حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل می‌گوید تصمیمی برای ساخت لپ‌تاپ پیکسل جدید ندارد

ریک اوسترلوه، رییس بخش سخت‌افزار شرکت گوگل، در همایش جهانی موبایل در بارسلونا حامل خبرهای بدی برای طرفداران محصولات پیکسل بوده است چون از قرار گفته است که گوگل هیچ برنامه‌ای برای ساخت لپ تاپ دیگری ندارد.

با این همه، به نظر می‌رسد که این جواب جای کنجکاوی دارد چون مشخص نشده است که منظور چه نوع لپ تاپی است و این در حالی است که سوال درباره کروم بوک پیکسل بوده و هیچ اشاره‌ای و منظوری به تبلت/لپ‌تاپ پیکسل سی از نوع هیبریدی نداشته است.

از طرف دیگر، اوسترلوه به خبرنگاران حاضر در همایش جهانی موبایل گفته است که گوگل در حال حاضر به دنبال ساخت لپ‌تاپ کاملا جدید نیست و با این حرف خود تصریح کرده که گوگل روی هم رفته به شکل اختصاصی توجه ویژه به پلتفرم Chrome OS دارد. انگیز‌ه‌ای که برای کار در زمینه اپلیکیشن‌های اندرویدی در پلتفرم Chrome OS هست باعث شده تا گوگل ارتباط کاری تنگاتنگی با سامسونگ در خصوص Samsung Chromebook Plus و Samsung Chromebook Pro که در دست ساخت هستند داشته باشد.

با تمام این تفاصیل، جمله “گوگل در حال حاضر به دنبال ساخت لپ‌تاپ کاملا جدید نیست” لزوما به این معنا نیست که حتی چیزی مشابه به آن مانند تبلت جدید هیبریدی موجود در خط تولید Pixel C ساخته نشود.

گوگل انگیزه زیادی برای آوردن اپلیکیشن‌های اندرویدی برای کروم دارد اما بخش زیادی از این کار به توسعه دهندگان مربوط می‌شود که اپلیکیشن‌ها را به روزرسانی کنند و این مساله‌ای است که گوگل سال‌ها در انجام آن ناموفق بوده است و اکنون یک تبلت Pixel C جدید می‌تواند کمکی باشد برای گوگل تا در زمینه تبلت تسلیم شکست نشود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Google-says-no-new-Pixel-laptop-in-the-works_id91566″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار