حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خیز کوالکام برای انتقام از اپل!

همین چند روز پیش بود که خبردار شدیم شرکت اپل از شرکت کوالکام شکایت به دادگاه برده است چراکه مدعی است بیش از یک میلیارد دلار از شرکت تولید کننده تراشه پردازنده طلبکار است.

اپل ادعا می‌کند که کوالکام از دست او عصبانی است که زیرا این غول فن‌آوری در مراجع قضایی که هم‌اکنون مشغول بررسی پرونده کوالکام هستند سخن به حقیقت گفته است. از دیگر سو، کمیسیون تجارت فدرال نیز دست در کار شکایت از کوالکام دارد چون معتقد است که در زمان انعقاد یک قرار داد دست به رفتاری غیررقابتی با اپل زده است که موضوع‌اش مربوط به تولید تراشه‌های باند از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ است.

شرکت کوالکام نیز در پاسخ به این کار اپل برای اعاده حقوق انحصاری خود در زمینه تراشه‌های مودم که برای اپل ساخته است حاضر به پرداخت حق امتیاز کمتر شده است. در سال جاری میلادی هر دو شرکت کوالکام و اینتل شرکت اپل را با تراشه‌های باند خود که در گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به کار رفته‌اند پشتیبانی کرده‌اند.

کوالکام امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اپل مفاد توافق‌نامه فی‌مابین این دو شرکت را سوء تعبیر کرده و به انحراف برده است. این سازنده مشهور تراشه در جهان اپل را متهم کرده است به این که حقایق این توافق‌نامه را وارونه جلوه داده است و همه اطلاعات را بیان نکرده تا به این وسیله میان کوالکام و کمیسیون تجارت فدرال اختلاف ایجاد کند.

مسؤولان شرکت کوالکام می‌گویند که منتظر رسیدن روز برگزاری دادگاه هستند تا در آن جا ثابت کنند که چه گونه شرکت اپل در عدم ایفای به تعهدات خود حق و حقوق کوالکام را نادیده گرفته و بلکه آن را پایمال کرده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Qualcomm-fights-back-against-Apple_id90288″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

خخخخ
خاک بر سرت اپل ?
اپل خیال کرده کوالکام هم مثل سامسونگ ?
بازنده صد درصدی این دادگاه Apple هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار