حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جانی آیو شاید یک سخت‌افزار هوش مصنوعی طراحی کند که رقیب اپل باشد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، هوش مصنوعی

سر جاناتان پاول “جانی” آیوْ که با نام خلاصه جانی آیو شناخته می‌شود، روح طراحی خیلی از محصولات اپل و حتی iOS بوده است. او مدتی هست که از اپل جدا شده و شرکت خود را دارد. به تازگی یک گزارش جالب منتشر شده که می‌گوید جانی آیو شاید یک سخت‌افزار هوش مصنوعی طراحی کند که رقیب اپل باشد.

طراحی یک سخت‌افزار هوش‌مصنوعی توسط جانی آیو

جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل با سام آلتمن، رئیس OpenAI در حال مذاکره در مورد تیم طراحی یک قطعه سخت افزار جدید برای هوش مصنوعی هستند.

جزئیات پروژه در حال حاضر مبهم است و مشخص نیست که آیا هرگز مشارکتی محقق خواهد شد یا خیر. بر اساس گزارشی که اواخر روز سه‌شنبه منتشر شد، ماسایوشی سون، مدیرعامل سافت‌بانک نیز در این بحث شرکت داشته است.

OpenAI

OpenAI

اگر این همکاری محقق شود، ناگزیر برای سخت‌افزاری خواهد بود که با یک محصول اپل مثل آیفون رقابت می‌کند. اپل دوران افزایش استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سخت‌افزار و نرم‌افزار را هنوز تکمیل نکرده، چرا که حضور این فناوری پرسروصدای این روزها در تمام محصولات یک برند لازم است.

آیو در سال ۲۰۱۹ اپل را ترک کرد تا پس از نزدیک به سه دهه کار برای این شرکت، شرکت مشاوره طراحی مستقل خود به نام LoveFrom را ایجاد کند. در حالی که مستقل شدن به او این شانس را داد که با شرکت‌های دیگر کار کند، شرکتی که او تأسیس کرد هنوز برای مدتی به اپل متصل بود.

به عنوان مثال در ماه مه 2021، گزارش شد که آیو روی آی‌مک ۲۴ اینچی کار کرده است که یک طراحی مجدد بزرگ برای Mac دسکتاپ محسوب می‌شد. البته با توجه به فرآیند توسعه معمولاً طولانی برای طراحی‌های سخت‌افزاری، این احتمال وجود دارد که آیو در زمان مشارکت طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی خود همچنان در اپل کار می‌کرد، نه اینکه این طراحی به عنوان بخشی از LoveFrom انجام شود.

در سال 2022، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ایو دیگر با اپل همکاری نمی کند.

نظر شما چیست؟‌ فکر می‌کنید اتفاق بزرگی در شرف وقوع است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)