چون از نظر شما S-Pen چوب کبریته. این همه آدمی هم که توی این سال ها گلکسی نوت خریدن، داشتن خلال دندون یا چوب کبیریت میخریدن.

شما اول صبر کن بیاد. بفهمی چرا سامسونگ توی قلم بلوتوث گذاشته. بعد بیا سامسونگ رو به کپی کاری متهم کن. باور کن خودتم نمیدونی که باتری دار بودن اپل پنسل برای چیه و چه کاربردی داره.

ahmad

ببینید نوع برخوردتونو انگار مثلا شما اقل کل من نفهم.انگار مثلا فقط شما میفهمی بلوتوث داخل قلم نیاز به انرژی داره اصلا حق با شما دیوونه منم که نظر میدم

ahmad

عقل

Peiman

جالبه ??

vahid1370b

منتظر نظرات رسول هستیم
شما منو یاد مغز می اندازی

دکتر رسول آریان

جناب، من هفته آینده مصاحبه دکتری تخصصی دارم. من مثل این جماعت بی سواد دلال نیستم.
من علمی حرف میزنم. اگر برات سخته که حرف های منو بفهمی، سوادت رو بیشتر کن.

آقا وحید به این تصویر نگاه کن:
http://uupload.ir/files/j01y_phd.jpg

به این میگن دعوت از داوطلبین مقطع دکتری تخصصی یا Ph.D
در رشته چی؟ کامپیوتر.

هر موقع به این اندازه در علم رسیدی، بعد بیا من رو با معزز مقایسه کن. دقیقا عنوانش رو بخون تا بهتر بفهمی. نوشته چی؟ دعوت به مصاحبه دکتری تخصصی بدون آزمون (ممتازین). یعنی من حتی کنکور دکتری هم ندادم. به خاطر معدل بالا و نمره پایان نامه ۲۰ که دارم.

قصد ندارم تکبر یا غرور داشته باشم. ولی چون دیدم در اشتباهی، خواستم روشن بشی.

مقالات من در زمینه تکنولوژی در همین سایت هم هست. میتونی بخونی. قصد ندارم به آقای معزز جسارت کنم. ولی هر کسی که حداقل ۴ تا از مقالات من رو در همین سایت خونده باشه، میدونه من با دلال ها و موبایل فروش ها و بازاریاب ها فرق دارم. این وصله ها به من نمیچسبه. موفق باشی.

vahid1370b

شما عالمم و دانشمند هم لقب بگیری باز میگم
نظرات شما تو رنج سنی ۱۵ تا ۲۰ سال هست
نظرات شما مورد انتقاد هست
چرا چون
۱ حالت جبهه گیری داره
۲ حالت طعنه زدن داره
۳ حالت ادعا و جوری ک هرکی ندونه انگار انیشتن هستید
۴ حالت تعصبی داره
من میدونم سامسونگ خوبع و در حال حاظر در مجموع بهتر از بقیه برندهای اندرویدی هست
کسی منکرش نمیشه هرچند شرکتی هست ک یکم حق پنتت ها و رعایت نمیکنه
ولی تاکید شما یعنی ضعف شما
امیدوارم موفق باشی در هر رشته در هر کنفرانس و هرچی
ولیکن حتما هم میشی
و هرکسی تو ی موضوع قویه
شما تحلیل گر تکنولوژی یکی
یکی میکانیک و…
اینکه شمارو با اقای مغز مقایسه کردم صرفا فقط نحوه نظرات بود
در مورد این جمله ک من مثل این جماعت بی سواد نیستم
این جماعت یعنی یک جمع
شما دانایی بعید هست این گونه همه رو بی سواد خطاب کنی و خودتو دانا
والا من آدم دیدم واقعا مخه این چیزاس ولی اصلا ادعا نداره و تازه مخ سخت افزار و تعمییرات
بازم میگم امیدوارم موفق شی و حتما میشی

Naranj

جماعت بی سواد رو فکر کنم با دلال ها و فروشنده ها بودند
با اقای اریان سر نوت بحث نکنید که شنیدم چند تا کشته داده 😀

کهکشان

آفرین به تو رسول جان خیلی حال کردم باعث افتخار مایی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)