حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیوستن نوکیا و اریکسون به تحریم روسیه؛ ایجاد یک چشم انداز جدید برای هواوی و ZTE

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، نوکیا

حمله روسیه به اوکراین باعث اعمال تحریم‌های سنگین کشورهای غربی بر علیه این کشور شد. هر ماه می‌شنویم که چندین شرکت دیگر نیز فعالیت خود ذر روسیه را تعلیق خواهند کرد. در حال حاضر شاهد پیوستن نوکیا و اریکسون به تحریم روسیه هستیم که به ایجاد یک چشم انداز جدید برای هواوی و ZTE کمک می‌کند. با ترنجی همراه باشید.

پیوستن نوکیا و اریکسون به تحریم روسیه؛ ایجاد یک چشم انداز جدید برای هواوی و ZTE

بسیاری از شرکت‌های غربی در حال حاضر از بازار روسیه خارج شده‌اند. دلایل مختلفی پشت چنین تصمیماتی وجود دارد. به طور کلی باید بگوییم که برخی از این شرکت‌ها روسیه را ترک می‌کنند، زیرا دولت‌هایشان درخواست کرده‌اند که این کار را انجام دهند و این در حالی است که برخی دیگر به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند به فعالیت عادی خود ادامه دهند. مجموعه بعدی شرکت‌هایی که قرار است روسیه را ترک کنند، دو شرکت نام آشنای اریکسون و نوکیا هستند.

همانطور که رویترز اوایل امروز گزارش داد، این شرکت‌ها طی چند ماه آینده و به تدریج فعالیت‌های تجاری خود را در روسیه کاهش خواهند داد. در ماه آوریل، اریکسون اعلام کرد که فعالیت‌های خود در روسیه را برای مدت نامحدودی متوقف می‌کند. نوکیا نیز تصمیم سخت گیرانه‌تری گرفت و گفت که به طور کامل از این کشور خارج می‌شود.

پیوستن نوکیا و اریکسون به تحریم روسیه

سخنگوی نوکیا روز دوشنبه گفت که تا پایان سال، اکثریت قریب به اتفاق کارمندان ما در روسیه از نوکیا نقل مکان خواهند کرد و ما تمام دفاتر خود را تخلیه کرده‌ایم. ما حضور رسمی در این کشور را تا پایان تحریم‌ها به صورت قانونی حفظ خواهیم کرد. البته لازم به ذکر است که نوکیا و اریکسون تصمیمات خود را زودتر اعلام کرده بودند.

اریکسون قبلا کارمندان روسی را در اوایل سال جاری به مرخصی استحقاقی فرستاده بود. این موضوع رقمی معادل حدود ۹۵ میلیون دلار در سه ماهه اول امسال برای ارزش دارایی‌ها و سایر هزینه‌های ویژه مربوط به این انتقال ایجاد کرد. این شرکت حدود ۴۰۰ کارمند در روسیه دارد و اخیرا نیز بیانیه‌ای صادر کرده و گفته است که از آسیب دیدگان حمایت مالی خواهد کرد.

پیوستن نوکیا و اریکسون به تحریم روسیه

به گفته وب سایت خبری GizChina، نوکیا به نوبه خود حدود ۲۰۰۰ کارمند در روسیه دارد. این شرکت گفته است که فعالیت‌های باقی‌مانده آن در روسیه مربوط به نگهداری محدود شبکه‌های حیاتی برای انجام تعهدات قراردادی و بشردوستانه‌اش است. خبرگزاری کامرسانت ابتدا خروج اریکسون را گزارش کرد و اعلام کرد که برخی از کارکنان پشتیبانی این شرکت به بخش جدیدی که توسط مدیران روسی تأسیس شده است منتقل خواهند شد.

اریکسون در این مورد اظهار نظری نکرد. هنگامی که اریکسون و نوکیا به طور کامل از روسیه خارج شوند، اپراتورهای تلفن همراه این کشور، یعنی MTS و Tele2، بیشتر به شرکت‌های چینی مانند Huawei و ZTE متکی خواهند شد. این دو اپراتور روسی ذکر شده نیز تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند. نظر شما کاربران ترنجی در مورد پیوستن نوکیا و اریکسون به تحریم روسیه چیست؟ آیا روسیه می‌تواند مشکلات ایجاد شده توسط کشورهای غربی را مدیریت نماید؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان