حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال رسما معرفی شدند: دو پرچمدار خیلی ساده

نوشته

4 سال قبل | 26 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

اولین مرتبه چهار ماه پیش بود که رندر پیکسل ۴ گوگل طراحی شبیه به آیفون ۲۰۱۹ را نشان می داد. حالا اما بالاخره در یک عصر پاییزی گوگل از دو گوشی هوشمند جدید خود به نام‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال به صورت رسمی رونمایی کرد. دو دستگاهی که من آن ها را می توانم “دو پرچمدار خیلی ساده” بنامم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

پیکسل ۴

پیکسل ۴

پس از شایعات متعدد و متنوع (!) پیرامون تمام موارد محصولات جدید سری پیکسل ۴ گوگل، حالا این کمپانی به صورت رسمی از این دو گوشی هوشمند رونمایی کرد. گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال درست همان‌طوری هستند که در شایعات و تصاویر منتشر شده از این دو گوشی هوشمند دیده‌ایم. در واقع امسال گوگل حجم زیادی از اطلاعات پیرامون این دو مدل را پیش از رونمایی رسمی از آن منتشر کرد و در مراسم معارفه نکته قابل توجهی باقی نمانده بود.

جدیدترین پرچم‌داران گوگل که این لقب را تا ۱۲ ماه دیگر با خود به همراه دارند از قابلیت‌ها و ظاهر مشابه‌ای استفاده می‌کنند. با این حال گوگل این دو محصول را در دو اندازه مختلف و با تفاوت‌هایی جزیی از قبیل میزان حجم باتری و رزولوشن نمایشگر معرفی کرده است. گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال از نمایشگری 5.7 و 6.3 اینچی استفاده می‌کنند.

این نمایشگرها از نوع OLED است و وضوح تصویر آن به ترتیب FHD+ و +QHD است. نرخ تازه‌سازی تصاویر در این دو گوشی هوشمند ۹۰ هرتز است. در بالای نمایشگر هیچ‌گونه برشی مشاهده نمی‌شود و تنها شاهد استفاده از زوایای منحنی در چهارگوشه نمایشگر هستیم. حاشیه‌های اطراف نمایشگر برای یک پرچم‌دار در سال ۲۰۲۰ و حتی ۲۰۱۹ کمی زیاد است.

پیکسل ۴

پیکسل ۴

قابیلت جدید Smooth Display می‌تواند نرخ تازه‌سازی تصویر را با توجه به نوع کارایی دستگاه تغییر دهد. به این ترتیب زمانی که استفاده خاصی از نمایشگر نمی‌شود به منظور حفظ شارژ باتری نرخ تازه‌سازی به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند. نمایشگر مورد استفاده در این دو مدل از HDR پشتیبانی می‌کنند و ویژگی Always On را نیز به همراه دارد. هم‌چنین ویژگی جدید Ambient EQ می‌تواند اشباع رنگی را با توجه به نور محیط اطراف تنظیم کند.

گوگل پیکسل ۴ در ابعاد 147.1 در 68.8 در 8.2 میلی‌متر ساخته شده است که 162 گرم وزن دارد، پیکسل ۴ ایکس ال نیز در ابعاد 160.4 در 75.2 در 8.2 میلی‌متر طراحی شده است. با توجه به دریافت گواهی IP68 گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

طراحی بخش پشتی دستگاه که از جنس شیشه است را نمی‌توان چندان جذاب دانست. ماژول دوربین دوگانه قرار گرفته در گوشه سمت چپ و بالای دستگاه بیش از حد بزرگ است. در بخش پایینی نیز می‌توانیم حرف G لوگوی گوگل را مشاهده کنیم. کلیدهای سخت افزاری پاور و تنظیم حجم صدا در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته است. قاب مورد استفاده برای این گوشی‌ها در سه رنگ ساخته و روانه بازار می‌شود.

پیکسل ۴

پیکسل ۴

مشکی و سفید دو رنگ معمولی و قابل انتظار سری گوگل پیکسل ۴ بودند با این حال این مدل‌ها در یک رنگ جدید موسم به Oh So Orange نیز به فروش می‌رسد. رنگ سفید مورد استفاده در گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال نیز ترکیبی از رنگ‌های مشکی و سفید است که ظاهر جالبی را به ارمغان آورده است.

چیپست قرار گرفته در قلب دو مدل اسنپدارگون ۸۵۵ است که با 6 گیگابایت رم همراهی می‌شود. میزان حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این محصولات نیز 64 و 128 گیگابایت است که به وسیله کارت حافظه قابل ارتقا نیست. مطمئنا استفاده از اسنپدارگون 855 کمی ناامید کننده است زیرا پرچم‌داران معرفی شده در اواخر سال 2019 همگی به اسنپدارگون ۸۵۵ پلاس مجهز شده‌اند.

بدون شک هم‌چون سال‌های گذشته دوربین مورد استفاده در پرچم‌داران گوگل مهم‌ترین بخش آن‌ها است. در هر دو عضو خانواده پیکسل 4 از یک ماژول دوگانه به عنوان دوربین اصلی استفاده شده است. این ماژول از یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است؛ فاصله کانونی این سنسور دو برابر نمونه‌های معمولی نیست، اما استفاده از Super Resolution Zoom موجب می‌شود قابلیت زوم به بیش از 2 برابر افزایش پیدا کند. البته یک سنسور سوم را نیز در بخش پشتی دستگاه مشاهده می‌کنیم که در اصل یک دوربین نیست و تنها به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عمق میدان برای ثبت تصاویر بوکه می‌پردازد.

پیکسل ۴

هم‌چون سال‌های قبل، استفاده از سخت‌افزار قدرتمند در بخش دوربین مهم‌ترین علت دستیابی به کیفیت بالای تصویربرداری نیست، بلکه الگوریتم‌های پردازش تصویر و نسل جدید Pixel Neural Core است که کیفیت تصویر را افزایش می‌دهد.

در بخش دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۹۰ درجه استفاده شده است. دوربین سلفی موجود در این تلفن هوشمند از قابلیتی به نام موشن سنس استفاده می‌کند که امکان تشخیص حرکات کاربر به رادار سالی به همراه دارد. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود برخی از عملکردها را تنها به وسیله ژست‌های حرکتی و بدون نیاز به لمس نمایشگر به انجام برساند. هم‌چنین با توجه به استفاده از سیستم سنجش عمق سه‌بعدی این دوربین می‌تواند به عنوان سیستم تشخیص چهره برای بازگشایی قفل دستگاه استفاده کند. به این ترتیب دیگر در این دو محصول از سنسور اسکنر اثر انگشت استفاده نشده است.

از جمله قابلیت‌های مهم دوربین موجود در گوگل پیکسل می‌توان به حالت تصویربرداری نجومی و اکسپوژر دوگانه اشاره کرد. قابلیت تصویربرداری نجومی یا astrophotography این امکان را به شما می‌دهد بتوانید از آسمان شب و اجرام فضایی تصویربرداری کنید.

باتری پیکسل ۴ = ۲۸۰۰ میلی آمپر

باتری پیکسل ۴ ایکس ال = ۳۷۰۰ میلی آمپر

پیکسل ۴

پیکسل ۴

 

میزان باتری در نظر گرفته شده برای گوشی گوگل پیکسل ۴ که نمونه کوچک‌تر این سری است تنها ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این در حالی است که در پیکسل ۴ ایکس ال از یک باتری با حجم ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌شود. هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع 18 واتی به نام Power Delivery استفاده می‌کنند. هم‌چنین امکان استفاده از شارژ بی‌سیم Qi در این دو مدل فراهم شده است.

گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال از تاریخ ۳۰ مهرماه در ایالات متحده و اروپا عرضه می‌شوند. نسخه پایه پیکسل 4 با 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۸۰۰ دلار و نسخه ۶۴ گیگابایتی پیکسل ۴ ایکس ال با قیمت ۹۰۰ دلار به فروش می‌رسد. برای خرید نسخه‌های 128 گیگابایتی باید 100 دلار به مبالغ فوق اضافه شود.

نظر شما چیست؟ پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

🤨گرونه خیلی هم گرونه
یعنی ایفون ۱۱ با قیمت ۶۹۹ دلار بیخیال بشیم بیایم اینو بگیریم یا کلی مورد دیگه
در حاظر فقط دوربینش باید شاهکار کنه وگرنه حرفی برای گفتن نداره
هرچند کیفیت ساختش بالاس حتی با دیدن عکسها
۸۰۰ دلار 📿👌التماس دعا

The Destroyer

دیگه انصافا از آیفون ۱۱ بهترن

Farcry

از چه لحاظ؟؟

V800B

پردازنده ک ضعیف تره
باتری نتایج گذشته میگه ضعیف تره
قیمت ضعیف تره
کیفیت ساخت بعید بدونم ب اپل برسن
گرافیک ضعیف تره
دوربین سلفی حداقل تو عددی ضعیف تره
تنوع رنگ کمتر داره
و‌و

The Destroyer


@7800B
مقایسه صرفا بین آیفون ۱۱ معمولی و پیکسل ها:
مزایای پیکسل ۴:
صفحه نمایش OLED و رفرش ریت ۹۰ هرتز که پویاست
احتمالا دوربین بهتر
شاید طراحی بهتر که سلیقه‌ای هست
رزولوشن صفحه فول اچ دی پلاس
شارژر ۱۸ واتی داخل جعبه
پشتیبانی از شارژ بیسیم
موشن سنس
و اما مزایای آیفون ۱۱:
احتمالاً باتری لایف بهتر نسبت به پیکسل ۴ ساده
سیستم عامل. iOS
شیشه مات پشت

تنوع رنگ هم واقعا نمیدونم از کجا میگید. تا جایی که من میدونم پیکسل ها تنوع رنگی بیشتری دارن.
اما در مورد آیفون ۱۱ پرو و مکس باید گفت که واقعا پیکسل ضعیف تره

Dariushrd

امسال اصلا سال هیجان انگیزی تو زمینه موبایل نبود، تغییرات اصلا ترغیب نمیکنه به خرید، کوالکامم که خیلی داره ضعیف کار میکنه هنوز اسنپ ۸۵۵ به a12 هم نرسیده… پیکسل ۴ از گوریلا گلس ۵ استفاده میکنه!
سنسور همه دوربینا یکیه کیفیتشونم در یه حدی پیشرفتشونم به نرم افزار در حد خیلی کم خلاصه میشه…
هعی…

Naranj

درسته سال بی رمقی بود
احتمالا ۲۰۲۰ یک تکونی بخوره

The Destroyer

جذاب نبود که انتظار هم میرفت….
تنها بخش هیجان‌انگیزش همون smooth display هست که کار جالبیه

_V_

در کمال تعجب من از دیزاین پشتی این گوشی خوشم اومده مخصوصا رنگ سفید

دیزاین روبرویی هم زیاد مشکلی ندارم هرچند حاشیه ها واقعا زیاده

ولی پنل بسیار با کیفیتی روش هست و دوربین خیلی خوبی هم حتما داره

_V_

ولی جای اینکه ۱۰۰۰ دلار بدم نسخه ۱۲۸ اینو بخرم
۱۱۰۰ دلار میدم نسخه ۲۵۶ نوت۱۰ پلاس

Dr.Nazer

بیش از حد خوشم اومد ازش..!

aadel

فک کنم مدیرای سونی به گوگل نفوذ کردن!!!!

android 10

اپل اندرویدیا فقط گوگل
اخه این گوشی چی داره که من 800 دلار بابتش بدم

Dr.Nazer

به‌نظرم ۸۰۰ دلار ارزش خرید داره واسه این گوشی…!

Amir galaxy

از قاب پشتیش خوشم اومد…
اگه اپل هم حاشیه های دوربین پشتی رو مثل پیکسل سیاه میکرد خیلی قشنگتر میشد
اما در کل از گوشی خوشم اومد میخوام میخرمش
.
.
.
.
البته اگه یکی پولشو بهم بده😐😶

Dr.Nazer

میخوای میخریش؟😂

Amir galaxy

این کیبورد لعنتی خودش اینارو خودکار عوض می‌کنه😔

Amir galaxy

مگه رنگ جووون خیلی زرد و امممممم خیلی آبی نداره؟!

android 10

نه اونا درحد شایعه بودن شاید گوگل بعدا اون رنگای دیگه رو بده بیرون

Elyas

جدی فقط دوربینش فک کنم با بقیه فاصله داره
ادم اگه برا دوربینش بخواد خب میره یه دوربین دیجیتال میگیره

وگرنه اسنپ 855
حافظه 64
حاشیه بسیار زیاد
نداشتن هندزفری
باتری فوق العاده کم
پشتیبانی نکردن کارت اس دی
نبود 5G
***********************************
الان هر گوشیی با قیمت پایین اینارو داره
تازه باز 3 یا 4 ماه دیگه پرچمدارای جدید باز معرفی میشن با اسنپ 865

Alireza1995

بسیار نا امید کننده

اینم مثل سونی کرده و داره خودش رو نابود میکنه

MohammadFarhaadi

شرکتای دیگه یواش یواش دارن پرچمدار با مشخصات سخت افزاری عالی و اسنپ۸۶۵ و آپشنای متنوع و نوآوریهای زیاد و طراحیه ترندی و باطری حجیم با قیمت کمتر از نصف این گوشی معرفی میکنن اونوقت گوگل یه خورده گوشی چسبونده به حاشیه و قیمت رو برده تا سقف و انتظار داره خریدار خاص داشته باشه.بابا مشنگ خریدارای این گوشی خاص نیستن مثل خودت مشنگن!البته با عرض پوزش از دوستان آخرش شوخی بود.ولی واقعا اگر یه گوشیه با امکانات معمولی و ترند یه خورده به روزتر میداد بیرون ارزشش از این هم بیشتر میشد.ولی واقعا این گوشیه با این مشخصات اینقدر قیمتش نیست.

A.m.a

انتظار بنده بیشتر از این بود….

A.m.a

البته تا انجا که اطلاع دارم

در دیسپلی میت با نمره A+
لقب بهترین نمایشگر را دریافت کرد

Milad7

فقط دوربین خفنی داره

Milad7

پرچمدار 2019 با 6 گیگ رم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)