حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس ۱۰ بدون اسکنر عنبیه چشم و در دو اندازه نمایشگر عرضه می‌شود

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

درباره پرچمدار بعدی خانواده گلکسی اس سامسونگ یعنی گلکسی اس ۱۰ شایعات زیادی وجود دارد. یکی از این شایعات را می‌توان به راه اصلی احراز هویت کاربر مربوط دانست. سامسونگ تلاش خود را کرده تا از حسگر اثر انگشت عبور کنند و راه سریع تر و ایمن تری را برای احراز هویت کاربر ایجاد کند اما راه آن‌ها اسکنر عنبیه چشم بود که موفقیت زیادی را کسب نکرد. دلیل عدم موفقیت را می توان سرعت پایین و محدود بودن شرایط استفاده از آن عنوان کرد. اما اپل در مقابل بسیار شجاعانه حسگر اثر انگشت را که در آیفون های آنها به نام Touch ID شهرت داشت را به صورت کامل حذف کرده و در آیفون X از سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی که به آن Face ID می‌گویند، استفاده می‌کند. حالا شایعاتی درباره گلکسی اس ۱۰ وجود دارد که می‌گوید کره ای ها اسکنر عنبیه چشم را در پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ خود استفاده نخواهند کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این شایعه را بیشتر بررسی کنیم.

می‌دانیم که سامسونگ در حال توسعه حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر برای پرچمدار های خود است. این تلاش از پرچمدار سال ۲۰۱۷ سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ ادامه داشته و تا کنون که در تابستان سال ۲۰۱۸ قرار است گلکسی نوت ۹ رونمایی شود به ثمر ننشسته است. شایعات می‌گویند که شاید سامسونگ موفق شود سیستم تشخیص چهره سه بعدی را در اندازه کوچکتر و در حاشیه بالای نمایشگر جای دهد تا دیگر نیازی به بریدگی نمایشگر هم نباشد. در این صورت حتماً شما هم حدس می‌زنید که اسکنر عنبیه چشم سامسونگ در کنار سیستم تشخیص چهره دو بعدی آنها کاملا بی استفاده می شود. پس دور از ذهن نیست که بگوییم گلکسی اس ۱۰ بدون اسکنر عنبیه چشم ارائه می شود.

گلکسی اس ۱۰ بدون اسکنر عنبیه چشم ارائه می شود

اما شایعه‌ای دوم که همراه با این موضوع منتشر شده این است که گلکسی اس ۱۰ با دو اندازه نمایشگر ارائه می‌شود. اگر شما هم دنبال کننده اخبار و تولیدات موبایلی سامسونگ باشید می دانید که این موضوع پس از تصمیم اپل برای تولید دو اندازه نمایشگر آیفون گرفته شده و حالا سامسونگ به جای اینکه عرضه نسخه نمایشگر بزرگتر خود را شش ماه بعد از خانواده گلکسی اس و در خانواده گلکسی نوت انجام بدهد، یک عضو در خانواده گلکسی اس به آن اختصاص داده است که با پسوند پلاس شناخته می شود.

گلکسی اس ۱۰

گلکسی اس ۱۰

حال گفته می شود که احتمالاً گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس با اندازه نمایشگر های ۵.۸ و ۶.۳ اینچی عرضه می شود. پیش از این در تصویری وسوسه برانگیز که ادعا می شد مربوط به گلکسی اس ۱۰ است، دستگاهی را می دیدیم که حاشیه بسیار ناچیزی دارد. اگر آن شایعه درست باشد و اندازه نمایشگر پرچمدار های ۲۰۱۹ سامسونگ به اندازه نمایشگر پرچمدارهای ۲۰۱۸ آنها باشد ما شاهد دستگاه هایی با اندازه کمتر و خوش دست تر خواهیم بود. البته از آنجا که شرکت‌ها سعی می‌کند تا آنجا که جا دارد نمایشگر را بزرگتر کنند و ابعاد فیزیکی که برای دسته کاربر آشنا است را تغییر ندهند، ما فکر می کنیم که اگر حاشیه نمایشگر واقعا بخواهد آنقدر کم شود پس سامسونگ اندازه نمایشگر را افزایش می‌دهد و اگر اندازه نمایشگر به اندازه نسل قبل باشد، پس حاشیه نمایشگر قرار نیست به شکل دراماتیکی کاهش پیدا کند.

نظر شما درباره این شایعه چیست؟ فکر می‌کنید که گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) با چه راه احراز هویتی ارائه شود؟ تشخیص چهره سه بعدی؟ اسکنر عنبیه چشم؟ حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر یا حسگر اثر انگشت سنتی که روی قاب پشتی و زیر دوربین طراحی شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi69

تبریک بابت از فیلتر در اومدن.الان من بدون فیلتر شکن اومدم

ahmad

قطعا اثر انگشت میره زیر نمایشگر . منتظر یه شاهکار دیگه از سامسونگم . اون تصویر کاملا بی حاشیه دور از ذهنه ولی قطعا حاشیه هاش خیلی کمتر از اس ۹ خواهد بود نمایشگر 4k بعید نیست باتری بزرگتر و دوربین سه کانه هم محتمله خیلی منتظرشم

ahmad

آقای ع ط ا ی ی امروز یه خبر خوندم که قراره واردات موبایل هم شامل دلار ۴۲۰۰ بشه میشه یه تحقیقی بکنید؟ اگه اینجور باشه باید منتظر کاهش قیمت باشیم خبر رو سایت گجت نیوز رفته

Naranj

مگر قبلا که دلار دولتی داشتند با 4200 میفروختن؟ نه!
فقط ممکنه مثلا اس9 که الان 6 تومن هست بشه 5500!

Yas

بنظرتون می‌ارزه اس۹پلاس نخریم و صبر کنیم برا اس۱۰
با گرونی و دلار کاری ندارم
با توجه ب اینک دهمین سالگرد سری اس هست از نظر پیشرفت و تکنولوژی ایا اس۱۰ میتونه در حدی باشه که غید اس۹پلاس رو بزنیم؟؟

Naranj

یک مقاله در همین مورد توی ترنجی هست

mTAAHAAm

بنظرم این عکسی که شما به عنوان اس 10 زدین فقط در صورتی می تونه درست باشه که اصلا چیزی به اسم دوربین سلفی نداشته باشه ولی در عوض پشت گوشی ی نمایشگر باشه که با کمکش بشه با دوربین اصلی سلفی گرفت و ی سری کارهای دیگه انجام داد

mohamad saji

جدی؟ مطلب از سامسونگ میزارید بعد عکس اصلی از شرکت htc ؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)