حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موزیلا برای کسب درآمد به گوگل تکیه نخواهد کرد!

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

به‌تازگی، موزیلا، شرکت سازنده مرورگر محبوب فایرفاکس اعلام کرده است که برای کسب درآمد به غول جستجو یعنی گوگل تکیه نمی‌کند و درآمد لازم خود را از کار با موتورهای جستجوی دیگر به‌دست خواهد آورد. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

اگر اطلاع ندارید، لازم است بدانید که گوگل، منبع اصلی درآمد موزیلا بوده و این شرکت با پرداخت مبلغی، موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس را به انحصار خود درآورده است. موزیلا از قرارداد خود با گوگل در سال ۲۰۱۴، مبلغی در حدود ۳۳۰ میلیون‌دلار به‌دست آورده است که این قرارداد در اواخر سال گذشته به پایان رسید. در همان زمان، این شرکت غیرانتفاعی با یاهو همکاری کرد و برخی قراردادهای محلی را با موتورهایی نظیر Baidu در چین و Yandex در روسیه به امضا رسانید.

برای سال ۲۰۱۵ و فراتر از آن، موزیلا با هوشیاری گام برداشته زیرا به‌تازگی اعلام کرده است: « ما مشتاقانه منتظر هستیم تا نتایج مالی خود را در سال آینده نشان دهیم. سال ۲۰۱۵، سابقه مداوم ما را در کسب نتایج مالی واقعا قوی نشان خواهد داد.»

با این‌حال در اروپا، گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس بدون هیچ قرارداد مالی انتخاب شده است. فایرفاکس در همین رابطه می‌گوید:« فعلاً، قرارداد تجاری با گوگل نداریم.»

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/mozilla_says_it_doesnt_rely_on_google_for_revenue_anymore-blog-15208.php” background=”#07a467″]GSMArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی