حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دارندگان گوشی های پیکسل گوگل بیش از سایرین تمایل به تغییر برند خود دارند

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار، گوگل

بر اساس یک گزارش جدید، تعداد فزاینده‌ای از دارندگان گوشی های پیکسل گوگل احتمالاً در ارتقای بعدی خود، به فکر تغییر برند و مهاجرت به استفاده از سایر برندها هستند. طبق این گزارش، گوگل بیش از سامسونگ و اپل، وفاداری به برند کاربران خود را از دست داده است که البته با توجه به مشکلات گوشی‌های پیکسل این شرکت در دو سال گذشته، این آمار چندان تعجب‌آور نیست.

تغییر برند دارندگان گوشی های پیکسل گوگل

مؤسسه آماری Statista در هفته گذشته و به‌عنوان بخشی از نظرسنجی جهانی مصرف‌کنندگان خود گزارش داد که 57 درصد از دارندگان گوگل پیکسل که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اذعان کرده‌اند که به‌احتمال‌زیاد در «موقعیت بعدی» به برند دیگری از گوشی‌های هوشمند مهاجرت خواهند کرد. همچنین تنها 26 درصد از آن‌ها گفته‌اند که «بعید است» به‌فکر تغییر برند خود باشند.

این موضوع، یک مشکل جدی وفاداری به برند برای سری پیکسل است، به‌ویژه وقتی به آمار سامسونگ و اپل نگاه می‌کنیم که برای هر دو شرکت، فقط 34 درصد از کاربران آن‌ها گفته‌اند که به برند دیگری مهاجرت خواهند کرد. البته اپل بالاترین وفاداری به برند را داشته است، زیرا 49 درصد از کاربران آیفون گفته‌اند که «بعید است» برند خود را تغییر دهند و 44 درصد از مالکان سامسونگ نیز همین عقیده را دارند.

تغییر برند دارندگان گوشی های پیکسل گوگل

تغییر برند دارندگان گوشی های پیکسل گوگل

شایان‌ذکر است که تنها کاربران ساکن ایالات‌متحده در این آزمایش شرکت کرده‌اند. همچنین در این نظرسنجی، تنها 442 نفر از دارندگان گوشی‌های پیکسل مورد بررسی قرار گرفته‌اند، درحالی‌که نزدیک به 3000 نفر از دارندگان گلکسی و بیش از 4400 نفر از دارندگان آیفون مورد پرسش قرار گرفته‌اند. اما، درعین‌حال، این اعداد از منظر سهم بازار نیز کاملاً منطقی است، زیرا سهم گوگل به‌شدت کمتر از اپل و سامسونگ می‌باشد.

از زمان عرضه سری پیکسل 6 در سال 2021، گوگل با مشکلات متعددی پیرامون این گوشی‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کرد؛ به‌طوری‌که این دو دستگاه رسماً عنوان پرباگ‌ترین پرچمداران جهان را از آن خود کردند. علاوه‌بر این، درحالی‌که گوگل وعده می‌دهد که مدل‌های جدید پیکسل سه به‌روزرسانی اساسی اندروید را دریافت خواهند کرد، این تعداد یک به‌روزرسانی کمتر از چهار موردی است که مدل‌های پرچمدار سامسونگ دریافت می‌کنند.

کاربران پیکسل همچنین مجبور شده‌اند با بسیاری از باگ‌ها دست‌وپنجه نرم کنند، ازجمله جدیدترین آن‌ها که باعث خالی شدن باتری دستگاه‌های سری پیکسل 6 و پیکسل 7 و همچنین داغ شدن بیش از حد این گوشی‌ها می‌شود.

دیدگاه شما پیرامون آمار وفاداری به برند بین کاربران گوشی‌های هوشمند و تمایل اکثر دارندگان گوگل پیکسل به تغییر برند خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی