حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فراخوان تسلا برای ۱.۱ میلیون دستگاه خودروی خود در چین

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | خودرو

جدیدترین فراخوان تسلا تقریبا به طول کامل کل تولید آن را چین را شامل می‌شود. رگولاتور بازار چین به دلیل نقص گزارش شده در “سیستم ترمز احیا کننده” یا “regenerative braking system” دستور فراخوانی بیش از ۱.۱ میلیون خودروی تسلا را داده است. از آنجایی که رانندگان این خودروها در حال حاضر نمی‌توانند شدت ترمز احیاکننده را تنظیم کنند یا در صورت فشار دادن مداوم پدال گاز، هشداری دریافت نمی‌کنند؛ مقامات معتقدند این خطر وجود دارد که مالکان به اشتباه از پدال‌ها استفاده کنند. چون صدای موتور در خودروهای برقی شنیده نمی‌شود و عادت رانندگی ما بیشتر بر اساس خودورهای دارای سوخت فسیلی و صدای موتور است.

فراخوان تسلا در چین

این برند خودروهای برقی مشکل مذکور را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف می‌کند. با این آپدیت هم سطح ترمز احیاکننده پیش‌فرض را تغییر می‌دهد و هم به کاربران اجازه می‌دهد قدرت سیستم را به دلخواه خود تغییر دهند.

تسلا همچنین به رانندگانی که برای مدت طولانی پدال گاز را فشار می‌دهند، هشدار می دهد. این فراخوان شامل خودروهای مدل 3 و مدل Y است که در چین و بین ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۳ جاری ساخته شده‌اند. همچنین برخی از نمونه های وارداتی مدل 3، مدل S و مدل X را شامل می شود.

تسلا تیم روابط عمومی خود را منحل کرده و در مورد فراخوان اظهار نظری نکرده است. بلومبرگ اشاره می‌کند که رانندگان چینی بارها از مشکلات شتاب و ترمز شکایت کرده اند. یکی از راننده‌ها از نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 برای برجسته کردن تصادفی جدی، استفاده کرد و گفت در یک تصادف پدرش پس از از کار افتادن ترمزها تقریباً جان خود را از دست داد. تسلا عذرخواهی کرد، اما ایرادی را نپذیرفت و به سرعت بالا قبل از برخورد اشاره کرد.

همانطور که مانند بسیاری از فراخوان‌های تسلا، به‌روزرسانی نرم افزار به طور قابل توجهی در کسب و کار شرکت در کوتاه مدت اختلال ایجاد نمی کند اما برای برندی که در سال‌های اخیر فراخوان های متعددی داشته است، چهره خوبی نمی‌سازد. این برند یک فراخوان ۸۰ هزارتایی را در پاییز گذشته و در چین به دلیل مشکلات نرم افزاری و کمربند ایمنی اعلام کرد.

تسلا برای درآمد به شدت به چین وابسته است. چین خانه غول‌پیکر گیگافکتوری شانگهای است که در حال حاضر بیش از نیمی از خودروهای این شرکت را هر سال تولید می کند. تسلا نمی تواند مشتریان و مقامات چینی را از خود ناراضی نگاه دارد.

نظر شما درباره این مشکل چیست؟ فکر می‌کنید مشکل از تسلا است یا هنوز عادت رانندگی ما با خودروی برقی به روزنشده‌ است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)