حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی Omnivision OV48B رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | دوربین

شرکت Omnivision سنسور جدید OV48B خود را معرفی کرد، این اولین سنسور تصویر 48 مگاپیکسلی کمپانیست. مانند سونی IMX 586 سنسور جدید دارای پیکسل‌هایی به بزرگی 0.8 میکرون است که می‌تواند داده‌ها را در یک تصویر 12 مگاپیکسلی با وضوح بالا قرار دهد. همچنین توانایی فیلم برداری 4K، 1080p و 720p در نرخ فریم‌های مختلف نیز برای آن گزارش شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بیشتر با حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی Omnivision OV48B آشنا شویم.

حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی Omnivision OV48B

حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی Omnivision OV48B

Omnivision یک شرکت تولید کننده قطعات است که قطعه‌هایی مانند سنسورهای تصویر را تولید می‌کند. برای مثال آخرین نمونه آنها OV48B یک سنسور 48 مگاپیکسلی بوده که برای وضوح بالا در ماژول‌های دوربین گوشی‌های هوشمند طراحی شده است. با توجه به مشخصات و توضیحات آن به شکل واضحی رقیب Sony IMX 586 یک سنسور از نوع CMOS خواهد بود که در حال حاضر قدرتمندترین سنسور دوربین موبایلی به حساب می‌آید.

شرکت Omnivision ادعا کرده که OV48B پیکسل‌هایی به اندازه 0.8 میکرون (میکرومتر) دارد و همچنین گفته که این کوچک‌ترین سنسور 48 مگاپیکسلی حال است و البته که IMX 586 نیز چنین ادعایی دارد.

به مانند رقیب IMX سنسور OV48B می‌تواند 4 سلول را ترکیب کرده که 48 مگاپیکسل را تبدیل به یک تصویر 12 مگاپیکسلی بسیار دقیق و با کیفیت خواهد کرد. Omnivision به فرمت‌های خروجی زیر اشاره کرده: 48 مگاپیکسل در 10 فریم بر ثانیه، 12 مگاپیکسل در 30 فریم بر ثانیه، ویدیو 4K یا 2K در 60 فریم بر ثانیه،1080p در 240 فریم بر ثانیه و 720p در 480 فریم بر ثانیه.

در طرف مقابل سونی فرمت‌های IMX 586 را بدین شکل لیست کرده، ویدیو 4K در 90 فریم بر ثانیه، 1080p در 240 فریم بر ثانیه و 720p در 480 فریم بر ثانیه. سنسور OV48B همچنین از ML-PDAF دو در دو سود می‌برد که ظاهرا دقت آن را بخصوص در محیط‌های با نور کم بهبود خواهد داد. سنسور سونی نیز نسخه‌ای دیگر که با نام IP-PDAF شناخته می‌شود را در اختیار دارد. Omnivision اشاره‌ای به HDR در OV48B نکرده اما IMX 586 در این زمینه بسیار قابل است.

در نهایت زمان می‌تواند به ما نشان دهد که کدام از این دو مدل بهترین سنسور 48 مگاپیکسلی حال حاضر است. Omnivision اعلام کرده از حالا می‌تواند نمونه‌های مهندسی را به تولید کنندگان تحویل دهد اما عرضه OV48B در فصل پایانی 2019 صورت خواهد گرفت.

نظر شما درباره سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی موبایل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

*برندی که تو هر زمینه ای حضور داره*
😅

_V_

چرا من فکر کردم این پست راجع ب سامسونگه😑😐

mostafa3

برندی که فقط معرفی می‌کنه
نمیتونه فروش کنه
تمام پرچمداران یا سنسور سونی استفاده میکنن
کمی پایین‌تر سامسونگ
اینکه کلان تعطیله

_V_

الان جایی استفاده شده که میگی تعطیله؟
پرچمدارای خود سام با اون خروجی ها به علاوه چندین گوشی دیگه سامن 🙂
بعدشم نبایدم بیشتر از سونی بفروشه
خیر سرش یکی از کارای اصلی سونیه
دیگه سام بشه مقام اول تو سنسور که سونی میشه کنسول و تلویزیون😐

afsoon

هرچند سنسور واقعا چیز مهمی نیست و الگوریتم مهم تره اما باید بگم حسگر سونی اگر روی گوشی باشه بهتر هست .من نوت ۷ دارم سنسور سامسونگ روش هست نوت ۷ پرو سنسور سونی .روی کاغذ یکی هستن اما واقعیت نوت ۷ پرو خیلی خروجی بهتری میده

_V_

😐توقع داشتی روی پرو خروجی بدتری بده؟
🤦‍♂️

afsoon

نه دیگه توقع داشتم خیلی تفاوت نباشه چون توی یوتیوب دیدم فرق خاصی نیست .😅باید می ۹ اس ای میخریدم اشتباه کردم

_V_

میتونستی mi9 se بخری بعد رفتی redmi note7 خریدی؟
دست داری😐📿

afsoon

خو من میخواستم می ۹ اس ای بخرم یهویی از ۴۲۰۰ شد ۵۲۰۰ دیگه بیخیال شدم رفتم نسخه ۱۲۸ گیگ نوت ۷ خریدم .واقعا کاش این کار رو نکرده بودم چون بجز باطری و زیبایی هیچ برتری نسبت به گوشی قبلیم که ای ۲ بود ندارد 😅من کلا پست رفت میکنم بجای پیشرفت .پوکوفون رو فروختم ای ۲ خریدم .😂🤣🤣🤣😂

The Destroyer

پست رفت نه پسرفت البته ممکنه مشکل از کیبورد و correction هم باشه

_V_

چرا پوکوفونو دادی وای😐

afsoon

نمی‌دونم خریدم سفارش از دبی ۳۱۰۰ نسخه ۶۴ گیگ بیست و پنج روز شد که اومد وقتی اومد هم توقع خیلی زیادی ازش داشتم 😅دیدم نمایشگر و دوربینش معمولی هست سلفی معمولیه و بدتر از همه طراحی زشت داره هرچند کیفیت پلاستیک بدنه عالی بود .فروختم دیگه ای ۲ خریدم وقتی ای ۲ رسید به دستم فهمیدم چه حماقتی کردم 😐خواستم دوباره بخرم پوکوفون رو دیدم کمترین قیمت ۴۲۰۰ شده هیچ دیگه .سقوط کردم به میانرده و دیگه واقعا نمیتونم یه پرچمدار بخرم حتی اگر سیصد دلار قیمت داشته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)