حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اطلاعاتی درباره پروژه اندرومدا مایکروسافت و دستگاه منعطف آن ها منتشر شد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | مایکروسافت

سه ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم سرفیس منعطف به دلیل تاخیر پروژه اندرومدا مایکروسافت به تاخیر افتاد و یک ماه پس از آن خبر رسید که پروژه سرفیس معطف با اندرومدا کاملا لغو نشده است. در این کش و‌ قوس شایعات، حالا نشانه های جدیدی از پروژه اندرومدا مایکروسافت منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

با ارایه language pack پروژه اندرومدا در فروشگاه مایکروسافت شایعات جدید درباره آن قوت گرفته است. می دانیم که آینده آینده یک دستگاه های منعطف است و در این اصلا شکی نیست. ارایه یک دستگاه موفق در این دسته هنوز ناشناخته نیازمند ارایه یک فرم فکتور موفق است. شرکت های مختلف در تقلا برای شناسایی فرم فکتور هستند و مایکروسافت هم همینطور.

آن ها مدت زیادی است که روی موبایل منعطف یا به عبارت صحیح تر، دستگاه منعطف خود هستند ولی مشخصا در تبیین فرم فکتور نهایی مشکل دارند، مثل دیگر شرکت های فعال در این زمینه البته! حالا به نظر می رسد توسعه پروژه اندرومدا مایکروسافت در حال ادامه است و اطلاعات جالبی درباره آن منتشر شده که احتمال از شامل شدن برخی ویژگی های موبایل طور نیز را مطرح می کند.

همانطور که در تصاویر بالا می بینید، اشاره می شود که این دستگاه منعطف مایکروسافت توانایی مکالمه خواهد داشت و این خود یک ویژگی پایه ای برای مصرف موبایل طور است. همچنین کاربر توانایی ضبط خودکار مکالمات خود را دارد.

در این فایل همچنین اشاره می شود که این دستگاه دو نمایشگر روی خود دستگاه و یک نمایشگر خارجی خواهد داشت که با دوبار تپ کردن روی هر کدام از نمایشگرها می توانید آن را خاموش کنید. این دستگاه برنامه های یونیورسال ویندوز و البته برنامه هایی که اختصاصا برای آن توسعه داده شده است را پشتیبانی می کند.

ویژگی نه چندان جدیدی که به واسطه آن می توانید با کشیدن شکل خاصی روی صفحه دستور خاصی بدهید هم وجود دارد و در این جا به صورت مشخص اسکرین شات گرفتن مورد اشاره قرار می گیرد. قابلیت باز شدن قفل دستگاه با حسگر اثرانگشت و اسکنر عنبیه چشم نیز دیده می شود.

در نهایت ویژگی ای برای ادامه کار روی صفحه نمایش بزرگتر و با تجربه کاربری دسکتاپ هم در نظر گرفته شده است، چیزی شبیه به کانتینیوم پیشرفت داده شده به نظر می رسد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید مایکروسافت بالاخره پروژه اندرومدا را ارایه کند؟ به این پروژه امیدوارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

این میتونه همون سرفیس فون باشه؟

siavash-t

ممکنه، ولی احتمالش به نظر من کمه. به نظرم نیاز دارند که یه محیط کاربری جدیدی برای اجرا در موبایلها ایجاد کنند. چون با شکلی که ویندوز ۱۰ داره اگه مثل اون رو بخوان اجرا کنند، هر چقدر فکر می کنم، باز هم محیطش یجورایی شبیه ویندوز فون (اگه اسمش رو درست بگم) در میاد. یعنی با این رابط کاربری لپ تاپ و تبلت نسبتا خوب در میاد، ولی موبایل نه.‌ مگر اینکه رابط کاربری بهتری براش ایجاد کنند.‌
راستی این اندرومدا همونیه که می گفتند به واسطه اش برنامه های اندرویدی هم روی دستگاه اجرا میشه؟ یا اشتباه می کنم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)