حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال عرضه یک گوشی تاشو با سیستم عامل ویندوز لایت (Windows Lite OS)

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | سیستم عامل، مایکروسافت

طی سال‌های 2017 و 2018 شاهد ثبت چندین پتنت مرتبط با دستگاه تاشوی جدید مایکروسافت با اسم رمز اندرومدا بودیم. براساس گزارشات پیشین قرار بود این گوشی/تبلت، نسخه سفارشی سیستم‌عامل ویندوز را اجرا نماید. اما تابستان گذشته کمپانی این موضوع را برای مدتی مسکوت نگاه داشت. امروز احتمال عرضه یک گوشی تاشو با سیستم عامل ویندوز لایت (Windows Lite OS) مطرح می شود که در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هفته گذشته یک گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت Petri (به نقل از سایت The Verge) نشان داد که مایکروسافت بر روی سیستم‌عامل یکپارچه خود با کلیه قابلیت‌های ویندوز 10 کار می‌کند. ورژن جدید سیستم‌عامل مایکروسافت، ویندوز لایت نام‌گذاری شده و این پلتفرم برای دستگاه‌های مجهز به نمایشگر دوگانه و گجت‌های همراه تاشو توسعه یافته است.

سیستم عامل ویندوز لایت (Windows Lite OS) رقیب کروم OS گوگل خواهد بود

اکنون وب‌سایت Petri ماکتی از شکل ظاهری سیستم‌عامل ویندوز لایت را تولید کرده است. به گزارش این وب‌سایت، کمپانی مایکروسافت برای اتمام توسعه سیستم‌عامل جدید تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است؛ اما پیش از آغاز عرضه محصول همواره اعمال برخی تغییرات امری محتمل خواهد بود. علیرغم به‌کارگیری کلمه “لایت”، مایکروسافت پیش‌بینی می‌کند که با مرور زمان این ورژن از ویندوز کلیه امکانات موردنیاز کاربران حرفه‌ای و سازمان‌ها را ارایه خواهد کرد. با این‌حال این محصول در وهله نخست نسخه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز با پیچیدگی‌های کم‌تر خواهد بود که برای دستگاه‌های رده ‌پایین‌تر مجهز به پردازنده‌های اینتل یا ARM طراحی شده است. مایکروسافت برای عرضه موفقیت‌آمیز ویندوز لایت احتمالا از شکست ویندوز RT تا حدودی عبرت گرفته است.

با این‌حال اکنون این سیستم‌عامل تنها از اپلیکیشن‌های پلتفرم عمومی ویندوز (اپلیکیشن‌هایی که با قابلیت اجرا بر روی چندین دستگاه مجهز به ویندوز 10 تولید می‌شوند) و برنامه‌های توسعه وب پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن‌های توسعه وب در واقع وب‌سایت‌هایی هستند که با استفاده از برخی ویژگی‌های ذاتی سیستم‌عامل دستگاه‌های همراه همانند یک برنامه عمل می‌کنند. مایکروسافت در تلاش برای یافتن راهی است تا اجرای اپلیکیشن‌های Win32 در ویندوز لایت را امکان‌پذیر نماید.

در حالی‌که مایکروسافت برای تکامل هرچه سریع‌تر ویندوز لایت تلاش می‌کند؛ احتمالا در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان آینده کمپانی با نام BUILD 2019 اخبار بیش‌تری در این زمینه اعلام خواهد شد. رویداد مذکور از روز 6 تا 8 مارس در بندر سیاتل آمریکا برگزار خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مایکروسافت می تواند بازار دستگاه های تاشو را از آن خود کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

یادش بخیر ویندوزفون… لومیا 920 زرد داشتم هرکسی میدید عاشقش میشد 🙂

lovenokia

دقیقا درسته خیلی زیبا بود ولی نوکیا های الان نه رابط کاربری درست و حسابی اختصاصی دارند و نه کیفیت قبل رو
فقط اسم نوکیا را یدک می کشند .

ehsan1102000

سناجان…کنفرانس بیلد ماه می هست نه مارس

MohammadFarhaadi

قطعا در بخش لولا و قسمتی از نمایشگر که تا میشه بدون ایراده.مایکروسافت نشون داده که تو این بخش کارش بینظیر و بی رقیبه.کافیه یه نگاه به لولاهای سری سرفیس بندازید و اینکه هیچوقت به عنوان چالش بهش اشاره نکرده مایکروسافت.بیشتر روی سیستم عامل دارن کار میکنن چون از این بخش ضربه خوردن و چالش اصلی همراه کردن توسعه دهندها و جبران عقب افتادگی از گوگل و اپل در این زمینست.البته اگر بتونه برنامه های ویندوز دسکتاپ رو بهینه کنه برای سرفیس فون قطعا مشکل کمبود برنامه هاش که حل میشه هیچ جلو هم میفته که البته برای شرکتی که تونسته تو نسل هشت بکوارد رو روی تمام ایکس باکسهاش بیاره انجام این کار سخت نیست.

HasanHoseinPoor

کلا مایکروسافت بخیل ویندوز و شبیه‌ ساز بشه‌ سیستم عاملش رو باید از اول کاری میورو که توسعه دهنده با یک زبان مینوشت‌ و بعد با ارتقای‌ سیستم عامل آون رو ارتقا میاد
ولی کاری که مایکروسافت نکرد از اول فروشگاه نرم افزاری نساخت
بعد هم آون رابط مترو مسخره‌
برنامه نویس میاد برنامه رو برای دسکتلپ آماده میکنه‌. صد نسخه ویندوز هم میگذرد ارتقایی‌ نمیده
مگه‌ اینکه محصول جدیدی برا سیستم جدید ارائه کنه
نمونش‌ خود مایکروسافت تو نسخه های RT
اینترنت اکسپلورر‌ نداشتن و ادج خالی بود
ولی تو نسخه پرد همچنآن اکسپلورر‌ بود

مایکروسافت باید کاری رو کنه که خیلی وقت پیش گوگل کرد

سیستم عامل یه چیز بساز بمونه‌

بعد نرم افزارهات‌ رو جدا کن از سیستم عامل و اپدیت ها

راهی که مایکروسافت باید انجام بده که سیستم عامل قوی ای داشته باشه

آینه که ویندوز دو مثل ios و آندروید سبک کنه

که منابع کمتری بخوان‌
و اینکه برنامه های دسکتلپ ۳۲ ۶۴ بیت برای دو پردازنده‌ نوشته‌ بشن

در آخر ترکیب ویندوز و آندروید گوگل میتونه‌ راه حل نجات مایکروسافت باشه

سیستم عاملی با دسترسی به گوگل پلی و نرم افزارهاش‌
با امکان اجرای نرم افزار هایی که برای دسکتاپه‌

خودمون‌ و خودشون‌ رو ببینن برا چی به لپ تاپ و پی سی میریم…‌
هومن ها رو بیاره‌ رو سیستم عاملش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)