حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری مایکروسافت و کوالکام برای توسعه سرفیس منعطف با چیپست اسنپدراگون ۱۰۰۰

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، مایکروسافت

چندی پیش در ترنجی درباره سرفیس منعطف و چیپست اسنپدراگون ۱۰۰۰ برای استفاده در دستگاه های ویندوزی صحبت کردیم. حالا گویا این دو موضوع کاملا به هم مرتبط هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

سرفیس منعطف دستگاهی خواهد بود که برای مایکروسافت می تواند این ویژه ای داشته باشید. این از آن جهت است که دستگاه مذکور می تواند راهی برای عرض اندام مایکروسافت در بازار دستگاه‌های قابل‌حمل ایجاد کند. با ارائه یک دستگاه مناسب در این دسته دستگاه ها مایکروسافت سیستم‌عامل خود را نیز گسترش می دهد و این مترادف با نفوذ و گسترش سرویس‌های نرم‌افزاری آنها نیز هست. تا آنجا که می دانیم پروژه‌ اندرومدا برای حضور ویندوز روی دستگاه‌های قابل حمل و بخصوص دستگاههای مناطق در حال توسعه است.

حال در یک عنوان شغلی برای استخدام در شرکت کوالکام شاهد نیاز به متخصص در جهت توسعه چیپست های اسنپ دراگون ۸۴۵ و اسنپدرگون ۱۰۰۰ هستیم که بتواند برای پروژه‌های هولولنز و اندرومدا مایکروسافت نیز کار کند. اگر این سرنخ ها را به هم وصل کنیم به دستگاهی می‌رسیم که قرار است منعطف باشد و متعلق به مایکروسافت که با چیپستی قویتر از چیپست های موبایل مانند اسنپدراگون ۸۴۵ قرار است توسعه داده شود.

می‌دانیم که چیپست اسنپدراگون ۱۰۰۰ با ابعادی کوچکتر از چیپست های اینتل سری Y و U و بزرگتر از اسنپدراگون ۸۳۵، ۸۴۵ و ۸۵۵ است. به صورت کلی می دانیم که ابعاد بیشتر به معنی قدرت بیشتر و البته به طبع آن مصرف بیشتری در باتری نیز می باشد اما از آنجایی که احتمالا این چیپست قرار است در یک دستگاه منعطف استفاده شود می‌تواند حجم باتری بیشتری داشته باشند و از این نظر نگرانی وجود ندارد.

سکوت مایکروسافت در ارائه دستگاهی مبتنی بر ویندوز و قابل حمل در اندازه موبایل خیلی طولانی شده و هر چه که این سکوت طولانی تر شود به معنی آمادگی برای دستگاهی تعیین کننده تر در آینده مایکروسافت است.

نظر شما چیست؟ آینده مایکروسافت روشن است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)