حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقطه نارنجی بالای آیفون به چه معنا است؟

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | iOS 14، آموزش و راهنمایی

با ارایه آپدیت iOS 14 شاهد تفاوت هایی در سیستم عامل هستیم. کاربران درباره نقطه نارنجی و نقطه سبز بالای آیفون خود سوال هایی دارند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که نقطه نارنجی بالای آیفون به چه معنا است؟ این موضوع در دستگاه های آپدیت شده به iOS 14 دیده شده است.

نقطه نارنجی بالای آیفون

نقطه نارنجی بالای آیفون

نقطه نارنجی بالای آیفون

نقطه نارنجی در استاتوس بار آیفون به این معنی است که برنامه ای در تلفن شما از میکروفون استفاده می کند. میکروفن در حال گوش دادن است و می تواند ضبط شود. این ممکن است وقتی شما از Siri یا Dictation استفاده می کنید و به آیفون برای رونویسی گفتار خود به متن نشان داده می شود. با فرض اینکه همه برنامه ها با حسن نیت عمل می کنند، نقطه نارنجی فقط وقتی ظاهر می شود که کاری انجام دهید که به میکروفون نیاز دارد.

اگر نقطه نارنجی در زمینه هایی نشان داده شود که به نظر نمی رسد لازم باشد، این ممکن است نشان دهد که برنامه ای از حریم خصوصی شما سو استفاده می کند. اگر در صورت لزوم مشاهده کردید، ممکن است بخواهید با توسعه دهنده تماس بگیرید و دلیل استفاده از آن را جویا شوید. این فقط می تواند یک اشکال با برنامه باشد، نه فعالیت جاسوسی عمدی.

در نسخه های قبلی iOS کاربران نمی دانستند چه زمان میکروفون قابل دسترسی است، مگر اینکه برنامه در پس زمینه باشد. وقتی برنامه ها میکروفون را در پس زمینه ضبط می کنند، iOS یک نشانگر قرص قرمز در سمت چپ بریدگی نشان می دهد. این رفتار با iOS 14 تغییر نکرده است، اما اکنون نور نارنجی همزمان در سمت راست بریدگی ظاهر می شود.

چطور بفهمیم کدام برنامه باعث این هشدار شده است؟

اگر چند دقیقه پس از استفاده از دوربین یا میکروفون، مرکز کنترل یا Control Center را پایین بکشید ، رابط کاربری مرکز کنترل می تواند به شما بگوید چه اتفاقی افتاده است. نوع دسترسی (میکروفن یا دوربین) و نام برنامه ای که از سنسور استفاده کرده است را نشان می دهد. درصورتی که به طور اتفاقی نشانگر نقطه دایره ای کوچک را از دست ندهید، این یک شفافیت اضافی را فراهم می کند.

باز هم، سیستم نمی داند برنامه با اطلاعاتی که از میکروفون یا دوربین جمع آوری می کند چه کاری انجام می دهد. داده ها می توانند در حال استفاده باشند ، می توانند کاملاً روی دستگاه باقی بمانند ، یا می توانند به صورت دائمی ضبط و از طریق شبکه ارسال شوند.

نکته این است که اگر iOS توجه داشته باشد که چه زمانی از این ویژگی ها استفاده می شود ، برنامه هایی که به آنها بی دلیل به آنها دسترسی پیدا می کنند توسط جامعه وسیع تری بدنام می شوند. البته آگاهی باعث ایجاد تغییر می شود. امیدوارم که اکثر برنامه های iOS رفتار خوبی داشته باشند و این شاخص های وضعیت هرگز انتظار نروند.

شما آیفون خود را به iOS 14 آپدیت کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

ی نقطه سبز هم بزنن کنارش به معنای دوربین.

کاش اندرویدم بیاد

m.b

Miui داره… نه تنها میکروفون و دوربین و… بلکه هر دسترسی‌ای که یه برنامه تو طول روز چه صفحه روشن باشه و چه خاموش، لیست میکنه(ساعتی که استفاده کرده و چقدر طول کشیده و چند بار بوده و…) و در صورت مشکوک بودن اخطار میده…
اتفاقاً سر همین ماجرا چندین برنامه چینی به دلیل دسترسی های عجیب بعد از اومدن miui 12 رفتن زیر سوال… خبرشم سایتای خارجی خیلی وقت پیش رفتن…

online_wireless

كاربرديه

Mahdi

عاشقتم اپل

Milad7

خیلی عالی و کاربردیه دمت گرم اپل 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)