حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

الجی بروزرسانی‌های ماهانه امنیتی خود برای گوشی‌های قدیمی‌تر را متوقف خواهد کرد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | Android، ال‌جی، شبکه و امنیت

به نظر می‌رسد که الجی، شرکت کره‌ای و نام آشنای دنیای تکنولوژی قصد دارد تا به بروزرسانی‌های ماهانه خود برای دستگاه‌های قدیمی پایان دهد، با ترنجی همراه باشید.

در بولتن امنیتی شرکت الجی، این شرکت در لیست گوشی‌های هوشمندی که هنوز واجد شرایط دریافت بروزرسانی‌های امنیتی هستند تجدیدنظر کرده و در لیست جدید اعلامی، دیگر نامی از تلفن‌های هوشمندی همچون G4 استایلوس، G4، G3، و الجی استایلو دیده نمی‌شود. این بدین معنی است که اگر هریک از این گوشی‌های هوشمند را داشته باشید، به احتمال فراوان دیگر نخواهید توانست به بروزرسانی‌هایی که شامل رفع باگ و ایرادات امنیتی هستند دسترسی داشته باشید.

خوشبختانه کسانی که از سری G همانند G5 و G6 یا سری V همانند V10 و V20 و V30 یا سری Q همانند Q6 و Q8 یا سری X Cam همانند X300 و X400 و X500 استفاده می‌کنند، همچنان همانند روال قبلی به بروزرسانی‌های امنیتی دسترسی کامل خواهند داشت و می‌توانند آن را دریافت نمایند.

یکی از دستگاه‌هایی که هنوز هم برای دریافت بروزرسانی‌های امنیتی واجد شرایط بوده، گوشی V20 است که اخیرا بروزرسانی امنیتی ماه جولای 2017 را دریافت کرده است که تعدادی از ایرادات و آسیب پذیری‌های رایج از طریق حفره‌های امنیتی در اندروید را برطرف کرده است. برورسانی اپراتور Verizon برای این گوشی هوشمند نیز به صورت OTA منتشر شده است.

 

البته هنوز هم مشخص نیست که این شرکت چه روش‌های جایگزینی برای آن دسته از دستگاه‌هایی که از لیست دریافت بروزرسانی‌های امنیتی حذف شده‌اند را در پیش می‌گیرید یا اصلا نسبت به این مساله واکنشی نشان می‌دهد یا نه؟

حرکت این شرکت در حذف دستگاه‌های قدیمی‌تر از لیست دریافت بروزرسانی ماهانه امنیتی، به احتمال بسیار زیاد پیامدهای امنیتی جدی‌ در آینده را در پی خواهد داشت، باید دید که در صورت وقوع مشکلات امنیتی در مورد این دستگاه‌های هوشمند، آیا شرکت الجی نسبت به این مساله مسئولیتی را بر گردن خواهد گرفت یا خیر؟

الجی به کاربرانی که محصولات و دستگاه‌های جدیدتر این شرکت را در دست دارند توصیه کرده تا تمامی بروزرسانی‌هایی که در آینده منتشر می‌شوند را به صورت منظم دریافت و نصب نمایند تا از وجود خطرات و مشکلات امنیتی شایع در سیستم عامل اندروید، در امان بمانند. همچنین توصیه شده است که پیش از انجام فرایند دریافت و نصب این بروزرسانی‌ها، تلفن خود را کاملا شارژ نموده.

 

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم از دستگاه‌های شرکت الجی که دوره دریافت بروز رسانی آنان به اتمام رسیده استفاده می‌کنید یا از دستگاه‌های جدیدتر این شرکت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

خوب اینا دوره پشتیبانی دو سالشون تموم شده دیگه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان