مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا اظهارات جدید کمیابی در مورد تسلا و ایلان ماسک دارد. این اظهارات پس از پیشی گرفتن خودروساز الکتریکی از آنها به عنوان با ارزش ترین خودروساز جهان صورت گرفت. به عقیده منبع مطلب (که به نظر می رسد به صورت کلی گرایشی به تسلا دارد) ممکن است آکیو تویودا وقتی که این نظرات را ارائه داد، واقعاً گرسنه بوده باشد!
به گزارش بلومبرگ، طی یک کنفرانس آنلاین پس از آخرین نتایج مالی تویوتا، مدیر عامل شرکت آکیو تویودا در مورد تسلا گفت:
تسلا می گوید که دستور العمل آنها در آینده استاندارد خواهد بود، اما آنچه تویوتا دارد یک آشپزخانه واقعی و یک آشپز واقعی است. ما در مورد قیمت سهام ضرر می کنیم، اما در مورد محصولات، منوی کاملی داریم که توسط مشتریان انتخاب می شود.
مدیر عامل شرکت با تشبیه پخت و پز ادامه می دهد:
آنها در واقع چیزی واقعی درست نمی کنند، مردم فقط دستور العمل را می خرند. ما آشپزخانه و آشپز داریم و غذای واقعی درست می کنیم.
در حال حاضر بازار تسلا بیش از 400 میلیارد دلار ارزش دارد در حالی که ارزش تویوتا چیزی بیش از 200 میلیارد دلار است.
جالب است بدانید که در سال 2010 تویوتا 50 میلیون دلار در تسلا سرمایه گذاری کرد. آنها با تخفیف زیادی کارخانه Nummi را به تسلا فروختند، که اکنون کارخانه Fremont تسلا است.
این خودروساز سهام خود را در تسلا با سود خوبی در سال ۲۰۱۷ فروخت، اما آن زمان فقط کسری از ارزش امروزه را داشت.
با تشکر از تویودا (!) من نمی دانستم که به جای وسایل نقلیه تسلا دستورالعمل هایی را در مسیر خود دارم، اما به طور جدی من الان گرسنه ام با همه این مواد پخت و پز … .
با این حال، منوی تویوتا برای من مناسب نیست. آنها از نظر گزینه های الکتریکی کمبود دارند.
این واقعیت که تسلا از تویوتا با ارزش تر است، هیچ ارتباطی با آنچه تویودا از قیاس آشپزی عجیب و غریبش در مورد آن صحبت می کند ندارد. این مربوط به این واقعیت است که تسلا بر بازار خودروهای برقی (یا همان آینده صنعت خودرو) تسلط دارد، در حالی که تویوتا به سختی انگشتان پا را در آن فرو می برد (مثال تست کردن دمای آب استخر پیش از ورود و عدم قطعیت) و حواس خود را با هیبریدها و سلول های سوختی هیدروژن پرت می کند.
اگر همین الان می خواستم یک تویوتای برقی بخرم، خوش شانس نخواهم بود مگر اینکه در چین باشم، جایی که خودروساز ژاپنی برای مطابقت با مقررات فشار بیشتری روی خودروهای الکتریکی دارد.
آنها بر اساس پیش بینی های رسمی خود قصد دارند در سال ۲۰۲۵ حدود نیم میلیون وسیله نقلیه الکتریکی مبتنی بر باتری بفروشند (برمبنای یک سال).
این همان چیزی است که تسلا امروز می سازد و تا سال 2025 تسلا قصد دارد میلیون ها وسیله نقلیه الکتریکی در سال تولید کند. آنها در حال حاضر در حال سرمایه گذاری و ساخت ظرفیت برای انجام این کار هستند. آنها همچنین محصولات جالبی را تولید می کنند.
جلوترش رو نگاه نکن. این چیزی است که سرمایه گذاران تحت تأثیر قرار گرفته اند و به همین دلیل آنها برای تسلا بیش از تویوتا ارزش قائل هستند.
این همان چیزی است که تویودا باید درک کند. آنها ممکن است اکنون غذای واقعی داشته باشند، اما اگر مردم دیگر به آن نوع غذا علاقه نداشته باشند ممکن است بد شود و پوسیده شود.
این داده ها ممکن است هنوز تهدید اصلی را به آنها نشان ندهند، اما در آینده نزدیک تغییر بزرگی در تقاضا از اتومبیل های بنزینی به سمت وسایل نقلیه مجهز به باتری وجود دارد و تاکنون به نظر می رسد آشپزخانه تویوتا برای آن آماده نخواهد بود.
به صورت کلی اگر نظر خود را بخواهم بگویم، اینجا چیزی شبیه به ظهور اپل با آیفون رخ می دهد در حالی که نوکیا همچنان به سیمبین پایبند است. یا مثلا درنظر بگیرید محو شدن یاهو توسط گوگل را. نظر شما چیست؟ ژاپنی ها در زمینه خودرو مغلوب خواهند شد یا به روز حرکت می کنند؟
طعنه سایپا به تویوتا و تسلا :
ما سفر رایگان به مشتریامون اهدا میکنیم 😏
تازه اگر سوییچتون رو جا گذاشتید اصلا نگران نباشید چون با یه آب معدنی باز میشه😏💪
سایپا مطمئن.
سایپا ایمن.
# پراید کولر داره
تازه پراید شیشه جلوش برقیه:))))))
💪💪 ما خیلی خوشبختیم که پراید تو ایران پیدا میشه😂💪
این که به کمپانی بزرگ با دیرینه زیاد بیاد یه کمپانی نو ظهور رو مسخره کنه بخشیش ضعف خودشه ، بقیش بازار گرمی .
هرچند خودم تویوتا رو بعد نیسان بهترین کمپانی خودروسازی در شرق میدونم .
چه گاو
جناب عطایی، منظور تویوتا در واقع تفاوت غذای خانگی با فست فود بوده، ضمنا بازار خودروهای الکتریکی داره الکی شلوغ میشه آینده با خودروهای هیدروژنی هستش. همین الان منبع دنیا برای تامین باتری خودروها کافی نیست و بازیافت باتری هم خودش دردسر هست. تویوتا سال هست خودروهای هیبریدی را داره که راه حل مناسب تری هستند تا زمانی که خودروهای هیدروژنی فراگیر بشن. من خودم تجربه رانندگی با تسلا را داشتم عالیه اما قطعا نخواهم خرید چون دردسر شارژ کردن داره. به هر حال ممنون.
نکته آخر: همشون باید از سایپا و ایران فرغون یاد بگیرند ؛-)
سلام وقت بخیر
لطفا منبع رو مطالعه کنید
جایی صحبتی از فست فود نشده
تو صنعت خودرو سازی با امدن ترامپ واقعا امریکا افتاد تو مسیر پیشرفت
تو زمینه ماشین برقی تسلا یک هدف تک و خاص دنبال کرده و این راحت ترم هست چون فقط رو یک چیز تمرکز کرده
ولی ورای ماشین امریکایی
من ب شدت آئودی رو دوست دارم
تویوتا ماشینی هست که همه یکی رو تو خونه دارن ..افت قیمتش بشدت پایین و چیزی به عنوان مرگ براش معنا نشده ..الان تویوتا ماشینی خاصی ندارد که بشه با یه مدل تسلا مقایسه کرد اما تسلا اگر قیمت یه ماشین رو صد هزار دلار بزاره خریدار تو دو سال نصف ارزش خرید رو از دست داده اما واسه تویوتا پنج سال هم نصف نمیشه .ولی تویوتا واسه زنده بودن باید بره سمت تولید خودرو های الکتریکی چون آینده واسه اوناست
چرا تویوتا چند مدل خودروی هیبریدی و نیمه برقی داره{یعنی هم برقیه هم بنزینی}
بجز تسلا بقیع خودرو ساز های آمریکا ماشین هاشون مفت هم ارزش ندارن حتی همون ماسل کارهاشون ..کیفیت ماشین های کره ای خعلی بهتر از ماشین های فورد و شورلت و داج هست ..ملت همیشه در صحنه آرزو هاشون هم آرزو خوب نیست 😂
اینجوری نگو یه بار تو شمال بودیم یه فورد موسانگ منطقه آزاد دیدم چقدر خفن بود😐😂
بچه رشتی؟
چقدر چیپ 😐