حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رزلوشن نمایشگر گلکسی اس 10 بیشتر از گلکسی اس 9 خواهد بود، احتمال چگالی تصویر بیش از 600 پیکسل در اینچ مربع

نوشته

5 سال قبل | 20 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

اردیبهشت برای گمانه زنی درباره پرچمدار بعدی خانواده گلکسی اس (Galaxy S) عموما خیلی زود است! معمولا از اوایل خرداد شایعات شدید تر گلکسی نوت آن سال شروع به انتشار می کند اما حالا به نظر می رسد که نگاه ها روی حرکات سامسونگ خیلی متمرکز است تا ببینند آشی که کره ای ها برای دهمین سالگرد برترین پرچمدار موبایل شان خواهند پخت، چقدر روغن روی آن دارد! جدیدترین شایعه را می توان احتمالا اینکه رزلوشن نمایشگر گلکسی اس 10 بیشتر از گلکسی اس 9 باشد دانست که چگالی تصویر بیش از 600 پیکسل در اینچ مربع را سبب شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به این شایعه داشته باشیم.

اگر به یاد داشته باشید سامسونگ به نسخه ویژه ای از گلکسی اس 5 به نام Galaxy S5 LTE-A نمایشگر QHD را در سال 2014 به پرچمدارهای خود اضافه کرد و از آن سال تا کنون تمام پرچمدارهای این شرکت این رزلوشن (یا در نمونه های دارای نسبت تصویر 18.5:9 کمی بیشتر) را ارایه می کنند. این در حالی است که جدیدترین آیفون های اپل از رزلوشن HD آغاز شده و آیفون X رزلوشن کمتر از QHD دارد! به صورت کلی رزلوشن FHD می تواند هنوز هم خوب باشد و اگر شما موبایلی با رزلوشن QHD دارید واقعا خیلی خوب است اما اینکه آیا باید به رزلوشن بیشتر هم فکر بکنند، پاسخ شخصی من خیر است! رزلوشن بیشتر دردسرهای ویژه خود را دارد، ال جی جی 3 را به یاد آورید و حتی نسل اولی های رزلوشن QHD را. این دستگاه ها با مشکل باتری،‌ دما و روشنایی دست و پنجه نرم می کردند و حالا واقعا چه اصراری به استفاده از رزلوشن بیشتر است؟

واقعا چه اصراری به استفاده از رزلوشن بیشتر است؟

پرچمدارهای سری پریمیوم سونی از رزلوشن 4K استفاده می کنند اما واقعا چه سود؟! بله اگر برای واقعیت مجازی مورد استفاده داشته باشید، افزایش رزلوشن می تواند منطقی باشد. طبق جدیدترین شایعات گفته می شود که سامسونگ اگر رزلوشن بیشتر از QHD استفاده کند، حالت پیش فرض پردازش تصویر را روی QHD و حتی دوباره روی FHD قرار می دهد و در صورتی که گلکسی اس 10 در هدست Gear VR قرار بگیرد یا در نرم افزاری مثل گالری باشید، رزلوشن 4K استفاده خواهد شد.

درباره این که رزلوشن نمایشگر گلکسی اس 10 استاندارد 4K خواهد بود یا یک رزلوشن غیر استاندارد اما بیشتر QHD هنوز اطلاع دقیقی در دسترس نیست. از طرفی شایعه چگالی تصویر بیش از 600 پیکسل در اینچ مربع است که رزلوشنی کمتر از 4K را برای یک موبایل حدود 6 اینچی را به ما یادآور می شود و از طرفی امید ما برای ارتقا به رزلوشن استاندارد پس از QHD است که رزلوشن 4K را آدرس می دهد! اگر رزلوشن غیر استاندارد در این بین استفاده شود نه توسعه دهنده ها خوشحال خواهند بود و نه استفاده منطقی به نظر می رسد!

به هر حال این شایعات پیرامون نمایشگر گلکسی اس 10 می چرخد، نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ در ارتقا نمایشگر گلکسی اس 10 به فکر افزایش رزلوشن باشد یا یک تغییر بهتر؟ هر چند که شاید این شرکت بخواهد روی VR متمرکزتر باشد و لازمه آن را می توان نمایشگر پرپیکسل تر دانست!

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

خوبی پرچمدار های سامسونگ اینه ک میتونی تو تنظیمات مربوط رزولوشن ، رزولوشن گوشی تغییر بدی پس چندان جای ایراد گرفتن نمی‌مونه

دکتر رسول آریان

دقیقا.

amir_galaxy

عمین الانش گلکسی اس ۹ display فوق العاده با کیفیت و بی نظیری داره،باید دید اس ۱۰ چه خواهد شد

دکتر رسول آریان

درسته. گلکسی S8 و گلکسی S9 تعداد پیکسل در هر اینچ ۵۷۰ دارن. پس اگر بخواد به ۶۰۰ برسه یا ۶۰۰ خرده ای برسه، خیلی تفاوت چشمگیری نخواهد داشت. مگر اینکه هدف دیگری پشتش باشه.
از طرفی مشخصه که قصدش 4K نیست. چون اگر ۴K باشه میره بالای ۷۰۰ پیکسل در هر اینچ.

تا قبل از اینکه ۲K بیاد، همیشه بحث بود که رزولوشن FHD کافیه و ۲K زیاده روی هست و چشم انسان حتی متوجهش نمیشه. اما طبق تجربه ای که دارم و البته خیلی ها دارن، به خوبی میشه تفاوت بین FHD رو با ۲K رو دید. حتی وقتی هم که اسکرین شات گرفته میشه، وضوح خطوط در حالت ۲K کاملا مشهوده.

Babak

البته جناب ارین در نمایشگر های امولد به نسبت lcd بیشتر تفاوت 2k و fhd دیده میشه. اینو من به تجربه دیدم.

دکتر رسول آریان

شاید.

ARMTIN

اقای سینا عطایی
شما یک نکته مهم فراموش کردید
تمام این مشکلات رزولوشن ۴K بخاطر چیپست ها موبایلی هست
.
.
به احتمال زیاد« اس ۱۰ » به اسنپ 855 (با الگاریتم 7 نانومتری و گرافیک قدرتمندتر ) مجهز میشه
و تمام این مشکلات کمرنگ تر میشه !!!
بنظرم در سال ۲۰۱۹ رزولوشن 4K
یک استاندارد فراگیر در حوزه موبایل
خواهد شد

این تصویر رو نگاه کنید:
http://uupload.ir/files/cy_cmp.png

از صفحه گوشی اسکرین شات گرفتم در سه حالت QHD و FHD و HD.

به جاهایی که توی عکس اشاره کردم، با دقت نگاه کنید. اون خط باریک بالای صفحه رو ببینید. هر چه رزولوشن بیشتر شده، اون خط باریکتر و دقیقتر شده.
به طوری که وقتی به رزولوشن HD رسیده، عرضش بیشتر به چشم میاد ولی مات شده.

amin_bhi

درسته تفاوت داره.
ولی برای من شخصا این تفاوت انقد نا چیز هست که قید 2k رو زدم و از فول اچ دی استفاده میکنم.
از نظر باتری هم به صرفس.
حالا شاید من زیاد تیز بین نیستم :))

دکتر رسول آریان

منم به خاطر مصرف باتری مدتی گذاشته بودم روی FHD. ولی دیدم تفاوتی نداره. چون واقعا هر روز چک میکردم. یک روز کامل روی FHD و یک روز کامل روی QHD. انتظار داشتم روی QHD حداقل یک ساعت ماندگاری باتری کمتر بشه، ولی تفاوت چندانی نداشتن. به همین خاطر دیگه روی QHD استفاده میکنم. همیشه هم بالای ۸ ساعت اسکرین میگیرم. حتی چندبار به مرز ۱۲ ساعت هم رسید. چون شب ها هم گوشی دستمه، نور صفحه نمایش کمه، میتونه تا ۱۲ ساعت هم بره. اما توی نور بیرون از خونه، همون حدود ۷.۵ تا ۸ ساعت رو اسکرین میده.

با مدت زمان استراحت و بیکاری گوشی، مرز ۲۴ ساعت رو هم رد میکنه. نوت ۸ رو در هر ۲۴ ساعت یکبار شارژ میکنم. روی QHD هم هست. حالت پرفورمنس هم گذاشتم که نور گوشی رو ۱۰% افزایش میده نسبت به حالت عادی.

علی شیخ زاده

چه نیازیه اخه
الان مشکل اصلی گوشی ها باتریه

JigSaw

کاش بجای تغییر رزولوشن که واقعا نیازی نیست، وقتش رو بذاره رو اصلاح دیسپلی های AMOLED ش
مشکلات اصلی اونارو حل کنه
یه فکری به حال پیکسل سوزوندن، سایه انداختن و روشنایی شون بکنه
این تکنولوژی هنوز به بلوغ نرسیده ولی سامسونگ ولش کرده همینجوری!
الان رزولوشن صفحه دغدغه خیلی ها نیست
ولی این مشکلات AMOLED واقعا چیزیه که بعضی ها از ترس مشکلات ریز و درشتش جرأت نمیکنن سمتش برن
اگه روش کار کنه سامسونگ میتونه واقعا یه چیز فوق‌العاده ازش در بیاره
حیفه

amin_bhi

والا من هم s3 داشتم هم s5
الانم بیش از 3 ساله s6 edge plus
پیکسل سوخته ندیدم خداییش
مشکل سایه هم نداشتم ولی یکی از دوستانم که خوره ی گوشی هست 24 ساعت دستشه روزی 3 دفعه شارژ میکنه الان تازه بعد از این همه مدت که نوت 4 داره دیدم یکم سایه انداخته که دیگه بعد این همه سال با استفاده فوق سنگین عادیه :))

درسته. کسانی که گوشی زیاد دستشونه بعد از ۲ سال احتمالش زیاده که سایه بندازه. از جمله خودم با نوت ۳ که سایه انداخته بود به شدت. روی گوشی S5 خاله ام هم سایه انداخته ولی نه زیاد. روی S6 اج یکی از اقوام هم سایه انداخته، ولی خیلی کم روی نوار ناتیفیکیشن بالا. یکی از دوستامم نوت ۴ داشت، برای اونم سایه داشت. حداقل ۴، ۵ مورد رو خودم روی گوشی های سامسونگ دیدم.

البته یه چیزی رو لازم هست بگم. ما یک تلویزیون پلاسما سامسونگ داشتیم چند سال پیش. توی خود تلویزیون قابلیت جا به جایی پیکسل داشت که مشکل سایه پیش نیاد. با این وجود، من یکبار توی منوهای تنظیمات بودم و داشتم توی منوها کانال ها رو مرتب میکردم. وقتی که کارم تموم شد دیدم اثر منوها قشنگ روی صفحه افتاده. طوری که وقتی فوتبال نگاه میکردم، میشد اون سایه رو روی چمن دید. اما خوشبختانه بعد از دو روز دیدم از بین رفته. چون توی خونه ما اون موقع شبکه جم زیاد دیده میشد، لوگوی شبکه جم قشنگ حک شده بود روی تلویزیون. این اواخر که خواستم بفروشمش دیدم خوشبختانه از بین رفته. برادرم میگفت بخوایم بفروشیمش، هر کی بخرتش میدونه شبکه جم زیاد نگاه کردیم ?

نتیجه اینکه این تلویزیون اصلا امولد نبود که بخوایم بگیم امولد همیشه مقصره. من حتی سایه انداختن رو توی نت که قبلا سرچ کردم، روی صفحات LCD هم بوده. توی یوتیوب بگردید هست.

اصلا از زمان مانیتورهای CRT (لامپ تصویری) هم این مشکل بوده. از زمان ویندوز ۹۵ و ۹۸ و …
به همین خاطر اسکرین سیور توی ویندوز بود. بعد از یه مدت که با ویندوز کار نمیکردیم، اسکرین سیور بالا میومد. چون ممکن بود جای آیکون های دسکتاپ به مرور سایه بندازه.

طبق بررسی ای که کردم، زمانی که گوشی به شارژر وصل باشه و دمای گوشی بالا بره، اگر از گوشی استفاده بشه، احتمال سایه انداختن بالا میره.

در خصوص پیکسل سوزی، کاملا رد میکنم. گوشی های سامسونگ مشکل سوختن پیکسل ندارن. اتفاقا سوختن پیکسل توی LCD ها بیشتر شایعه. خودم قبلا یک لپتاپ Acer داشتم با صفحه LCD. دوتا از پیکسل هاش سوخت. خیلی ریز بود، ولی با دقت زیاد میشد دیدش. روی لپتاپ Asus یکی از اقوام هم با نمایشگر LCD خودم پیکسل سوخته رو دیدم.

پس لطفا پیکسل سوزی رو با سایه انداختن یکی ندونین. فرق دارن.

JigSaw

ممنون از جوابت جناب آریان
اطلاعات خوبی بود
اگر همیشه اینطوری بدون حاشیه و منطقی جواب بدی خیلی خوبه
هم از اطلاعاتت استفاده میکنم هم دوستانه و بدون دغدغه تبادل نظر میکنیم
در رابطه با سایه انداختن که خودتونم در جریانید و نیاز نیست حرفی زده بشه
اما در رابطه با پیکسل سوزوندن
من عید سال 90 بود اگه اشتباه نکنم که galaxy s2 خریدم و بعد از X10 Sony Ericsson دومین تجربه اندرویدم بود
اون زمان با کارت طلایی گرفتم و واقعا گوشی بی نظیری بود تا ۴ ماه بعد که بدون کوچکترین ضربه و فشاری نگهداری شده بود و یکی از پیکسل ها سوخت
اوایل خیلی سعی کردم اهمیت ندم اما واقعا خیلی تو چشم بود مخصوصا تو پس زمینه سبز
خلاصه اینکه بردم گارانتی و قبول نکردن و گفتن پیکسل سوختگی زیر ۳ پیکسل شامل گارانتی نمیشه
من هم بیخیال شدم که تقریبا بعد از دو ماه همزمان با هم قسمت گوشه سمت چپ گوشی ۴ تا پیکسل سوزوند و گوشی رفت واسه گارانتی که تاچ و lcd تعویض شد و برگشت
اما داستان به همینجا ختم نشد و گوشی از بعد تعمیر به شدت داغ میشد و هنگ میکرد و گارانتی هم پاسخگو نبود
این بود که تجربه خرید s2 شد بدترین تجربه اندرویدی من و من از سامسونگ کاملا فاصله گرفتم
متاسفانه تا تجربه مجدد سامسونگ و خرید اس۸ که با توجه به مشکلات زیادی که من باهاش داشتم نتونستم نگه دارم و اون هم اصلا تجربه خوبی رو برای من رقم نزد
گذشته از اینها به غیر از گوشی خودم چندین مورد پیکسل سوختگی تو نوت ۳ و اس ۴ هم شخصا مشاهده کردم
مشکلی که تابحال تو LCD ها به شدت AMOLED ها ندیدم مگر به علت ضربه شدید
در مورد سایه انداختن هم اگر به استند ها مراجعه کنید میبینید که گوشی های سامسونگ در بین باقی گوشی ها رکورد دارن ماشالا و کاملا محسوسه
نمیشه این موضوع رو تکذیب کرد
همینطور در مورد روشنایی هم هنوز خیلی حرفی واسه گفتن ندارن متاسفانه

دکتر رسول آریان

چون از سامسونگ بد گفتم، شما خوشت اومده. در حالی که سعی میکنم منطقی کامنت بذارم. ایرادی باشه میگم، ویژگی مثبتی هم باشه میگم.

شما بی زحمت کلمه Burn-in LCD رو همین الان توی گوگل سرچ کن، بعد بزن روی بخش تصاویر. ببین برات ده ها نمونه از سایه انداختن میاره. از مانیتور و تلویزیون تا گوشی و تبلت.

مساله بعدی هم این هست که مشکلات صفحات گوشی ها صرفا به دو موضوع سایه انداختن و پیکسل سوختگی ختم نمیشه. مشکلات دیگه ای هم وجود داره. از جمله نامتوازن بودن نور به طوری که کل صفحه نمایش کاملا نور یکنواختی نداره. یک قسمتی از صفحه نور زیادی داره. مثالش همین اکسپریا Z2 پدرم که قبلا در موردش کامنت گذاشتم و حتی طرفداران سونی هم وجود چنین مشکلی رو در Z1 و Z2 ها تایید کردن. البته این به مرور زمان اینطوری شده ها، اولش سالم بوده. یک شعاع نوری دایره ای شکل وسط صفحه متمایل به بالا هست که نورش از باقی قسمت ها بیشتره و در زمینه سفید بهتر دیده میشه.

مشکل سایه انداختن حتی در LCD های LG هم دیده شده. اون مشکل خط سبز هم در آیفون ایکس گزارش شده بود.

ما نباید یک مشکل رو که در گذشته دیدیم، به محصولات جدید تعمیم بدیم. چون اکسپریا Z2 همچین مشکلی داشته، من نباید بیام این مشکل رو به اکسپریا XZ2 هم بسط بدم‌. اینکه گلکسی S2 برای شما اون موقع پیکسل سوزونده، دلیل نمیشه که گلکسی S9 هم پیکسل بسوزونه.

متاسفانه تجربیات تلخ گذشته روی ذهن ما اثر منفی میذاره.

JigSaw

نظرات اگر منطقی باشه همه استقبال میکنن
خیلی خوبه که به دور از تعصب مشکلات رو هم بپذیریم
قطعا تجربیات تلخ تو ذهن آدم تاثیر منفی میذاره
در این مورد شکی نیست
اما گلکسی S2 تجربه آخر من نیست
من S8 رو هم با کلی هیجان خریدم بعد از سالها دوری از سامسونگ
اما خوب مواردی بود که من باهاشون مشکل داشتم و نتونستم با اس۸ کنار بیام
این موضوع رو اگر شخصی در نظر بگیریم اما مشکل سایه انداختن صفحه نمایش حتی تو S8 هم دیده شده و من به شخصه از نزدیک باهاش برخورد داشتم
در مورد Z2 هم با توجه به اینکه امسال چهارمین سال هست که دارمش ولی خداروشکر مشکلی با هیچ چیزش نداشتم انصافا اللخصوص دیسپلی
ولی خوب در مورد اون هم زیاد شنیدم که بعضی ها گزارش دادن از هاله سفید روی دیسپلی و هاله صورتی تو عکسها
گذشته از همه اینها
موضوع اصلی الان اینجاست که این مشکل سایه انداختن AMOLED رو میشه حل کرد
مطمئنا سامسونگ با این همه تجربه در طول این چند سال رو دیسپلی های AMOLED میتونه این مشکل رو تا حد زیادی مرتفع کنه
ولی اینکه چرا تلاشی نمیکنه جالب توجهه

مشکل سایه انداختن برمیگرده به ساختار OLED ها.
من در این زمینه زیاد تحقیق کردم و ساعت ها توی یوتیوب کلمه Burn-in رو سرچ کردم.

نمونه های زیادی دیدم از گوگل پیکسل 2 XL که صفحه P-OLED داره. نمونه های زیادی دیدم از الجی V30 که اونم P-OLED هست.

اینم یه ویدیوی خبری از آیفون ایکس که توی ویدیو صحبت میکنه در مورد این سایه انداختن اولدها و توی ویدیو تصویری از آیفون ایکس رو نشون میده که نوار پایین صفحه سایه انداخته
http://youtu.be/t_z7-fK2alo

چند ماه پیش هم سیتیزن یه تست Burn-in انجام داده بود روی سه تا گوشی S7 و نوت ۸ و آیفون ایکس. بعد تصویرش رو گذاشته بود. هر سه گوشی سایه انداخته بودن ولی آیفون ایکس یه خرده بهتر بود. حدود ۲۲ روز؛ دقیق ترش ۵۱۰ ساعت، لوگوی سیتیزن رو با نور آخر گذاشته بود روی صفحه گوشی ها که نهایتا به اون شکل درومده بودن.

نهایتا اینکه هر صفحه نمایشی یه عمری داره. اما عمر اولدها کمتره. نه اینکه بسوزن، ممکنه زرد بشن یا سایه بندازن. اما خب اون یک سال اول معمولا مشکلی ندارن. هر چند بودن کسانی که در طی ۴ ماه هم به این مشکل خوردن. به خاطر جذابیتی که اولدها دارن با کنتراست مطلق، می ارزه که کمپانی ها برن سمتش. اما خب اگر این مشکل سایه انداختشون حل بشه، خیلی خیلی بهتر میشن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)