حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت گوشی‌های آینده نوکیا بدون لنز Carl Zeiss/مقایسه دوربین نوکیا ۳۳۱۰ با گلکسی اس۷

یکی از مهمترین رویدادهای همایش جهانی موبایل در سال میلادی کنونی بازگشت نوکیا با نخستین رهاورد او در زمینه تلفن‌های اندرویدی بود که بدون شک این بازگشت که از مدت‌ها پیش انتظارش می‌رفت موجب شد تا حال و هوایی پر خاطره از گذشته‌های نه چندان دور بر دوستداران و طرفداران نوکیا مستولی شود اما از این حال و هوای نوستالوژیک با اهمیت‌تر آگاهی یافتن از این نکته است که سیستم عامل جدید گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا تغییراتی نیز با خود به همراه آورده‌اند.

همان گونه که شما نیز ممکن است باخبر باشید بخش تلفن همراه نوکیا، این شرکت فنلاندی، در سال ۲۰۱۳ در تصاحب و تملک شرکت مایکروسافت درآمد و به دنبال آن بزرگ‌ترین ریسک ممکن در نوکیا اتفاق افتاد که عبارت از تولید و عرضه گوشی‌های ویندوزفون با نام لومیا بود و در نهایت با شکست این طرح مایکروسافت به فکر فروش نوکیا افتاد و شرکت HMD Global مالک قانونی بخش تلفن همراه نوکیا شد.

با در نظر گرفتن همه این تغییر و تحولات، طبیعی است اگر دیگر شاهد هیچ نشانه و علامتی از قابلیت‌های و ویژگی‌های پیشین نوکیای قدیم در محصولات جدید آن نباشیم که از جمله تازه‌ترین آنها خبری است که روز گذشته (۱۵ اسفند ۹۵) در صفحه توئیتر نوکیا منتشر شده مبنی بر این که این شرکت دیگر از لنز‌های مارک Carl Zeiss در گوشی‌های خود استفاده نخواهد کرد.

در این پیام توئیتری همچنین تصریح شده است که فن‌آوری تصویربرداری موسوم به PureView منحصر به استفاده و به کارگیری در گوشی‌های لومیا بوده است و هنگامی که مایکروسافت نوکیا را به شرکت HMD Global تحویل می‌داد میل و اراده به حفظ فن‌آوری PureView برای خود داشت و از واگذاری آن خودداری کرد.

در حالی که از مجموعه این مطالب باید به این نتیجه رسید که دیگر شاهد ظهور گوشی جدیدی مانند لومیا ۱۰۲۰ با دوربین ۴۱ مگاپیکسل دست کم به این زودی‌ها نخواهیم بود ولی لزوما به این معنا نیست که نوکیا از ساخت گوشی‌هایی با دوربین‌های عالی دست خواهد کشید.

در همین ضمن، گروهی از کارشناسان در همایش جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ دست به بررسی دوربین گوشی ساده نوکیا ۳۳۱۰ زدند و دریافتند که دوربین این گوشی از شما چه پنهان بهتر از دوربین گوشی گلکسی اس ۷ سامسونگ است! باورتان نمی‌شود؟ خودتان دو تصویر زیر را که اولی با دوربین گوشی ساده نوکیا ۳۳۱۰ و دومی با دوربین هوشمند گلکسی اس ۷ سامسونگ گرفته شده است را با هم مقایسه کنید تا باور کنید که اصل ماجرا از چه قرار است.

عکس گرفته شده با دوربین نوکیا ۳۳۱۰

۳۳۱۰

عکس گرفته شده با دوربین گلکسی اس ۷ سامسونگ

S7

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Future-Nokia-phones-will-not-feature-Carl-Zeiss-lenses_id91701″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

واقعاً؟؟!
عجب کیفیتی داره واقعا.
کیفیت دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نوکیا۶ هم واقعاً فوق‌العاده بود و یه چیزی نزدیک به زی۵ سونی بود ولی من حس می کنم هنگام عکاسی با S7 شیطنت کردن چون عکس خیلی تار.

Mordred-Ox

بابا این خبره طنز بوده ها. البته نوکیا رنگارو درست تر گرفته این حقیقته. عکسا برعکسن. منبعو چک کنید

MOAZEZ

مقایسه درستی انجام دادن. سامسونگ باید با گوشیهای ارزون قیمت مقایسه بشه همیشه. البته مثل این مقایسه هم شکست میخوره راحت

REZA

بخدا اول عکسارو نگاه کردم فک کردم بالایی سامسونگه زوم کردم رو عکس گفتم چه کیفیتی داره اس۷ بعد گفتم این چه عکسیه گرفته نوکیا بعد که متن . خوندم تااازه فهمیدم چی به چیه،اگه این واقعی باشه نوکیا اومده که بترکونه،یادمه یکی از دوستان گفته بود چه دلیلی داره نوکیا بخریم ،فقط برای برند؟اینم جواب!

mega08

عکس مشخصه برا s7 نیس. چرا هر شایعه ایو باور میکنید.
برو این آدرس ببین . عکسا اشتباهه
http://www.phonearena.com/news/New-Nokia-3310-vs-Galaxy-S7-camera-comparison_id91559

Cyrus

توی این سایت که درست نوشته😐
عکس ها برعکس نیس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار