حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی های پیکسل گوگل منتشر شد: عرضه تنها 30 میلیون دستگاه از سال 2016

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | تحلیل بازار، گوگل

بر اساس داده‌های جدید، گوگل درحالی نسل جدید پیکسل 7 را معرفی می‌کند که آمار فروش پیکسل این شرکت نشان می‌دهد که از سال 2016 تاکنون، تنها 30 میلیون گوشی هوشمند فروخته‌شده در این سری را ثبت کرده است. این میزان در مدت زمان حدود 6 سال، به‌اندازی یک‌دهم فروش گوشی‌های گلکسی سامسونگ در طی یک سال بوده است. به‌بیان‌دیگر، گوگل با همین روند باید 60 سال دیگر به فروش پیکسل ادامه دهد تا آمار فروش آن به‌اندازه فروش گلکسی تنها در یک سال باشد.

آمار فروش گوشی های پیکسل گوگل

فروش پیکسل در چند سال گذشته شکست‌خورده یا از دست رفته است. این شرکت نهایتاً در حدود سال 2019 با گزارش‌هایی از رشد 2 برابری در یک سال و فروش بیش از 7 میلیون دستگاه در یک سال، آن هم به‌واسطه‌ی عرضه گوشی ارزان‌قیمت پیکسل 3a، کار خود را آغاز کرد. اما شکست پیکسل 4 باعث شد تا موفقیت ناچیز گوگل بار دیگر به حاشیه رود.

بر اساس داده‌های جدید IDC که Vlad Savov از بلومبرگ در توییتر به اشتراک گذاشته است، فروش پیکسل گوگل تا به امروز در حدود 27.6 میلیون دستگاه بوده است. در طول شش سال گذشته تلفن‌های پیکسل، به‌طور متوسط ​​حدود 4.6 میلیون دستگاه در سال فروش داشته‌اند؛ اگرچه همان‌طور که گفته شد برخی از سال‌ها بسیار بهتر از سال‌های ابتدایی بوده‌اند.

در یک دید کلی، این مقدار عدد بسیار کمی است. Savov آن را با سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند روی کره زمین، مقایسه می‌کند که تنها در سال 2021 حدود 10 برابر این تعداد گوشی به فروش رسانده است.

آمار فروش گوشی های پیکسل گوگل

آمار فروش گوشی های پیکسل گوگل

علی‌رغم شکاف بزرگ بین فروش گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل و سامسونگ، مهم است که درنظر داشته باشیم که در پایان اوضاع گوگل چگونه بهبود می‌یابد. به‌نظر می‌رسد که سری پیکسل 6 سروصدای زیادی به پا کرده است، زیرا گوگل می‌گوید این گوشی‌ها رکوردهای فروش سری پیکسل را شکسته‌اند و تعداد دستگاه‌های بیشتری نسبت به مجموع دو نسل قبلی پیکسل فروخته‌اند. باید دید که آیا این موفقیت در سری پیکسل 7 ادامه خواهد داشت یا خیر.

حداقل، به‌نظر می‌رسد عرضه پیکسل 7 گام بزرگ بعدی گوگل باشد و فروش این شرکت را از مجموع 30 میلیون دستگاه عبور خواهد داد و چه عملکرد درخشانی را نیز از خود به‌جای بگذارد.

نظر شما پیرامون آمار فروش گوشی های پیکسل گوگل و عملکرد نه‌چندان مثبت آن‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

گوگل هیچ وقت روی فروش متمرکز نبوده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی