حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به‌دنبال فشار بر فیس بوک برای فروش اینستاگرام و واتس اپ است

“معرفی ویژه” فیس بوک از یک برنامه جدید جلسه VR توسط این شرکت به‌طرز عجیبی زمان‌بندی شده بود به‌طوری‌که با روزی که کمیسیون تجارت فدرال تلاش جدیدی را برای مجبور کردن شرکت به فروش اینستاگرام و واتس اپ انجام داد، تقارن داشت. FTC روز پنجشنبه یک شکایت ضد تراست ارائه داد که ادعا می‌کند فیس بوک، از یک طرح خرید غیرقانونی برای حفظ سلطه خود در بازار استفاده کرده است.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) از فیس بوک می‌خواهد اینستاگرام و فیس بوک را بفروشد

به گزارش وب‌سایت thenextweb، رگولاتوری ایالات متحده استدلال می‌کند که فیس بوک بارها و بارها در ایجاد نوآوری‌های معنی‌د‌ار در برنامه تلفن همراه خود شکست خورده است. در عوض، این شرکت رقبای خود از جمله اینستاگرام و واتس اپ را با ویژگی‌هایی که فیس بوک، خود در آنها ناموفق بوده، تصاحب کرد.

FTC همچنین ادعا می‌کند که فیس بوک توسعه‌دهندگان برنامه را به سمت این پلتفرم جذب کرده و هنگامی که رقبای شرکت رفتارهای تهدید آمیز را از خود نشان می‌دادند، همگی ‌آن‌ها را مدفون کرده است.

این آژانس از دادگاه فدرال درخواست کرده تا مانع از خریدهای فیس بوک و اینستاگرام شود.

این شکایت دومین مقابله ضد تراست FTC علیه فیس بوک است. در ماه ژوئن، یک دادگاه فدرال با رد ادعایی از سوی رگولاتوری پرونده مبنی‌بر اینکه فیس بوک در حال انحصارطلبی بوده است، آن را رد کرد. دادگاه استدلال کرد که FTC نتوانسته ادعای خود را در این زمینه اثبات کند.

فشار بر فیس بوک برای فروش اینستاگرام و واتس اپ

فشار بر فیس بوک برای فروش اینستاگرام و واتس اپ

شکایت اصلاح شده شامل داده‌های جدیدی است که به گفته FTC از ادعای آنها پشتیبانی می‌کند. این استدلال بیان می‌کند که رفتار ضدانحصاری فیس بوک کماکان ادامه دارد:

مالکیت و فعالیت فیس بوک بر روی اینستاگرام و واتس اپ هم تهدیدهای مستقیم رقابتی آنها را خنثی می‌کند و هم “خندقی” را ایجاد می‌کند که از ورود فیس بوک به شبکه‌های اجتماعی شخصی توسط یک شرکت دیگر از طریق به اشتراک‌گذاری عکس و پیام در تلفن همراه جلوگیری می‌کند.

فیس بوک همچنان صنعت را از نظر تهدیدهای رقابتی تحت نظر دارد و احتمالاً به‌دنبال بدست آوردن هر شرکتی در این حوزه است که تهدیدی برای انحصار شخصی شبکه‌های اجتماعی خود به‌شمار می‌آورد.

فیس بوک این شکایت را “بی اساس” توصیف کرده و در توییت خود بیان کرد:

“خریدهای ما از اینستاگرام و واتس اپ سال‌ها پیش مورد بررسی و تصفیه قرار گرفته و سیاست‌های پلتفرم ما نیز قانونی است.”

فیس بوک همچنین به‌دنبال احضار رئیس Lina Khan ،FTC، به‌علت انتقادات گذشته او از این شرکت نیز بوده است، اما دادخواست آنها درنهایت رد شد.

پرونده جدید یک روز طولانی را برای فیس بوک رقم زد. این شرکت به‌دلیل شکایات خود ساعت‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و حتی برنامه این کمپانی برای تبدیل شدن به یک شرکت متاورس نیز مورد تمسخر زیادی واقع شد.

پرونده FTC ممکن است تهدیدی بزرگ برای فیس بوک به‌نظر برسد، اما شکست غول فناوری نیز کار ساده‌ای نیست.

شکایت از فیس بوک به دلیل جمع آوری اطلاعات بیومتریک از طریق اینستاگرام

نظر شما راجع‌به درخواست کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از فیس بوک برای فروش اینستاگرام و واتس اپ به‌دلیل رفتار انحصارطلبانه این شرکت در قبال این برنامه‌ها و رقبای آنها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی