حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از این پس یاهو نتایج جستجوی گوگل را هم به نمایش می گذارد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

بر طبق قرار دادی که بین یاهو و گوگل به توافق رسیده است، گوگل در حوزه‌های مختلف نظیر الگوریتم‌های جستجو، جستجوی تصاویر و تبلیغات یاهو را تامین خواهد کرد.

یاهو امروز خبری مبنی بر این  که با گوگل، قرار داد همکاری تازه ای در راستای همکاری در حوزه‌هایی نظیر تبلیغات و جستجو را به امضا رسانده است منتشر کرد. بر طبق این خبر توافق این دو رقیب، از ابتدای اکتبر در حال اجرا است و این همکاری تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه خواهد یافت .البته تمام ترافیک جستجوی یاهو روانه‌‌‌ی گوگل نخواهد شد و یاهو براساس محتوای عبارات وارد شده تصمیم می گیرد تا از چه درگاهی برای یافتن نتایج مناسب استفاده کند.

همچنین سخنگوی یاهو در هنگام ارائه آمار مالی این شرکت اذعان داشت:

مایکروسافت همچنان به عنوان یکی از اصلی ترین همکاران یاهو باقی خواهد ماند و از طرفی، تکنولوژی های دو شرکت یاد شده صرفا مکملی هستند بر فناوری های کمپانی یاهو.

یاهو اعلام کرده که این توافق در جهت بهبود متور جستجوی این کمپانی برای انتخاب بین تامین کنندگان، نتایج جستجو و تبلیغات است. پس از این توافق، گوگل و مایکروسافت دو رقیبی خواهند بود که یاهو محتوای مورد نیاز این کمپانی ها را تامین خواهد کرد.

یاهو  همواره در تلاش است تا درآمد های خود را از طریق موتور جستجویش افزایش دهد اما به دلیل نداشتن برخی تکنولوژی ها، قادر نبوده به اهداف خود دست یابد و فناوری‌های مورد استفاده توسط این کمپانی برای ارائه‌ی نتایج جستجوی حاصل از عباراتی که در این موتور وارد می‌شود، برای اهداف تعیین شده توسط یاهو کافی به نظر نمی رسد.بر اساس آمار ارائه شده از سوی موسسه آماری comScore در آمریکا تنها ۱۲.۷ درصد از جستجو در کامپیوترهای دسکتاپ از طرف یاهو است؛ در حالی که گوگل ۶۴ درصد از این بخش را در اختیار دارد. همچنین یاهو می‌تواند از طریق همکاری با گوگل بخشی از درآمد این کمپانی را به نمایش تبلیغات خود اختصاص دهد.

 در سال ۲۰۱۰ میلادی یاهو قراردادی ۱۰ ساله را برای همکاری با مایکروسافت بسته که طبق آن  قرار شد از برخی الگوریتم ها و تکنولوژی هایآن ها  استفاده کند. البته تبصره ای در این قرار داد وجود دارد که در  آن هر یک از طرفین می‌توانند با اطلاع طرف مقابل طی ۴ ماه این همکاری را پایان دهد.

[su_button url=”http://www.theverge.com/2015/10/20/9577519/yahoo-google-search-deal” target=”blank” background=”#159f84″]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....