حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش ال‌جی برای باز کردن پای روبوت‌ها به خیلی جاها!

وقتی ال‌جی گفت که قصد دارد تا تلاش و کوشش بیشتری صرف روبوت‌ها کند، از قرار معلوم شوخی نمی‌کرد چون این شرکت الکترونیکی تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخته که در نمایشگاه بین‌المللی سی‌یی‌اس با مجموعه‌ایی از روبوت‌های جدید حضور پیدا خواهد کرد و از جمله این روبوت‌ها نوعی روبوت را در صدر همه قرار داده که می‌تواند جایگزین اسپیکر اکو (Echo) خانه شما شود.

این محصول که ال‌جی آن را به نوعی پرچمدار می‌داند و از قرار گونه‌ای هاب روبوت است (نه این چیزی که در تصویر می‌بینید) هم در زمینه‌های شخصی و هم پلتفرم خانه هوشمند خدمات‌رسانی می‌کند. حالا شما خیال نکنید که ال‌جی روبوتی همه کاره ساخته است اما آن قدر کارآیی دارد که برای مثال زمانی که در خانه قصد دارید از اتاقی به اتاق دیگر بروید، قبل از رفتن و با فرمان شما چراغ را برایتان روشن می‌کند!

شرکت ال‌جی همچنین علاقه وافری به روبوت‌های قابل استفاده در فضاهای باز نشان داده است و می‌خواهد در نمایشگاه بین‌المللی سی‌یی‌اس نمونه‌ای را رو کند که می‌تواند به حیاط خانه و حتی باغچه شما رسیدگی کند.

ال‌جی زیاد هم ادعا ندارد که چنین قابلیتی خیلی به‌روز و جدید است چون پیش از این هم ابداع شده بود اما مثل این که این روبوت خیلی گوش به فرمان است تا آن جا که حتی با عُرضه‌تر از روبوت انسان‌نمای موسوم به “روبوت فلفل” است زیرا در فرودگاه‌ها و هتل‌ها هم به کار می‌آید.

همه آن چه گفته شد برای این بود که بگوییم ال‌جی بدجوری روی مقوله روبوت متمرکز شده و حتی به نوعی شرط‌بندی کرده است و دارد پای آنها را به تلویزیون‌ها و ماشین‌های لباسشویی هم باز می‌کند. البته هیچ تضمین و ضمانتی برای کسب موفقیت در این طرح‌ها نیست منتها وقتی روبوت جاروبرقی شدنی است چه دلیلی دارد که بقیه روبوت‌ها شدنی نباشند!؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2017/01/01/lg-robots-teased-for-ces-2017/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار