حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر و هندزفری از جعبه آیفون ۱۲ حذف شد

نوشته

3 سال قبل | 22 دیدگاه | اپل

اپل امروز اعلام کرد که سری جدید آیفون ۱۲ اپل بدون شارژر و هندزفری ارایه می شود تا اثرات زیست محیطی آنها را کاهش دهد. در عوض، آنها فقط با یک کابل USB-C به لایتنینگ ارائه می شوند. بله، واقعا شارژر و هندزفری از جعبه آیفون ۱۲ حذف شد.

آیفون ۱۲

اپل می گوید با سری iPhone 12 به دلایل زیست محیطی از شارژر یا هدفون استفاده نمی کند و به همین ترتیب سرشارژ با مدل های Apple Watch امسال را شامل نمی شود. گفته می شود این حرکت به این معنی است که برای هر آیفون فروخته شده باید مواد اولیه کمتری مصرف شود. همچنین این امکان را برای جعبه خرده فروشی کوچکتر فراهم می کند، به این معنی که واحدهای بیشتری می توانند در یک پالت حمل و نقل قرار گیرند و انتشار کربن را کاهش دهند.

فقط یک کابل USB-C برای کابل برق در جعبه با تلفن وجود دارد

گزارش های قبلی در مورد این تغییر با خشم آنلاین روبرو شده است، برخی اظهار می دارند که این امر بیشتر به جای محافظت از محیط زیست با افزایش حاشیه های اپل و کاهش هزینه های حمل و نقل آن ارتباط دارد. صرف نظر از انگیزه های اپل، این حرکت احتمالاً باعث کاهش ضایعات الکترونیکی می شود.

به عنوان بخشی از اعلامیه خود ، اپل گفت که در حال حاضر 700 میلیون هدفون لایتنینگ در جهان و همچنین 2 میلیارد آداپتور برق اپل وجود دارد، که نشان می دهد اکثر افراد از قبل هر دو لوازم جانبی را در اختیار دارند.

نظر شما چیست؟ سود بیشتر یا اهمیت به محیط زیست؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

واقعا چخبرته یکدفعه هم سر شارژر رو حذف کردی و هم هندزفری. مراسم امسال اپل اصلا خوب نبود.یه سری تغییرات سخت افزاری فقط داشت.تنها نکته مثبتش این بود که با اضافه شدن 5G برخلاف موبایل های اندرویدی قیمت ها ثابت موند که خب با حذف شارژر و هندزفری جبرانش کرد!!

sina1111

این گوشی ریلمی که معرفی شد با حدود ۱۳۰-۱۴۰ یورو 5G ارائه میده
انچنان چیز خفنی نیس که بگی به خاطرش قیمت گوشی ۲ برابر میشه مثلا
فکر کنم باید منتظر اختراع 5G توسط اپل باشیم امشب

Farcry

منظورم گوشی های پرچمدار بود که همشون بعد از ارائه 5G افزایش قیمت داشتن

sina1111

جدی جدی اپل 5G رو اختراع کرد انگار
مثل اینکه یه قابلیت smart data mode داره که گوشی رو بین 4G و 5G سوییچ میکنه =)))

TheFreeCritic

قیمت ثابت نبود
نسخه 6.1 پارسال 649 دلار
نسخه 6.1 امسال 799 دلار بدون شارژر و ندزفری

Farcry

چرا دیگه نسخه های پرو ثابت موندن.آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی هم نسبت به ۱۱ تغییرات سخت افزاری زیادی داشتن که خب با حذف شارژر جبران کرده!

Amir galaxy

خیلی هم عالی

Farcry

توی پردازنده که هیچی با اختلاف تا سال بعد بهترینه.توی صفحه نمایش هم که خب اگر حتی مثل پارسال هم باشه عالیه (واقعا اضافه نشدن نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی خیلی خیلی بده!!! آیپد سال ۲۰۱۷ صفحه ۱۲۰ هرتزی داشت ولی اپل حاضر نشده سال ۲۰۲۱ آیفون ها رو با صفحه ۱۲۰ هرتزی عرضه کنه!) توی دوربین هم به جز بحث زوم میتونه خیلی خوب عمل کنه.باتری هم به لطف صفحه ۶۰ هرتزی ! شارژدهی بالایی داره. در کل آیفون های امسال نوآوری نداشتن و هیچ چیز غافل گیر کننده ای وجود نداشت و فقط یه طراحی پشتی و فریم و یه سری تغییرات سخت افزاری بود.

The MTest MT

برای ماکه فرقی نداره بلکم همون سودشو تو امریکا بکنه

Farcry

اصلا خوب نبود.واقعا جای تاسف هست که هنوز از همون اندازه ناچ و اندازه حاشیه های آیفون x سال ۲۰۱۷ توی آیفون های سال ۲۰۲۰ استفاده میکنه.انصافا سال ۲۰۱۷ که آیفون x که معرفی شد خیلی خیلی خوب بود.طراحی نو و جدیدی داشت و تا اون زمان کمترین حاشیه رو بین همه گوشی ها داشت.

Taha

فارکرای به آرامش دعوتت میکنم😂🙏🤝

Kaveh Mansouri

خود گوشی هم از جعبه حذف میشد بهتر بود

ARMTIN

بنظرم نسخه مینی عالیه

AŁɪ

فقط ۱۲ مینی رو خوشم اومد بقیه بدرد نمیخوره

Mahdi

لعنتی چقدر حرف اضافه ، شارژر همراه گوشیت نباشه از یه جا دیگه این خطر زیست محیطی رو میخرن چرا چرت و پرت میگی

MohammadFarhaadi

حذف شارژر و هندزفری رو اعصابه ولی در کل خیلی خیلی زیباست.

Pouya

👎👎

Mohammadreza

فقط نگران اینم که بقیه شرکت ها تقلید نکنن!!!

Pouya

فک کن نوت ۳۰ بیاد ایران اگزینوس با بدنه پلاستیک بدون هندزفری و شارژر😐

Mohammadreza

🤦🤦

Dr.Nazer

مهم نیست، ما که اکثراً نمی‌تونیم این مدل‌ها رو بخریم؛ (کاش قیمت‌هاشون توی ایران مث گوشی‌های سامسونگ بود، الان نوت ۲۰ الترا بین ۳۰ تا ۳۳ میلیونه که با قیمت جهانی که حسابش کنی می‌بینی دلار رو حدود ۲۵ هزار تومن حساب کردن یعنی حتی کمتر از نرخ کنونی!) پس بیاین فکر کنیم که به خاطر محیط‌زیست بوده و اعصاب خودمونو خرد نکنیم😂📿

Milad7

داخل ایران خرید شارژر اصلی هم مصیبتیه واسه خودش 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)