حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کردیت سوئیس برآورد کرد؛ LG G6 سال آینده دست‌کم پنج میلیون گوشی فروش می‌کند

ال‌جی احتمالا پیش خود فکر کرده بود که راه پر افت و خیزی برای مقابله و رویارویی با Galaxy S7 سامسونگ پیش روی خود دارد چون در ساخت گوشی مدولار LG G5 این شرکت عملا ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی به این گوشی افزوده است که Galaxy S7 هیچ کدام از آنها را ندارد.

اما سیستم مدولار ال‌جی پیچیده‌تر از آن است که کسی بخواهد به تقلید از او وارد این عرضه شود و اگر هم در مقام مقایسه گوشی‌های موتو مدهای موتورولا را در کنار گوشی مدولار LG G5 قرار بدهید در خواهید یافت که از فرط سادگی شاید اصلا نتوان آن را گوشی مدولار نامید.

با همه این حرف‌ها، گوشی LG G5 در بازار سال ۲۰۱۶ گوشی‌های پرچمدار به طرزی باورنکردنی شکست خورد آن قدر که حتی باتری قابل تعویض این گوشی نتوانست گوی موفقیت در بازار را از دست سامسونگ بیرون بکشد.

حال ممکن است برخی این گونه استدلال کنند که پرچمدار واقعی و حقیقی ال‌جی در سال ۲۰۱۶ گوشی LG V20 بوده است چون نخستین گوشی همراهی بود که مجهز به سیستم عامل اندروید ۷٫۰ به طور پیش فرض بود. گوشی LG V20 که تا حدودی با هدف کاربری نظامی نیز ساخته شده است به طور قطع در نوع خودش پرچمدار به شمار می‌آید چون دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با میزان وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ است که لایه محافظتی گوریلا گلس چهار از مراقبت می‌کند.

از سوی دیگر، گوشی LG V20 با موتور پردازشگر اسنپدراگون ۸۲۰ از نوع SoC کار می‌کند و از رم چهار گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی نیز بهره می‌برد. دوربین اصلی دوتایی ۱۶ و هشت مگاپیکسلی مجهز به فن‌آوری OIS و دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی از دیگر مشخصات این گوشی است. همچنین سیستم عامل اندروید ۷٫۰ روی این گوشی به شکل پیش فرض نصب شده است.

اکنون پرسش این است که ال‌جی برای سال ۲۰۱۶ چه فکری در سر دارد؟ قبل از هر چیز این شرکت قرار است تا در همایش جهانی موبایل که از ۲۷ فوریه تا ۲ مارس در بارسلونا برگزار می‌شود حضور داشته باشد و گوشی جدید خود یعنی LG G6 را در رقابت با گوشی Galaxy S8 سامسونگ و شاید پرچمدار HTC معرفی کند. صحبت‌هایی هم شده که ال‌جی بنا دارد تا طرح گوشی مدولار را کنار بگذارد و روی گوشی ساخت گوشی‌های پیشرفته مقاوم در آب و باتری غیر قابل تعویض متمرکز شود.

در این گیر و دار، شرکت خدمات مالی و بانکداری کردیت سوئیس (Credit Suisse) برآورد کرده است که ال‌جی دست کم پنج میلیون از گوشی LG G6 در سال آینده میلادی به فروش می‌رساند. این گوشی قرار است مجهز به شارژ بی‌سیم و سیستم پرداخت LG Pay باشد. سرویس پرداخت موبایلی موسوم به LG Pay با استفاده از MST (انتقال امن مغناطیسی) و NFC (ارتباط حوزه نزدیک) کار می‌کند. به این معنی که نه تنها از این گوشی می‌توان به عنوان دستگاه پایانه فروش یا همان POS (کارتخوان) که برخوردار از تازه‌ترین نوع فن‌آوری است، بهره گرفت بلکه با سیستم‌های قدیمی‌تر کار با کارت‌‌های اعتباری همخوانی دارد که در این صورت همانند سیستم Samsung Pay راه گوشی جدید ال‌جی را برای پیوستن و دسترسی به ۹۰ درصد از شبکه جهانی فروشندگان هموار می‌کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Credit-Suisse-LG-G6-to-sell-at-least-five-million-units-next-year_id89264″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار