حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری اکسپریا ایکس ای ۲ (Xperia Xa2) مشخص شد، خوب

نوشته

6 سال قبل | 9 دیدگاه | سونی

سونی میان رده های جدید خود را در رده اکسپریا ایکس ای (Xperia Xa) رونمایی کرد و اگر ضخامت و وزن آنها را در نظر نگیریم نظر اولیه ما درباره آن مثبت است. یکی از دلایل ضخامت ۹.۷ میلی متری و وزن ۱۷۱ گرمی این موبایل ۵.۲ اینچی را می توان در باتری بزرگ ۳۳۰۰ میلی آمپری آن دانست اما سوال اینجاست که آیا این باتری حجیم آنقدر خوب عمل می کند که ارزش تحمل چنین ابعاد نامتناسبی را داشت؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا پاسخ این پرسش را در بررسی عمر باتری اکسپریا ایکس ای ۲ (Xperia Xa2) پیدا کنیم.

عمر باتری اکسپریا ایکس ای ۲ (Xperia xa2)

عمر باتری اکسپریا ایکس ای ۲ (Xperia xa2)

همانطور که در تست عمر باتری اکسپریا ایکس ای ۲ (Xperia xa2) می بینید این دستگاه عملکرد مناسبی را ارائه کرده است. مدت زمانی وبگردی بالای ۱۳ ساعت و تماشای ویدیو حدود ۱۲ ساعت می تواند یک موبایل قابل اتکا در زمینه باتری را به ما معرفی کند. اندروید ۸، اسنپدراگون ۶۳۰ در کنار نمایشگر ۵.۲ اینچی FHD این دستگاه در رسیدن به چنین نتیجه ای قابل توجه هستند.

سونی در باتری اکسپریا ایکس ای ۲ از فناوری Qnovo خود نیز بهره برده است که عمر مفید آن را در مدت استفاده بیش از یکسال بهتر می تواند مدیریت کند و این برای یک میان رده موضوع قابل توجهی است.

سرعت شارژ شدن باتری اکسپریا ایکس ای ۲ با شارژر ۷.۵ واتی (۱.۵ آمپر ۵ ولت) فراتر از انتظار ما بود و در مدت ۳۰ دقیقه باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری را ۳۰ درصد شارژ می کند.

به صورت کلی می توان گفت عملکرد سونی در باتری اکسپریا ایکس ای ۲ خوب بوده و یک میان رده مناسب را ارائه کرده است. البته اگر بخواهیم اکسپریا ایکس ای ۲ را با رقیب مستقیم آن در محصولات سامسونگ یعنی گلکسی ای ۸ ۲۰۱۸ (Galaxy a8 2018) مقایسه کنیم باید گفت که نماینده سامسونگ با باتری کمتر (۳۰۰۰ میلی آمپر)، ضخامت کمتر (۸.۴ میلی متر) و نمایشگر بزرگتر (۵.۶ اینچ) عملکردی مشابه (در وبگردی کمی کمتر اما در تماشای ویدیو و مکالمه بهتر) دارد و این بهینه سازی بهتر سامسونگ را نشان می دهد. برای مقایسه بهتر عمر باتری گلکسی ای ۸ ۲۰۱۸ را از لینک زیر ببینید:

عمر باتری گلکسی A8 2018 مشخص شد: خوب

نظر شما چیست؟ عملکرد باتری اکسپریا ایکس ای ۲ (Xperia xa2) را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sadeghh

البته اینکه a8 با باتری کمتر عملکردش تقریبا مشابه با xa2 هست به دلیل صفحه نمایش oled هست که کم مصرف تر هست
نه به خاطر اینکه بهینه سازی خاصی انجام داده باشه
البته بگذریم از اینکه با اون قیمت خیلی زیادی که a8 داره اصلا مقایسش با xa2 درست نیست
حتی از xa2 ultra هم 50 دلار گرون تره تا جایی که یادمه

Mostoul

خیلی هم خوب. به فکر تعویض Z5 هستم در ماه های آینده. ولی فعلا با این وضع قیمتها خرید گوشی میان رده هم اصلا به صرف نیست. واقعا گرون شدن گوشی‌ها.

Dariushrd

خوبی گوشیای سونی اینه که در طولانی مدت باتریشون افت نمیکنه..میانرده و پرچمدارشم تو این مورد فرقی نداره…الان داداشم حدود ۵ ساله یه Xperia tx داره…بجز دوربین جلوش که یکم تار شده هیچ تغییری نکرده نسبت ب اوایل

Hadiii

مقایسه xa2با a۸ درست نیست به دلیل این که قیمت a8خیلی بیشتر از xa2 هست.قیمتی که a8 داره هم قیمت پرچمداراست یعنی باید با گوشی های هم قیمت خودش مقایسه بشه.

Peiman

یکم انتظار بیشتری داشتم ولی درکل بد نیست

amir shar

همین هم انتظار میرفت. خیلی منتظر پرچمدار ۲۰۱۸ سونی هستم شاید نظرمو بعد چند سال عوض کرد

Mortazavi

چقدر حاشیه کمتر این گوشی رو زیبا کرده

خیلی طراحی شو پسندیدم فقط کاش قطر کمتری داشت

Saeed Mohammadipouya

عالی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)