حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل به دنبال افزایش امنیت حساب کاربران با استفاده از سیستم امنیتی جدید است

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اینترنت، حملات سایبری، گوگل

بنابر گزارش جدید بلومبرگ، شرکت گوگل قصد دارد سیستم امنیتی حساب کاربران خود را در جهت جلوگیری از حملات گسترده سایبری ایمن سازی کند. با ترنجی همراه باشید.

با توجه به اخبار درز شده از منابع نزدیک، خبرها حاکی از برنامه جدید گوگل برای ارتقا سیستم امنیتی کاربران، در قالب یک بروزرسانی با نام Advanced Protection Program یا سیستم امنیت پیشرفته، برای محافظت از حساب کاربران از جمله حساب جیمیل و همچنین کنترل دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به اطلاعات غیر عمومی در حساب‌های خصوصی می‌باشد.

سیستم امنیتی حساب‌های فعلی که برپایه امنیت گوگل می‌باشند، شامل احراز هویت دو مرحله‌ای است که نیازمند دستگاه فیزیکی (تلفن همراه) می‌باشد تا از طریق آن، شما علاوه بر گذرواژه حساب کاربری، برای دریافت دسترسی به حساب Gmail خود، کد پیام کوتاه دریافت کنید.

با این حال شرکت Mountain View قصد دارد تا سیستم امنیت فعلی خود را با Advanced Protection Program شرکت گوگل جایگزین نماید که برای این امر نیاز به استفاده از یک جفت کلید امنیتی در قالب یک سخت افزار می‌باشد و به کاربران امکان محافظت از حساب‌های گوگل را می‌دهد، هرچند که هنوز مشخص نیست که از چه سیستم سخت افزاری در این مورد استفاده خواهد شد.

بر اساس شایعات و گمانه‌ زنی‌ها، این سیستم امنیتی برای مدیران اجرایی و مقامات دولتی که معمولا هدف حملات سایبری هکرها قرار می‌گیرند، ترتیب داده شده است. علاوه بر نیاز به دو کلید امنیتی فیزیکی، این برنامه امنیتی از حساب‌های مختلف کاربران همچون حساب‌های ایمیل با قطع کردن دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به حساب‌های آنلاین، در برابر حملات هکرها، محافظت می‌کند و Advanced Protection Program، همانند دیگر سیستم‌های نرم افزاری گوگل به طور منظم بروزرسانی خواهد شد و ویژگی‌های امنیتی جدید را خود رادریافت خواهد کرد.

گوگل بروز رسانی‌های جدیدی را در مورد ابزارهای امنیتی خود به منظور جلوگیری از حملات سایبری انجام داده است. در ماه مه گذشته، گوگل پروتکل‌های امنیتی مربوط به توسعه دهندگان و پروتکل مربوط به اکوسیستم فروشگاه Play را در پاسخ به حملات مختلف سایبری اخیر اصلاح کرد. پروتکل امنیتی به روز شده برای اصلاح روند تأیید اهداف توسعه دهندگان در رابطه با برنامه‌های وب است. در حالی که برخی‌ها از تلاش های امنیتی Google با خبر شده‌اند، هنوز معلوم نیست که آیا برنامه امنیتی جدید می‌تواند به افزایش سطح امنیت حساب‌های کاربری در پلتفرم گوگل کمک کند یا خیر؟

 

نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان