حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیزر رسمی Material You : طراحی جدید گوگل برای اندروید ۱۲ و دیگر محصولاتش

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید، گوگل

گوگل از زمان معرفی زبان طراحی Material در اندروید ۵ (لالی پاپ را به یاد دارید؟) ، این طراحی را مدام تکامل داده است. در سال های اخیر، این شرکت به سمت طراحی مسطح و تک رنگ تر حرکت کرده است. امروز در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ۲۰۲۱ شاهد نسخه به روز شده Material Design با تمرکز بر سفارشی سازی هستیم. چیزی که گوگل آن را با نام “Material You” به ما معرفی می کند. بیاید تیزر رسمی Material You را ببینید. این به ما طراحی جدید گوگل برای اندروید ۱۲ و دیگر محصولاتش را نشان می دهد.

گوگل Material You 

گوگل Material You 

گوگل Material You

 

زبان طراحی به روزشده Material You نوع جدیدی از Material Design است که ابتدا برای گوشی های Pixel و برنامه های گوگل ارایه می شود. برنامه های بعدی برای Wear OS و سایر پلتفرم ها برنامه ریزی شده است. با استفاده از چندین پالت رنگی ساخته شده در گوگل، تأکید بیشتری بر استفاده از تمام فضای صفحه نمایش موجود برای همراهی با رنگ تصویر زمینه و حس شما وجود دارد.

از همه مهمتر، به نظر می رسد “متریال یو” نسخه ارتقا یافته “سفارشی سازی رنگی” است که از چند سال پیش در اندروید (و در تلفن های Pixel ارائه می شود) در دسترس است. شما می توانید نمونه های رنگی، کنتراست، اندازه عناصر و عرض خطوط رابط کاربری را تنظیم کنید. به نوعی، Material You یکی از بزرگترین نقاط قوت اندروید را از زمان معرفی خود پذیرفته است: “سفارشی سازی بی پایان”

بیاید تیزر کوتاه ۴۵ ثانیه ای آن را ببینیم:

 

گوگل در یک پست وبلاگی نوشت:

“ما دانش رنگ را با سالها سرمایه گذاری در رشته های طراحی و مهندسی تعامل آمیخته ایم تا بتوانیم هر برنامه ای – نه فقط Google – را به صورت پالت منحصر به فرد کاربر در آن واحد تنظیم کنیم. در Material You کاربر به عنوان طراحِ مشترک نرم افزار، ظاهر می شود تا بهترین مود را برای هر حالت ارایه دهد.”

زبان رابط کاربری Material You به عنوان بخشی از Android 12 ارایه خواهد شد و گوگل می گوید جزئیات بیشتری را در هفته های آینده به اشتراک می گذارد.

نظر شما درباره رابط کاربری به روز شده جدید گوگل و اندروید چیست؟ برای من بسیار جذاب است و امیدوارم که iOS 15 هم تغییرات بصری خوبی را ارایه کند.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

45دقیقه نه اصلاح کنید45ثانیه

Mahdi

خوشگلش کرده گوگل اندرویده

صدرا مخملی

خیلی جذابه و دوست داشتنی شده اما به نظر شما کمی طرح کودکانه ای نگرفته ؟

صدرا مخملی

البته نظر من اینطوری نبوده ها

من نمیگم طرح کودکانه ای گرفته فقط خواستم نظر شما رو بپرسم

چون گفتم نظر شما

ولی دیس لایک که همیشه بد نیست نه ؟

صدرا مخملی

البته نظر من اینطوری نبوده ها

من نمیگم طرح کودکانه ای گرفته فقط خواستم نظر شما رو بپرسم

چون گفتم نظر شما

ولی دیس لایک که همیشه بد نیست نه ؟

……………….

M.Y

لالی پاپ را به یاد دارید؟
داریمش :)))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)