حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل آپدیت ماه ژوئن گوشی‌های پیکسل و پیکسل واچ را به‌همراه انبوهی از قابلیت‌های جدید منتشر کرد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

کمپانی گوگل به‌تازگی آپدیت ماه ژوئن را برای گوشی‌های هوشمند سری پیکسل و ساعت هوشمند پیکسل واچ خود منتشر کرده است. این آپدیت اما، یک به‌روزرسانی معمولی ماهانه نیست، بلکه شامل انبوهی از ویژگی‌های جدید برای این دستگاه‌هاست. این ویژگی‌ها هر سه ماه یکبار منتشر می‌شوند و درحالی‌که بقیه به‌روزرسانی‌های ماهانه شرکت صرفاً بر روی رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی و رفع باگ‌ها تمرکز دارند، آپدیت‌های هر فصل شامل قابلیت‌های کاملاً جدید برای سری پیکسل هستند.

آپدیت ماه ژوئن گوگل پیکسل

این بار، انبوهی از ویژگی‌های کاملاً جدید توسط گوگل آماده شده است، هم برای گوشی‌های پیکسل که هنوز پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند و هم برای پیکسل واچ.

بیایید با گوشی‌های پیکسل شروع کنیم. در ابتدا، شما می‌توانید از Google Assistant بخواهید اشتراک‌گذاری اضطراری را شروع کند یا یک بررسی ایمنی را برنامه‌ریزی کند. این قابلیت بدین‌صورت است که اگر در مدت زمان تعیین‌شده به بررسی تعیین‌شده از طرف خودتان پاسخ ندهید، به مخاطبین اضطراری شما اطلاع داده شده و مکان همان لحظه شما با آن‌ها به‌اشتراک گذاشته می‌شود. Google Assistant همچنین اکنون دو صدای جدید دارد که مجموعاً 12 صدای آن به زبان انگلیسی آمریکایی است.

آپدیت ماه ژوئن گوگل پیکسل

آپدیت ماه ژوئن گوگل پیکسل

تشخیص تصادف از سال 2019 برای گوشی‌های پیکسل در دسترس بوده و با تماس خودکار با خدمات اضطراری، رانندگان را ایمن نگه می‌دارد. اکنون، این ویژگی همچنین موقعیت مکانی و وضعیت تماس شما را در زمان واقعی با مخاطبین اضطراری شما به‌اشتراک می‌گذارد و اساساً به عزیزانتان اطلاع می‌دهد که دچار سانحه رانندگی شده‌اید.

در مرحله بعد، Pixel 7 Pro قابلیت فوکوس ماکرو را برای ویدیوها دریافت می‌کند، بنابراین «شما می‌توانید ویدیوهای بزرگ‌تر از حد معمول از کوچک‌ترین جزئیات، مانند پروانه‌ها درحال بال زدن یا تکان دادن گل‌ها در باد ایجاد کنید». همچنین در Pixel 6 و مدل‌های جدیدتر، می‌توانید با بالا بردن کف دست خود برای فعال کردن تایمر به مدت 3 یا 10 ثانیه، بسته به نحوه تنظیم، عکس‌های سلفی بگیرید. این قابلیتی است که بسیاری از دستگاه‌های رقیب برای مدتی از آن برخوردار بوده‌اند، بنابراین خوب است که گوگل نیز آن را اضافه کرده است.

همچنین در Pixel 6 و مدل‌های جدیدتر، می‌توانید عکس‌های والپیپر دوبعدی خود را به «صحنه‌های سه‌بعدی پویا» برای «ظاهر واقعاً جادویی» تبدیل کنید و با تصاویر والپیپر جدید شامل ایموجی، می‌توانید بیش از 4000 ایموجی را با الگوها و رنگ‌های مختلف ترکیب و تطبیق دهید تا تصاویر پس‌زمینه زنده ایجاد کنید.

برنامه Recorder اکنون به شما امکان می‌دهد رونوشت‌ها را به Google Docs انتقال داده و کلیپ‌های ویدیویی با برچسب بلندگو تولید کنید، و همچنین صداهای داخلی ضبط‌شده را جستجو کنید. این ویژگی نیز برای Pixel 6 و دستگاه‌های جدیدتر در دسترس خواهد بود.

با استفاده از برنامه Google Home، اکنون می‌توانید با استفاده از پانل خانه بازطراحی‌شده، به‌سرعت از صفحه قفل به دستگاه‌های خانه هوشمند موردعلاقه خود دسترسی پیدا کنید.

آپدیت ماه ژوئن گوگل پیکسل

آپدیت ماه ژوئن گوگل پیکسل

برای Pixel 6a و Pixel 7a، این گوشی‌ها وقتی متوجه شوند که روی یک سطح سخت و صاف مانند میز قرار دارند، شدت لرزش خود را کاهش می‌دهند، بنابراین درصورت نیاز به لرزش، کمتر از گذشته ارتعاش تولید می‌کنند.

درنهایت، ویژگی دیگری که در گوشی‌های دیگر دیده‌ایم و اکنون به پیکسل‌ها رسیده است؛ شارژ تطبیقی اکنون از «Google AI» برای پیش‌بینی یک جلسه شارژ طولانی بر اساس عادت‌های قبلی شما استفاده می‌کند و یک ساعت قبل از اینکه انتظار می‌رود از برق جدا شود، به‌آرامی تا 100 درصد شارژ می‌شود. به‌این‌ترتیب طول عمر باتری گوشی شما افزایش می‌یابد.

ویژگی‌های جدید پیکسل واچ

Pixel Watch اکنون قادر است میزان اشباع اکسیژن خون شما (SpO2) را بررسی کرده و به شما کمک کند تا تغییرات سطح اکسیژن خود را درهنگام خواب شناسایی کنید. البته می‌توانید روند SpO2 خود را در طول روز نیز پیگیری کنید.

آپدیت ماه ژوئن گوگل پیکسل

آپدیت ماه ژوئن گوگل پیکسل

این ساعت هوشمند همچنین این قابلیت را به‌دست آورده است که در مواقعی که ضربان قلب شما به‌طور غیرعادی بالا یا پایین می‌رود، به شما اطلاع دهد. هر دوی این ویژگی‌ها مدت‌هاست که جزء اصلی ساعت‌های هوشمند رقیب بوده‌اند و ارائه آن‌ها برای پیکسل واچ خبر خوشحال‌کننده‌ای است.

Google Assistant اکنون در Wear OS به زبان‌های ایتالیایی، پرتغالی، سوئدی، لهستانی و اسپانیایی در دسترس است.

همچنین وقتی درمیانه‌ی ورزش خود نیاز به استراحت دارید، Pixel Watch اندازه‌گیری دویدن، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری شما را به‌طور خودکار متوقف می‌کند و پس از شروع مجدد تمرین، به‌طور خودکار ردیابی را از سر می‌گیرد.

در اینجا تمامی ویژگی‌های نرم‌افزاری دستگاه‌های پیکسل به‌اتمام می‌رسد، اما گوگل موارد سخت‌افزاری جدیدی را نیز برای معرفی دارد. این شرکت به‌زودی بندهای Metal Links جدیدی را برای پیکسل واچ ارائه خواهد کرد، با “منحنی‌های نرم و خطوط واضح برای ارتقای استایل شما”. این بندها از تاریخ 16 ژوئن در فروشگاه‌های خرده‌فروشی گوگل و فروشگاه آنلاین ایت شرکت در دسترس خواهند بود.

نظر شما درباره آپدیت ماه ژوئن دستگاه‌های گوگل پیکسل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی