حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ۳۸ درصدی فروش موبایل در بازار جهانی به دلیل ویروس کرونا

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | اسمارت‌فون

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در این روزها بازار جهانی موبایل بیشترین میزان کاهش عرضه گوشی‌های موبایل در سال‌های اخیر را تجربه کرده می‌کند و شرایط دشواری را پیش رو دارد. در حقیقت شاهد کاهش ۳۸ درصدی فروش موبایل در بازار جهانی به دلیل ویروس کرونا هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره تاثیر ویروس کرونا روی بازار موبایل صحبت کنیم.

کاهش ۳۸ درصدی فروش موبایل در بازار جهانی

پرفروشترین موبایل های ۲۰۱۹

متاسفانه بخش بزرگی از قطعات گوشی‌های هوشمند توسط کارخانه‌های چینی تولید می‌شود که به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا مدت طولانی تعطیل بودند و در حال حاضر با نصف توان خود در حال تولید هستند و این میزان نیازهای بازار جهانی را تامین نمی‌کند. اما مشکل فقط به کارخانه‌های چینی ختم نمی‌شود، بلکه اخیراً چندین کارخانه در کره جنوبی و ژاپن نیز تعطیل شده‌اند و این موضوع شرایط را سخت‌تر کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط موسسات تحقیقاتی، میزان عرضه گوشی موبایل در ماه فوریه سال 2019 حدود 99.2 میلیون دستگاه بوده است، اما این عدد در ماه فوریه سال جاری میلادی به 2.8 میلیون دستگاه کاهش یافته است. بدون شک اقتصاد جهانی و موضوعات دیگر بر روی کاهش میزان فروش جهانی گوشی‌های موبایل تاثیر داشته است، اما به طور قطع ویروس کرونا ضربه اصلی را به این بازار بزرگ وارد کرده است.

در حال حاضر اکثر فروشگاه‌های بزرگ و رسمی برندهای مختلف مانند سامسونگ و اپل در شهرهای بزرگ به منظور جلوگیری از ویروس کرونا تعطیل شده‌اند؛ همچنین فروشگاه‌های اپل در شهرهای چین در شرایط ویژه با ساعت کاری محدود به فعالیت می‌پردازند.

با توجه به بهتر شدن شرایط در کشور چین و آغاز فعالیت کارخانه‌های بزرگ این کشور، انتظار می‌رود که در هفته دوم ماه مارس شاهد توقف روند نزولی بازار موبایل و افزایش میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی باشیم.

نظر شما درباره تاثیر ویروس کرونا روی بازار موبایل جهانی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

نه آقا چرا چرت میگید… 90 درصد بخاطر کروناس.. 😂

hamid reza

قیمت هارو بجا بالا بردن پایین بیارن من خریدارم مثلا نوت10 پلاس رو بیارن 9 تومن با کلله میخرم یا اس10 لایت رو بیارن رو 7 تومن خریدارم یا می نوت 10 پرو رو بیارن رو 5 تومن خریدارم و…

pooria

عزیزُم هر وقت رفتی افغانستان با این قیمت میخری

Armin.Technology

😬.

Milad7

کرونا کل دنیا را فلج کرده!

Milad7

من هم تب دارم خدا بخیر بکنه 🙁

Amir galaxy

اگر بار گران بودیم رفتیم🥺

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)