حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر 18 مگاپیکسلی 4.3 اینچی با چگالی تصویر 1443ppi توسط ال جی و گوگل به زودی رونمایی خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | ال‌جی، برترین‌های ترنجی

نمایشگر FHD؟ نمایشگر QHD؟ نمایشگر 4K؟ آ … همه این ها را از یاد ببرید، در این مطلب می خواهیم درباره نمایشگر 5.5K صحبت کنیم که اندازه آن تنها 4.3 اینچ است! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

خبری می خوانید شایعه ای از یک اتفاق بزرگ است که به احتمال قوی با همین اعداد و ارقام به تحقق خواهد پیوست. شاید دیگر سخت باشد که نمایشگرها را با xK معرفی کنند، یا به صورت مشتقی از HD آن ها را دسته بندی کنند، شاید وقت آن است که برحسب پیکسل دسته بندی شوند، دقیقا مثل دوربین های موبایل! نمایشگری که درباره آن صحبت می کنید 18 میلیون پیکسل یا همان 18 مگاپیکسل خواهد بود که اندازه آن تنها 4.3 اینچ است و این ها یعنی چکالی تصویر آن 1443ppi خواهد بود و دوباره خود این یعنی 1443 پیکسل در هر اینچ مربع جای خواهند گرفت! در حال حاضر بیشتری چگالی تصویری که به حد تولید انبوه رسیده باشد نمایشگر 4K اکسپریا زد 5 پریمیوم یا ایکس زد پریمیوم است.

نمایشگر 4K اکسپریا ایکس زد پریمیوم

نمایشگر 4K اکسپریا ایکس زد پریمیوم

اما چرا چنین چگالی تصویر بالایی؟ آیا این نمایشگر قرار است در موبایل ها استفاه شود؟ حقیقت این است که خیر و باید گفت که حدس اول شما درست بوده است! این نمایشگر برای مصارف واقعیت مجازی یا همان VR استفاده خواهد شد، جایی که نمایشگر تنها چند سانتی متر با چشم فاصله دارد و چگالی تصویر موضوع بسیار مهم است. این نمایشگر از نوع OLED است و اگر رزلوشن دقیق آن را بخواهید باید بگوییم که حدود 3000*5500 باید باشد. البته که حاصل ضرب این دو عدد 16.5 مگاپیکسل می شود و خبر به ما 18 مگاپیکسل را می گوید اما این فقط یک حدس است.

بهترین نمایشگرهایی که در هدست های VR فعلی به کار رفته است متعلق به HTC Vive Pro جدید و Oculus Rift است که رزلوشن آن ها به ترتیب برابر 2880*1600 و 2160*1200 بوده که حتی از نمایشگر QHD موبایل ها نیز کمتر است (البته سایز این نمایشگرها کوچکتر است). می بینید که تفاوت کاملا محسوس ظاهر شده است.

این نمایشگر اواسط خرداد در نمایشگاه هفته نمایشگر (Display Week 2018) رونمایی خواهد شد که حاصل کار ال جی و گوگل است. هنوز مشخص نیست که این نمایشگر و هدست واقعیت مجازی که با آن مجهز باشد آید امسال به تولید انبوه می رسد یا نه اما همینکه درباره چنین سطحی از فناوری نمایش صحبت می شود، خود هیجان انگیز است. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

قطعاً این نمایشگر می‌تونه هدست های VR رو تکون بده و میبینیم الجی اینجا هم نقطه عطف شده

hamid reza

الجی تو خیلی قسمت ها نقطه عطفه ولی تموم کننده خوبی نیست 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)