حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رکورد جدید ایلان ماسک ثبت شد؛ اولین فردی که ۲۰۰ میلیارد دلار از دست داده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، چهره ها

ایلان ماسک یکی از شخصیت‌های پر حاشیه دنیای تکنولوژی است که به واسطه کارهای عجیب و غریب و تصمیمات تامل برانگیزش، برای خود نام و شهرتی کسب کرده است. این روزها گویا شرایط برای وی چندان مساعد نیست. زیرا رکورد جدید ایلان ماسک ثبت شده است. در واقع وی اولین فردی در تاریخ است که ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر به بار آورده است. با ترنجی همراه شوید.

رکورد جدید ایلان ماسک و ضرر ۲۰۰ میلیاردی وی چگونه رخ داده است؟!

این روزها برای ایلان ماسک به خوبی نمی‌گذرد. شاید اغراق آمیز باشد، اما تصور وجود روزهای سخت برای یکی از ثروتمندترین مردان جهان چندان آسان نبود. برای روشن شدن موضوع، باید بگویم که اکنون همه چیز طبق برنامه‌های او پیش نمی رود. ماسک تلاش خود را برای تصاحب توییتر آغاز کرده بود و اکنون باید بهایی بسیار زیاد پرداخت می‌کرد. او به غیر از ۴۵ میلیارد دلاری که باید برای سکان هدایت این شبکه اجتماعی می‌پرداخت، عواقب دیگری نیز باید متحمل شود.

طبق یک گزارش جدید، ایلان ماسک اولین فردی در تاریخ است که ۲۰۰ میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داده است.  به بیان دیگر، در حالی که ارزش تسلا روز به روز کاهش می‌یابد، وی نیز ضرر زیادی به بار آورده است. ایلان ماسک دومین فردی در تاریخ است که ثروتش از ۲۰۰ میلیارد دلار گذشته بود. اولین نفر جف بزوس، رئیس شرکت آمازون می‌باشد. اکنون، ماسک از دستاورد بسیار تلخ‌تری برخوردار است  و وی اولین فرد در جهان است که ۲۰۰ میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست می‌دهد.

رکورد جدید ایلان ماسک

این ضررها بیشتر شامل سهام تسلا می‌شود که یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای وی بوده است. سقوط سهام تسلا، شامل آخرین افت ۱۱ درصدی آن، باعث شد که ثروت ایلان ماسک به ۱۳۷ میلیارد دلار کاهش یابد. وقتی در نظر داشته باشیم که ثروت او در ۴ نوامبر ۲۰۲۱ به مرز ۳۴۰ میلیارد دلار رسیده بود، می‌توان فهمید که این یک افت شدید است. او تا این ماه ثروتمندترین مرد جهان باقی مانده بود. اکنون، ثروتمندترین مرد جهان دیگر ایلان ماسک نیست، بلکه برنارد آرنو است.

او کارآفرینی فرانسوی و متفکر اصلی پشت برندهایی مانند لویی ویتون است. به گفته خبرگزاری GizChina، کاهش ارزش تسلا قابل توجه و تا حدودی عجیب و غرب است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ با پیوستن به گروه شرکت‌های ۱ تریلیون دلاری از نقطه عطف خاصی عبور کرد. این لیست شامل برندهایی مانند اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت می‌باشد. این یک نقطه عطف چشمگیر برای برندی بود که تنها بخش کوچکی از بازار خودرو را در اختیار دارد. اما در سال ۲۰۲۲، تسلا با کاهش ۶۹ درصدی سهام خود مواجه شده است.

رکورد جدید ایلان ماسک

در همین حال که ایلان ماسک تمرکز خود را بر روی توییتر حفظ می‌کند، تسلا شاهد پیشروی رقبای خود در بخش محصولات الکتریکی است. اخیرا شاهد رقابت رنو و تسلا بوده‌ایم. به طور مشابه، خودروسازان دیگر دارای محصولات خاص و قدرتمندی در بخش خودروهای الکتریکی هستند. به منظور حفظ مشتریان، تسلا ۷۵۰۰ دلار تخفیف برای تسریع در تحویل دو مدل پرفروش خود ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین در حال کاهش تولید در کارخانه شانگهای خود است. ما هنوز نیم دانیم که آیا ایلان ماسک برای بازگرداندن تسلا به وضعیت سابق خود، موضع متفاوتی اتخاذ خواهد کرد یا به بحث و جدال با کاربران توییتر ادامه خواهد داد. در واقع، حتی شایعاتی مبنی بر بازنشستگی او به عنوان مدیرعامل تسلا وجود دارد. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان