حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا دو سوم از بازار خودروهای برقی امریکا را در اختیار دارد – نیمه اول سال ۲۰۲۳

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | خودرو

شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های بازار خودروهای برقی “Tesla” باشد. با این حال این برند پرفروش‌ترین برند در این دسته و در بازار جهانی نیست. البته در بازار کشور خود خیلی خوب عمل کرده است. بد نیست بدانید در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تسلا بیش از دو سوم از بازار خودروهای برقی امریکا را در اختیار دارد.

سهم تسلا از بازار خودروهای برقی امریکا

براساس جدیدترین آمارها تسلا بر بازار خودروهای الکتریکی ایالات متحده تسلط کافی دارد. این شرکت بیش از دو سوم از سهم این بازار را در نیمه اول سال جاری تصاحب کرده است.

آنطور که داده‌ها نشان می‌دهند، غول خودروهای برقی آمریکایی در سه ماهه دوم سال جاری 175262 دستگاه خودرو فروخته است. به عبارت دیگر در این بازه 59.3 درصد بازار را در اختیار دارد.

در همین حال، فروش این برند از ابتدای سال تا کنون به 336892 دستگاه رسیده که 68.8 درصد از بازار خودروهای برقی ایالات متحده را شامل می‌شود. ایلان ماسک حتی به این توییت پاسخ داد و گفت که سهم بازار برند تحت تملکش 69 درصد است.

شایان ذکر است، این ارقام به ما رشد سالانه 34.8 درصدی در سه ماهه دوم و 29.7 درصدی در نیمه اول 2023 را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

براساس این داده‌ها باید گفت که تسلا همچنان در بازار ایالات متحده با اختلاف زیادی از نزدیکترین رقیب خود جلوتر است.

این شرکت همچنین یک بازیگر اصلی در مقیاس جهانی است و برنامه هایی برای گسترش بیشتر دارد. تسلان در هند به دنبال راه اندازی کارخانه‌ای برای فروش خودروهای برقی خود است. با این حال، حضور آن کاملاً بدون چالش نیست. BYD اوایل سال جاری در بازار اندونزی پیشروی خود را افزایش داده و موفق به شکست تسلا در این بازار شد.

نظر شما چیست؟‌فکر می‌کنید تسلا در آینده بازار رو به رشد خودروهای برقی چه جایگاهی خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)