حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت، محصولات اپل را به دلیل استفاده از سخت‌افزار قدیمی به سخره گرفت

نوشته

7 سال قبل | 9 دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت اپل، تنها به‌عنوان سازنده گوشی‌هوشمند در بازار شناخته نمی‌شود و این شرکت به طراحی لپ‌تاپ‌های مک و سیستم‌عامل مک‌ OS، مشهور است. با این‌حال، شرکت اپل به دلیل سیاست‌های خود برای محدودکردن کاربران، توجه چندانی به سخت‌افزار رایانه‌های قابل‌حمل مک ندارد و سخت‌افزار آن‌ها در مقایسه با دیگر محصولات بازار، قدیمی است. این موضوع، باعث شده تا مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت به شرکت اپل، انتقاد کرده و سخت‌افزار محصولات این شرکت را قدیمی عنوان نماید. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

شرکت اپل، مدعی است که سیستم‌عامل مک به سخت‌افزار قدرت‌مند برای اجرا نیاز ندارد و عرضه لپ‌تاپ‌های مک با جدیدترین مشخصات سخت‌افزاری، بی‌فایده است. به همین جهت، شرکت اپل، تمرکز خود را بر روی توسعه قابلیت‌های جدید برای لپ‌تاپ‌های سری مک گذاشته است؛ با این‌حال، گاهی شرکت اپل، حتی فراموش می‌کند که محصولات این شرکت به قابلیت‌های جدید نیاز دارد و شرط ماندن در بازار و رقابت با سازندگان دیگر، ارائه محصولی است که حداقل از نظر تئوری، بتواند با محصولات دیگر رقابت کرده و نظر مساعد کاربران را نیز به خود جلب نماید. امروزه، محدود نگه‌داشتن کاربران به یک سخت‌افزار و یک محصول خاص، چندان سیاست موثری نیست و شرکت اپل، نمی‌تواند کاربران را به اجبار به محصولات خود، محدود نماید. شرکت اپل، پیش‌تر نیز در زمان استیوجابز تلاش کرد تا کاربران را به آی‌فون‌های ۴ اینچی محدود نماید اما در نهایت و با توجه به محصولات سازندگان دیگر، این شرکت مجاب شد تا اندازه صفحه‌نمایش آی‌فون‌های خود را به ۴٫۷ اینچ برساند و برای رقابت با فبلت‌ها نیز، آی‌فون ۵٫۵ اینچی عرضه نماید. محدود نگه‌داشتن کاربران به مک‌بوک‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری قدیمی و ضعیف‌تر در مقایسه با محصولات هم‌رده دیگر سازندگان، مشابه این موضوع است.

برایان هال، مدیر سری “سرفیس” مایکروسافت، به‌تازگی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مدعی شده است:

من با اپل رقابت می‌کنم و با این‌حال، به آن‌ها احترام می‌گذارم. اما (نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که) شرکت اپل، به مشتریان خود با فناوری قدیمی آسیب می‌رساند…

شرکت اپل برای معرفی محصولات جدید خود تا پایان سال جاری آماده می‌شود و برخی، مدعی شده‌اند که مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ شرکت اپل با پنل لمسی OLED و Touch ID عرضه خواهد شد. با این‌حال، پیش‌تر در ترنجی خواندید که ممکن است که مک‌بوک پرو جدید اپل، بدون پنل لمسی OLED یا Touch ID ارائه شود. در صورتی‌که شرکت اپل، مدل ۲۰۱۶ مک‌بوک پرو را بدون قابلیت‌ تازه‌ای ارائه دهد؛ این احتمال وجود دارد که لپ‌تاپ جدید شرکت اپل، با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند و به‌روز، عرضه شود. بنابراین، ممکن است در ماه سپتامبر، شاهد تغییراتی در سیاست اپل باشیم و این شرکت، بتواند بار دیگر در رقابت با محصولات سازندگان دیگر، لپ‌تاپ مک‌بوک را به یک انتخاب بسیار مناسب مبدل نماید.

[su_button url=”http://www.cnet.com/news/microsoft-exec-criticizes-apple-for-giving-customers-old-tech/” target=”blank”]cnet[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Iranian_mind00

سخره ش کجاست ؟
یه انتقاد خیلی ملایم کرده دیگه کجا سخره کرده

MOSTAFA A

:yahoo: 😉 :yahoo: :scratch: :scratch:

JAGUAR

آقای کمانی لطفا پوشش بدین
اینم یه خبر دیگه
http://www.phonearena.com/news/Poll-results-Do-you-like-the-Note-7-design-story_id83951

MЯ PΞЏmΛЛ

قیمت بالا نسبت به سخت افزار پایین :wacko:

مشکلی که همیشه با مک بوک های اپل داشتم که فقط پول برندش رو میگیره 😥

samsung king

اپل از فناوری های قدیمی استفاده میکنه اما هستن آدمایی که دوست دارن با فناوری های سه ، چهار سال پیش جلو آینه عکس بگیرن

rezayyakuza

فقط جالبه بقیه گوشیا خودشونو میکشن تا به همون فناوری قدیمی که مردم باهاش جلو اینه عکس بگیرن برسن

Ali Mousavi

Samsung king بدتر از اون همیشه آدم هایی هستن که بدون اطلاع از وضعیت دیگران و نیاز هاشون، سعی میکنن در کوچکترین مساله زندگی مردم مثل خریدن گجت های تکنولوژی هم دخالت و سرکشی و انتقاد کنند و به زور بگن شما اشتباه میکنین و از این برند نباید خرید کنین ‘! اونم چون من صلاح نمیدونم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی