حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رویداد مایکروسافت برای ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تایید شد: رایانه شخصی هوش مصنوعی

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

دنیای رایانه‌های شخصی و به خصوص محصولات مجهز به سیستم‌عامل ویندوز در شرف یک تغییر بزرگ هستند. به تازگی رویداد مایکروسافت برای ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تایید شده و رایانه شخصی هوش مصنوعی را شاهد خواهیم بود.

رویداد مایکروسافت برای ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در شهر سیاتل رویدادی را برای تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد کرد تا چشم انداز خود برای رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی را توضیح دهد.

این رویداد روز قبل از شروع کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت معروف به Build برگزار می شود. آن‌جا مدیرعامل ساتیا نادلا در مورد “دیدگاه هوش مصنوعی در سخت افزار و نرم افزار” شرکت بحث خواهد کرد.

این گزارش با استناد به منابع آشنا با برنامه‌های مایکروسافت، بیان می‌کند که مایکروسافت مطمئن است لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به تراشه ARM جدید، مک‌بوک ایر اپل را که مجهز به M3 است، در عملکرد CPU و وظایف هوش مصنوعی شکست می‌دهند.

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت به شدت روی چیپست آتی کوالکام مبتنی بر ARM یعنی اسنپدراگون X Elite سرمایه‌گذاری می‌کند و در حال برنامه‌ریزی تعدادی دمو است که نشان می‌دهد آن‌ها در وظایف CPU و شتاب هوش مصنوعی و حتی عملکرد برنامه‌ها، مک بوک اپل با تراشه M3 را شکست می‌دهند.

پیش از این عملکرد شبیه‌سازی نرم‌افزار ویندوز (که در آن یک برنامه مبتنی بر x64 به ARM ترجمه می شود) خیلی مناسب نبود، اما اکنون مایکروسافت بر این باور است که رایانه‌های شخصی با هوش مصنوعی ویندوز، شبیه‌سازی بهتری نسبت به Rosetta 2 اپل خواهند داشت.

ماجرای این رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی چیست؟

عبارت AI PC یا رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی به محصولات مجهز به تراشه ARM اشاره دارد که با هوش مصنوعی در نیمه دوم سال جاری وارد بازار خواهند شد. مایکروسافت قبلاً از سرفیس پرو ۱۰ مجهز به تراشه AMD و Intel Core Ultra رونمایی کرده بود، اما گزارش جدید می‌گوید سرفیس پرو ۱۰ را با پردازنده‌های Snapdragon X Elite کوالکام نیز عرضه خواهد کرد.

این محصولات مجهز به هوش مصنوعی دسترسی انحصاری به AI Explorer خواهند داشت. نرم‌افزاری که به شما امکان می‌دهد «هر چیزی را که تا به حال در دستگاه خود دیده یا انجام داده‌اید بازیابی کنید». در حقیقت این برنامه طوری طراحی شده است که به عنوان یک جدول زمانی کار می‌کند و می توانید از رایانه شخصی خود استفاده کنید تا از یک NPU (واحد پردازش عصبی) رویِ-دستگاه برای اسکن جدول زمانی رویدادها استفاده می کند. متاسفانه توضیحات خیلی واضح نیستند و باید منتظر محصول نهایی ماند.

همچنین یک ویژگی پخش ویدیو با هوش مصنوعی وجود خواهد داشت و رایانه‌های شخصی با هوش مصنوعی به افکت‌های Windows Studio برای محو کردن پس‌زمینه، امکان ایجاد تصاویر با مدل‌های هوش مصنوعی به صورت رایگان و گزینه‌ای برای اجازه دسترسی Copilot به داده‌های رایانه شخصی شما دسترسی خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید بازار کامپیوترهای شخصی مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)