حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل، همچنان در پروژه هدست واقعیت افزوده این شرکت نقش دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، واقعیت افزوده (AR)

در اوایل این هفته، Wayne Ma از The Information مشکلاتی که اپل درطول توسعه هدست AR/VR خود مدت‌ها با آن مواجه شده بود را تشریح کرد. او اکنون در گزارشی تکمیلی، جزئیات بیشتری را در مورد این دستگاه پوشیدنی به‌اشتراک گذاشته است؛ ازجمله اینکه جانی آیو، سرپرست سابق بخش طراحی این شرکت، همچنان به‌عنوان مشاور خارجی در پروژه هدست واقعیت افزوده اپل نقش دارد.

نقش جانی آیو در پروژه هدست واقعیت افزوده اپل

برای شروع، گفته می‌شود یکی از ویژگی‌های این هدست، آواتارهای واقعی با حالات چهره دقیق است که توسط 14 دوربین ثبت می‌شوند:

    چالش‌های دیگر، مانند گنجاندن 14 دوربین روی هدست، برای مهندسان سخت‌افزار و الگوریتم دردسرهایی ایجاد کرده است. این دوربین‌ها شامل مواردی هستند که چهره کاربر را ردیابی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که آواتارهای مجازی به‌طور دقیق عبارات و حرکات دهان آن‌ها را نشان می‌دهند؛ یک ویژگی خیمه‌شب‌بازی.

این گزارش می‌افزاید که جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل، به‌عنوان مشاور خارجی در پروژه هدست‌ها درگیر بوده است.

    یکی از افراد آشنا به این موضوع، اعلام کرده که کار مشاوره‌ای آیو برای اپل از زمان خروجش شامل هدست نیز می‌شود، و اضافه کرد که او اغلب برای کمک به تیم سابقش برای انجام اولویت‌های خود در زمینه‌هایی مانند باتری، قرارگیری دوربین و ارگونومی نسبت به مهندسین به‌خدمت گرفته می‌شود. دو نفر گفتند حتی پس از اینکه آیو اپل را ترک کرد، برخی از کارمندان پروژه هدست همچنان باید از کوپرتینو به سانفرانسیسکو، جایی که خانه‌ی آیو قرار دارد، بروند تا موافقت او را در مورد تغییرات دریافت کنند.

    آیو به تغییر طراحی هدست ادامه داده است. درحالی‌که نمونه‌های اولیه باتری را در هدبند داشتند، او طرحی را ترجیح می‌دهد که هدست را به باتری‌ای که کاربر می‌پوشد متصل کند، شبیه به طراحی هدست Magic Leap. نمی‌توان اظهارنظر کرد که آیا این رویکرد در طراحی نهایی لحاظ خواهد شد یا خیر.

هدست واقعیت افزوده اپل و نقش جانی آیو در این پروژه

هدست واقعیت افزوده اپل و نقش جانی آیو در این پروژه

گفته می‌شود که نسخه اولیه هدست اپل فاقد تمرکز بر روی بازی است:

    چهار نفر که روی این پروژه کار کرده‌اند نیز از عدم تمرکز آن بر روی بازی انتقاد کردند، دسته‌ای از نرم‌افزارها که برای کاربران اولیه جذابیت دارد که برای موفقیت آیفون مهم بوده و اولویت بزرگی برای گروه VR متا نیز شناخته می‌شود. این افراد گفته‌اند که تیم توسعه‌دهنده تقریباً هرگز در ارائه‌های داخلی خود درباره کاربردهای احتمالی هدست پیرامون گیمینگ اشاره نکردند. بسیاری از افراد آشنا با این پروژه می‌گویند که اپل درحال توسعه کنترلرهای بازی برای دستگاه نیست و قصد دارد از ردیابی دست یا در ترکیب با یک گیره مانند گیره لباس به‌عنوان ورودی برای دستگاه استفاده کند.

همان‌طور که قبلاً گزارش شده بود، اپل درنظر داشت که هدست خود را برای برخی از وظایف محاسباتی به یک ایستگاه پایه خارجی متصل کند، اما اکنون انتظار می‌رود این هدست یک دستگاه کاملاً مستقل باشد. این گزارش ادعا می‌کند که ایستگاه پایه قرار بود از همان تراشه‌ای استفاده کند که بعداً به‌عنوان M1 Ultra برای Mac Studio معرفی شد.

انتظار می‌رود که این هدست از دو تراشه با کدک پخش جریانی برای کاهش تأخیر استفاده کند. طبق این گزارش، تراشه اصلی این هدست معادل تراشه M2 خواهد بود که انتظار می‌رود در مدل‌های جدید مک‌بوک ایر و آیپد در اواخر امسال عرضه شود.

درصورت علاقه، شما می‌توانید گزارش کامل این مصاحبه را در The Information بخوانید.

هدست اپل درحال‌حاضر قرار است در سال 2023 عرضه شود. مارک گورمن از بلومبرگ اخیراً گزارش داده است که هیئت‌مدیره اپل هفته گذشته نسخه نمایشی از این هدست را دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد دستگاه مراحل پایانی تکمیل‌شدن خود را طی می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی