حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 14 با پشتیبانی از عکس‌های Ultra HDR، طراحی +Material You و موارد بیشتر ارائه می‌شود

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۴، گوگل

درجریان رویداد I/O 2023 شب گذشته گوگل، این شرکت زمان بسیار کمی را صرف بیان جزئيات درباره سیستم‌عامل اندروید 14 کرد. بااین‌حال، نکات جالبی را نیز در این کنفرانس به‌اشتراک گذاشت که برخی از ویژگی‌هایی را که می‌توان انتظار ارائه آن‌ها در گوشی‌های هوشمند اندرویدی را داشته باشیم، مشخص کرد. از میان مهم‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید 14، می‌توان به پشتیبانی این سیستم‌عامل از عکس‌های Ultra HDR، طراحی جدید +Material You با شخصی‌سازی‌های فراوان، قابلیت‌های جدید حفظ حریم خصوصی و موارد بیشتر اشاره کرد.

پشتیبانی اندروید 14 از عکس‌های Ultra HDR

گوگل اعلام کرد که اندروید 14 پشتیبانی از تصاویر HDR پیشرفته را به‌همراه خواهد داشت. این حالت به‌لطف روشنایی، کنتراست و محدوده رنگی بهتر به ارائه عکس‌های واقعی‌تر کمک می‌کند. این فرمت با نام Ultra HDR شناخته می‌شود که با JPEG سازگار خواهد بود. تصاویر ثبت‌شده در این فرمت در حالت 10 بیتی HDR ذخیره می‌شوند و می‌توان آن‌ها را همان‌طور که در دستگاه‌های اندروید 14 پشتیبانی می‌شوند، مشاهده کرد. گوگل انتظار دارد که Ultra HDR یک فرمت پیش‌فرض در برنامه دوربین اصلی و همچنین در نماهای درون اپلیکیشن دوربین باشد.

پشتیبانی اندروید 14 از عکس‌های Ultra HDR

پشتیبانی اندروید 14 از عکس‌های Ultra HDR

گوگل با کوالکام و سایرین اقداماتی را برای بهینه‌سازی قابلیت‌های سخت‌افزاری برای مدیریت این قالب جدید انجام می‌دهد. علاوه‌بر این، Google Photos از «Ultra HDR برای نمایش، پشتیبان‌گیری، ویرایش، اشتراک‌گذاری و دانلود» پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی اندروید 14 از عکس‌های Ultra HDR

پشتیبانی اندروید 14 از عکس‌های Ultra HDR

افزایش حریم خصوصی و امنیت در اندروید 14

حریم خصوصی و امنیت نیز با Android 14 افزایش می‌یابد. کاربران با اعطای دسترسی جزئی رسانه به برنامه‌ها، کنترل دقیقی بر آن‌ها خواهند داشت. همچنین، درخواست‌های مجوز، از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌خواهد که توضیح دهند چرا و چه زمانی داده‌های مکان با شرکت‌های شخص ثالث به اشتراک گذاشته می‌شود. کاربران اندروید 14 نیز جمع‌بندی «به‌روزرسانی‌های اشتراک‌گذاری داده برای مکان» را دریافت خواهند کرد. کاربران همچنین توانایی اشتراک‌گذاری جزئی، یعنی اشتراک‌گذاری یک برنامه یا کل صفحه را خواهند داشت.

طراحی +Material You

طراحی جدید و به‌روز +Material You نیز با اندروید 14 ارائه می‌شود. Monochrome تم جدیدی است که دارای رنگ‌های سیاه و سفید می‌باشد. همچنین به‌لطف وفاداری رنگ، Dynamic Color زنده‌تر خواهد بود و می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را تولید کرد. Dynamic Color همچنین به آیکون برنامه‌ها اجازه می‌دهد رنگ را بر اساس اجزای صفحه تغییر دهند. Material You همچنین تم‌هایی با کنتراست بالا و کنتراست متوسط دریافت می‌کند.

طراحی +Material You

طراحی +Material You

برخی از ویژگی‌های بیشتری که اندروید 14 به‌ارمغان می‌آورد شامل thumbnails ویدیوها، به‌روزرسانی‌های برگه اشتراک‌گذاری با گنجاندن برنامه سفارشی و طراحی جدید Material برای انیمیشن‌های Predictive Back است.

نظر شما درباره قابلیت‌های جدید اندروید 14 شامل پشتیبانی از Ultra HDR و +Material You چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی