حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر دستگاه گوگل Pixel XL تنها با ۲۸۵ دلار تولید می‌شود

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری، گوگل

متخصصین هزینه در شرکت IHS امروز نتایج بررسی خود را از گوشی هوشمند گوگل منتشر کردند و هزینه‌ی تولید نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی گوگل Pixel XL حدوداً ۲۸۵٫۷۵ دلار است، این قیمت شامل هزینه‌ی قطعات و مونتاژ گوشی را شامل می‌شود. هرچند این بدین معنی نیست که اختلاف قیمت ۷۶۹ دلاری این گوشی از ۲۸۵٫۷۵ دلار هزینه‌ی تولید آن تماماً سود خالصی است که نصیب گوگل می‌شود زیرا در این محاسبات هزینه‌های تولید نرم‌افزار، تحقیق و توسعه و بازاریابی در نظر گرفته نمی‌شوند.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

برای مقایسه می‌توان رقبای این محصول را بررسی کرد، به‌عنوان‌مثال هزینه‌ی تولید سامسونگ گلکسی S7 حدود ۲۵۵ دلار بوده و هزینه‌ی تولید آیفون ۷ نیز ۲۲۴ دلار می‌باشد. هردوی این گوشی‌ها کوچک‌تر از گوگل Pixel XL هستند و درنتیجه باتری و صفحه‌نمایش‌های ارزان‌تر دارند؛ به‌علاوه هزینه‌ی مونتاژ نهایی این محصولات نیز به لطف کوچک‌تر بودن آن‌ها پایین‌تر است.

گران‌ترین قطعه در مونتاژ پرچم‌دار گوگل صفحه‌نمایش این محصول است که با استفاده از پنل AMOLED سامسونگ و گوریلا گلس ۴ بر روی آن تولیدشده که ۵۸ دلار هزینه دارد. از طرف دیگر بیشترین پول را کوآلکام بابت قطعات Pixel XL از گوگل دریافت کرده است که ۵۰ دلار بابت چیپست این دستگاه بوده است؛ به‌علاوه هزینه‌ی بخش‌های رادیویی Pixel XL حدوداً ۱۹٫۵۰ دلار بوده و بخش مدیریت انرژی دستگاه ۱۱ دلار هزینه برداشته و همچنین گوگل ۱۵٫۵۰ دلار برای کدک‌های صوتی پرچمدار خود هزینه کرده است.

سامسونگ علاوه بر پنل صفحه‌نمایش این گوشی، حافظه‌ی داخلی UFS 2.0 را نیز برای Pixel XL همین شرکت کره‌ای تولید کرده است اگرچه که هزینه‌ی این قطعه به‌صورت ترکیبی در کنار رم تولیدی توسط SK Hynix محاسبه و در گزارش IHS 26.50 دلار اعلام شده است.

باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپری در این گوشی تولید LG بوده و ۴ دلار هزینه برداشته؛ دوربین‌های این دستگاه نیز روی‌هم ۱۷٫۵۰ دلار قیمت داشته و در کنار همه‌ی این‌ها گوگل ۳۵ دلار در بخش مونتاژ نهایی Pixel XL هزینه کرده و درنهایت ضمایم جعبه‌ی این گوشی شامل کابل، شارژر و… درمجموع ۱۰ دلار قیمت داشته‌اند.

[button type=”default” color=”” target=”http://www.gsmarena.com/32gb_google_pixel_xl_costs_around_285_to_make-news-21290.php” link=””]gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad.tech

دوستان کسی در مورد ماکزیمم روشنایی پنل xlچیزی میدونه؟یا لینکی داره بده؟
و همینطور کیفیت و بلندی صدای اسپیکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش