حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست اپل برای باطل کردن حق اختراعات کوالکام توسط دادگاه عالی آمریکا رد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، حق اختراع، کوالکام

دعواهای حقوقی بین شرکت‌های بزرگ جهان، موضوعی تازه و عجیب و غریب نیست. تقریبا هر شرکت نام‌ آشنایی در حوزه تکنولوژی با چنین مواردی روبرو شده است. خصوصا اپل و کوالکام که اخیرا نیز درخواست اپل برای باطل کردن حق اختراعات کوالکام توسط دادگاه عالی آمریکا رد شده است. با ترنجی همراه باشید.

درخواست اپل برای باطل کردن حق اختراعات کوالکام رد شد

این موضوع قطعا بحث برانگیزترین حکم دادگاه عالی این هفته نیست، اما روز دوشنبه دادگاه عالی آمریکا حکم داد که تلاش تجدیدنظر شده اپل برای باطب کردن دو پتنت کوالکام که مرتبط با گوشی‌های هوشمند است، قابل استماع و پیگیری نیست. اپل حتی اگر توافق خود و کوالکام که در طول همکاری میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹ آن‌ها شکل گرفت را پایان دهد نیز به دنبال تصویب چنین حکمی است. شرکتاپل مبلغی نامشخص به کوالکام پرداخت کرده و هر دو طرف با یک قرارداد مجوز شش ساله موافقت کردند که در سال ۲۰۲۵ منقضی شود.

اپل و کوالکام همچنین قراردادی چند ساله برای تامین چیپست امضا کردند که به اپل تراشه‌های مودم کافی برای تامین نیازهای چند سال این شرکت را می‌داد. اپل به دنبال اعتراض به حکم دادگاه بدوی بود که می‌گفت این شرکت به دلیل توافقنامه، حق لغو پتنت‌های کوالکام را ندارد. اپل استدلال کرده بود که باید اجازه تجدید نظر داشته باشد زیرا کوالکام می‌تواند پس از پایان توافق با اپل دوباره از آن شکایت کند.

درخواست اپل برای باطل کردن حق اختراعات کوالکام

در سال ۲۰۱۷، کوالکام از اپل شکایت کرده بود و این شرکت را به نقض پتنت‌های مختلف فناوری موبایل کوالکام برای آیفون، آیپد و اپل واچ متهم کرد. هر دو شرکت علیه یکدیگر اقدام قانونی کرده بودند و اپل برای به چالش کشیدن اعتبار پتنت‌های کوالکام به هیئت آزمایش و تجدیدنظر پتنت‌های اداره ثبت اختراع و علائم تجاری رفت. هیئت استیناف به نفع کوالکام رای داد و دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال درخواست تجدید نظر اپل را در سال گذشته بر اساس توافق اپل و کوالکام رد کرد.

اپل به دادگاه عالی توضیح داده است که هنوز با خطر شکایت مجدد در زمانی که توافقنامه در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۷ منقضی شود (یک گزینه دو ساله در تسویه حساب گنجانده شده است) مواجه است. اپل خاطرنشان کرد که کوالکام قبلا از این شرکت شکایت کرده و قصد خود را برای انجام مجدد این کار رد نکرده است و  حتی سابقه شکایت از اپل به خاطر پتنت‌های خود را دارد.

اپل و کوالکام به نقض حق اختراع تراشه های 5G متهم شدند

ممنوعیت فروش آیفون در آلمان به دلیل شکایت کوالکام

به گفته خبرگزاری PhoneArena، کوالکام در ارتباط دادن موضع خود با قضات، استدلال کرد که اپل آسیب خاصی را متحمل نشده است که با آن وجهه قانونی از دادگاه بخواهد پتنت‌های کوالکام را باطل نماید. ماه گذشته، رئیس جمهور جو بایدن به دادگاه عالی پیشنهاد داد که درخواست اپل در دادگاه استیناف را رد کند و در این شرایط، دادگاه آنچه را که رئیس جمهور می‌خواست انجام داد.

اپل امیدوار است حالا از مودم‌های 5G استفاده کند که خودش طراحی کرده است و مینگ چی کو، تحلیلگر برتر موسسه TF International می‌گوید که اپل مودم 5G خود را با سری آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد. مینگ چی کو گفته است که تصمیم اپل برای استفاده از مودم 5G مخصوص خود در آیفون‌ها، ضربه سختی به فروش کوالکام خواهد زد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرده است که شاید کوالکام مجبور شود مدیاتک را برای سفارش‌های مودم در بازارهای میانی و رده‌پایین‌تر اندروید قبول کند. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا کوالکام در نهایت مجبور خواهد شد که شکایت‌های خود را علیه اپل پس بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان