حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل سرانجام تصمیم به عرضه صفحه کلید Google Gboard گرفت

صفحه کلید گوگل گی‌بورد (Google Gboard) با هدف جایگزینی با گوگل کی‌بورد (Google Keyboard) سرانجام به نسخه V6.0 ارتقا داده شد.

گوگل صفحه کلید Gboard را در ماه می سال جاری میلادی برای سیستم عامل آی‌اواس معرفی کرده بود و در ماه ژوئن نیز آن را در کشور هند در دسترس قرار داد. اکنون این شرکت عاقبت نرم‌افزار گی‌بورد را برای اندروید عرضه می‌کند. با این حال، به عوض راه‌اندازی به عنوان نرم‌افزار مستقل گوگل همان صفحه کلید گوگل کی‌بورد را در شکل و شمایلی جدید و با نام گی‌بورد ارایه می‌دهد.

صفحه کلید گوگل گی‌بورد به کاربر این امکان را می‌دهد تا علاوه بر اطلاعات، مواردی از قبیل تصاویر گیف، ایموجی و غیره را ارسال کند. زیرساخت صفحه کلید گی‌بورد مبتنی بر عملکرد جست‌وجو در صفحه کلید دستگاه است و کاربر به وسیله آن می‌تواند فروشگاه‌ها و رستوران‌های نزدیک، ویدئوها، تصاویر، پیش‌بینی‌های وضع هوا، اخبار، مقاله‌ها، نتایج مسابقه‌های ورزشی و در کل هر موردی که در گوگل قابل جست‌وجو است را بیابد.

کاربر همچنین می‌تواند با تپ کردن بر روی لوگوی گوگل در بالای کی‌بورد به طور مستقیم به رابط کاربری جست‌وجو دسترسی پیدا کند. دیگر این که قادر است شماره مخاطبان خود را پیدا کند و آن‌ها را بدون نیاز به باز کردن نرم‌افزار مخاطبان به اشتراک بگذارد. برای این کار لازم است تا گزینه contacts search در قسمت تنظیمات جست‌وجوی Gboard در حالت روشن یا فعال قرار بگیرد.

google-keyboard-5-1

از دیگر قابلیت‌های صفحه کلید گوگل گی‌بورد باید از اختصاص امکان ردیف اعداد در حالت تمام صفحه نام برد. همچنین می‌توان به قابلیت نوشتن و تایپ سُراندن یا Glide Typing اشاره کرد که در آن نیازی نیست تا کاربر روی حروف تپ کند بلکه به جای می‌تواند انگشت خود را روی حروف مورد نظر سُر بدهد تا عمل تایپ انجام شود.

با به‌روز شدن گی‌بورد قابلیت پشتیبانی از چند زبان در آن فعال می‌شود که با استفاده از این ویژگی می‌توان به سه زبان مختلف تایپ کرد بدون این که نیاز باشد تا به شکل دستی حالات مختلفی را انتخاب کرد.

براساس گزارش‌های منتشر شده Gboard همان Google keyboard است که در نسخه ارتقا یافته V6.0 نام جدیدی به خود گرفته است.

گوگل هنوز ارایه Gboard را آغاز نکرده است ولی کاربر می‌تواند فایل APK آن را از APK Mirror و سایدلود دریافت کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.fonearena.com/blog/206425/google-gboard-finally-comes-to-android-replaces-google-keyboard-in-v6-0.html”]fonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed Mohammadipoya

منکه از کیبرد سونی راضیم

Mo.Ja

کیبورد سونی رو نمیدونین چطور میشه رو بقیه برندا استفاده کرد؟

abolfazlbt

سلام دوستان من دان کردم کیبورد خوبی هست میتونین از این لینک دان کرده و امتحان کنین
http://www.apkmirror.com/wp-content/uploads/uploaded/584ed742a1925/com.google.android.inputmethod.latin_6.0.65.141378828-arm64-v8a-25606517_minAPI17(arm64-v8a)(nodpi)_apkmirror.com.apk

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار