حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ ۳ سال آپدیت سیستم عامل را برای دستگاه های جدیدش ارایه می کند

نوشته

3 سال قبل | 33 دیدگاه | آپدیت، برترین‌های ترنجی، سامسونگ

بله، خبر بزرگی در مراسم Galaxy Unpacked 2020 بود که گفته شد سامسونگ ۳ سال آپدیت سیستم عامل را برای دستگاه های جدیدش ارایه می کند. این یعنی چه؟ یعنی گلکسی نوت ۲۰ که با اندروید ۱۰ ارایه شده تا اندروید ۱۳ آپدیت خواهد شد. این برای دیگر دستگاه معرفی شده در این مراسم هم صادق است. موضوع قابل توجه و بزرگی برای رقابت در دنیای اندروید و نزدیک تر شدن به آپدیت ۴ ساله (و حتی بیشتر) در iOS است.

۳ سال آپدیت سیستم عامل

سامسونگ دومین رویداد Galaxy Unpacked خود در سال جاری را به پایان رساند، جایی که شرکت فناوری کره ای از 5 دسده دستگاه جدید رونمایی کرد که شامل موارد زیر می شد:

  1. ۱- گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی نوت ۲۰
  2. ۲- گلسی تب اس ۷ پلاس و گلگسی تب اس ۷
  3. ۳- گلکسی زد فولد ۲
  4. ۴- گلکسی بادز لایو
  5. ۵- گلکسی واچ ۳

اما یکی از هیجان انگیز ترین اطلاعات (حداقل برای ما) در پایان این رویداد به دست آمد که سامسونگ گفت که آنها متعهد هستند که نسخه های جدید سیستم عامل را برای “حداکثر ۳ نسل” از زمان انتشار عرضه کنند. این بدان معنی است که سامسونگ سرانجام همان سطح پشتیبانی نرم افزاری را که گوگل برای تلفن های پیکسل خود ارائه می دهد، ارائه می دهد.

دستگاه های جدید یعنی Galaxy Note 20 یا Galaxy Tab S7 و Galaxy Z Fold 2 همه با اربط کاربری One UI 2.5 سامسونگ مبتنی بر اندروید ۱۰ عرضه می شوند و پیش از اعلام امروز، انتظار داشتیم سامسونگ هرکدام از این دستگاه ها را به اندروید ۱۱ و سپس اندروید ۱۲ ارتقا دهد.

اکنون، ما می توانیم انتظار داشته باشیم سامسونگ به روزرسانی های خود را به اندروید ۱۳ ارتقا دهد. سامسونگ به صراحت نامگذاری این دستگاه هایی که این مدت پشتیبانی می گیرند را تعیین نکرده است، اما می توانیم فرض کنیم منظور آنها همه دستگاههای جدید اندروید است که امروز معرفی کردند.

مدل های پرچمدار از Galaxy S10 به بعد

آپدیت اندروید ۱۰ سامسونگ

متن چاپی خوب در گوشه سمت راست پایین اشاره می کند که این قانون در مورد مدل های پرچمدار از Galaxy S10 به بعد اعمال می شود، به این معنی که شامل سری Galaxy S10 ، سری Galaxy Note 10 ، Galaxy S20 سری ، Galaxy S جدید است. Flip 5G و احتمالاً نسل اول Galaxy Z Flip و Galaxy Fold نیز هستند.

انتظار می رود گوگل نسخه پایدار اندروید ۱۱ را برای تلفن های هوشمند پیکسل خود در تاریخ ۱۸ شهریور منتشر کند، اما ما دقیقا نمی دانیم سامسونگ چه زمانی نسخه مخصوص اندروید ۱۱ خود را منتشر خواهد کرد. سامسونگ رابط کاربری One UI را بسیار تغییر می دهد و ویژگی های بسیاری را اضافه می کند. بنابراین انتظار می رود که آنها مدتی طول بکشند تا نسخه بعدی One UI خود را آماده کنند. اگرچه حداقل برای بروزرسانی های امنیتی سامسونگ بسیار سریع در ارائه آخرین Security Patch سطح جدیدترین گوشی های هوشمند پرچمدار و میان رده خود بسیار سریع عمل کرده است.

ما سامسونگ را از این تصمیم ستایش می کنیم زیرا آنها اکنون از نظر سطح پشتیبانی نرم افزار در بین سازندگان دستگاه های اندرویدی قرار دارند. امیدوارم این امر سازندگان دستگاه های دیگر را مجبور به ارائه سطح مشابهی از پشتیبانی کند. هیچ دلیلی وجود ندارد که باید برای تلفن هوشمند جدید بالغ بر ۱۰۰۰ دلار بپردازیم و انتظار کمتر از این را داشته باشیم.

نظر شما چیست؟ این خبر قطعا خبر خوبی برای  اکوسیستم اندروید خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

قبلنا سامسونگ کلک میزد گوشی هاشو با اندروید قدیمی معرفی میکرد در صورتی که همه دستگاه ها با اندروید جدید معرفی می شدند . و بعد از دو اپدیت دیگه اپدیت نمیکیرد ! مثل A7 2018

ArmanBgold

بهترین خبری بود که میتونستم بشنوم😍😍😍👌👌
امیدم به سامسونگ بیشتر شد

Amir galaxy

به این میگن یه خبر خوب و جذاب🤩

iC3B8Y

ایول به سامسونگ پس گوشیم تا اندروید 12 آپدیت میشه، بهترین خبری که امروز شنیدم بلاخره از مراسم 😍 ولی بازم به ساپورت اپل نرسیده هنوز امیدوارم همین روند ادامه پیدا کنه و کم کم برسه به 4 یا 5 سال

Farcry

به نظرم بعد از این همه مدت حرکت خیلی خوب و بزرگی انجام داده ولی علاوه بر اون باید سرعت ارایه آپدیت هم بیش تر بکنه چون الان شرکت های اندرویدی زیادی توی سرعت ارایه آپدیت جلوتر از سامسونگ هستن.درضمن جمله ««نزدیک تر شدن به آپدیت ۴ ساله در iOS است»» اشتباهه اپل آیفون ها رو ۶ سال آپدیت میکنه و ۵ نسخه اصلی از ios هم برای اونا ارایه میکنه (۶s رو مثال میزنم تابستان ۲۰۱۵ با ios 9 معرفی شد و تا ios14 هم دریافت میکنه و تا تابستان ۲۰۲۱ یعنی چند روز قبل از معرفی آیفون های ۲۰۲۱ و ارایه نسخه اورجینال ios 15 آپدیت نسخه های فرعی دریافت میکنه.غیر از این ۶ سال هم آپدیت های امنیتی و رفع باگ تا یکی دو سال بعد از اون زمان هم براش میاد.

Farcry

خیلی خوبه از S10 به بعد سه سال پشتیبانی رو حساب کرده البته طبق متن خیلی بعید این آپدیت ۳ ساله برای گوشی های بالارده و پایین رده هم صورت بگیره.

Farcry

سامسونگ همون آپدیت منطقه ای که داره کلی آدم رو عذاب میده.دقیقه یادمه سر S6 که داشتم بیچاره شدم ۴ ماه منتظر موندم آخرش هم مجبور شدم رام عراق رو فلش کنم روی گوشی. فقط بین آپدیت های منطقه ای سامسونگ چند ماه فاصله هست…..

کی‌گفته بقیه اندرویدی ها سریعترن؟ شاید تو ارائه سیستم عامل جدید سریعتر باشن چون ui رو کمتر تغییر میدن یا جدا براش اپدیت میدن یا هر دلیل دیگه ای
سر بزنی با فورمای xda میبینی سامسونگ بعد گوگل سریعترین اپدیتای امنیتی و رفع و باگ رو برای گوشیاش داره

pedram_01

دوستان یعنی اس ۲۰ پلاس هم سه سال پشتیبانی داره و تا اندروید ۱۳ میگیره ؟!! چون از نوت ۲۰ اصلا خوشم نیامده می‌خوام اس ۲۰ پلاس بگیرم برا همین میپرسم

lovenokia

دوستان برای میان رده های جدید سامسونگ هم هست یا فقط پرچمدار ها 3 سال اپدیت میگیرند ؟

Farcry

توی متن زده سری پرچمدار از S10 به بعد

Farcry

تزول بیچاره که عقده منفی مثبت داری الان کجای جمله من تورو سوزونده؟؟؟

The MTest MT

خیلی خوبه عالیه
ولی اپدیت ای او اس 6 سال هست نه 4 سال

Farcry

دقیقا

ramin123

معرفی نوت 20 رو شست، برد.

AŁɪ

مزخرفه کی میاد گوشی که چیپش اگزینوسه رو سه سال نگه داره مطمعنا همون ۶ ماع اول از داغ کردن و هنگش به فکر فروش میافته⁦☺️⁩
این رو واسه کاربرای نوب گذاشته تا دلشون رو خوش کنه😅

The MTest MT

بهترین اپدیت دهی ها گوگل و وان پلاس.به نظرم واقعا وان پلاس دوبرابر نه( اس بیست دوبرابر نوت بیست هست)سه برابر از نوت 20 بهتر بود امسال با شاه کار 8 پرو(اره میدونم وان پلاس فن هم هستم:)

AŁɪ

بله کاملا درسته هم گوشی کاملی معرفی کرده هرچند پشتیبانی عالی داره و هم نرم افزار زیبا و ساده و در عین حال پر سرعت

AŁɪ

هر چند *
هم

Chalton

شاهکار دنیای موبایل گلکسی نوت 20 اولترا 👏👍
واقعا عالیه یه گوشی همه چی تموم با پیشتیبانی سه ساله واقعا سامسونگ بهترین برند دنیاس
با سامسونگ باش و پادشاهی کن یا چینی بگیر و گدایی کن

persepolis

لیاقت چینی ها هم بچه نداری این هم جواب یکی بچه ها بخور…

60 هرتز، پلاستیک، صفحه تخت، اگزینوس 990،زوم دیجیتال 30 برابری(تهش)
و 1000 دلار🙂

ی گوشیی هست…
60 هرتز، بدنه شیشه و فریم الومینیم، صفحه اج، اسنپ 730 جی، زوم صد برابر دیجیتال(تله فوتو 2 و 5 برابری)
فقط چون اسم پرچمدار روش نیست، 400 دلار اب میخوره🙂

Mb.Pcr

به به به جناب آقای چالتون (دالتون)
آخه تو که به اندازه پشیزی فکر نمی کنی چرا الکی جفنگ میگی ؟
من از می ۱۰ پرو یا وان پلاس ۸ پرو بیام سمت این آشغال (نوت ۲۰)؟

Mahdi

بین این همه خبر این از همه خوشحال کننده تر بود عالیه

ممد بمولا

تا جایی که خبر دارم از همین محصولات به درد نخور و مضخرف امروز 3 آپدیت داده میشه و اس20 الترا هم حتی شامل نمیشه

bh974

عالیه کم کم همه گیر میشه…

MohammadFarhaadi

شبیه سنگ بزرگ به نظر میرسه.احتمالا یا پولش رو بعداً میگیره یا یه جایی تلافیش می‌کنه مثلاً با زدن از امکانات یا هم کلا از آپدیت سه ساله میزنه و همش کلک تبلیغاتیه!!!

5G

چه جالب من تو زومیت گفته بودم اگه ۳ سال بکنه آپدیت، هیجان انگیز ترین بخشه
اما فکر نکنم بیشتر بشه!چون خود گوگل ۳ سال میده پس امکان نداره اجازه بده، به یک دلیل امکان دارخ الان سه سال شده باشه میتونه به خاطر همین همکاری باشه

Dr.Nazer

واقعاً خبر خوب و مسرت‌بخشی (😂🤦‍♂️) بود…

MohammadFarhaadi

سامسونگ سیاستاش بر این اساسن که زودتر کاربر گوشی رو ارتقا بده به مدل جدیدتر.بعید می‌دونم حتی برای پرچمداراش هم سه سال رو بده یا اگر بده به این زودیا نیست و جای دیگه تلافی می‌کنه که کاربر به یه علت دیگه گوشی رو سالیانه یا دوساله به مدل جدیدتر آپ کنه!

trol kosh

دمت گرم سامسونگ راستی یه چیزی اقا گوشیمو دزدیدن بنظورتون اگه a21s بگیرم تا سه سال اندرویدو میگیره؟

Mohammadr

دوست عزیز، گفته دستگاه های جدیدش… و داخل متن هم گفته شده، دستگاه هایی ک تو آنپکت دیروز نمایش داده شدن، سه سال آپدیت میگیرن…
پس هر چی قبل تولید شده هیچی… همون دو سال
از این به بعد هم معلوم نیست فقط برای پرچمدارهاش میخواد سه سال پشتیبانی بده یا همه مدل ها

Milad7

به به خیلی هم عالی…. واقعا ظلم بود پرچمدار 1400 دلاری فقط 2 تا نسخه اندروید بگیره!

Milad7

البته هنوزم با اپدیت 5 ساله اپل فاصله زیادی داره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)