حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۴ پرو با سوراخ نمایشگر و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 24 دیدگاه | اپل، شایعات

پس از معرفی رسمی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، به‌تازگی انتظارات خود را در مورد آنچه از آیفون سال آینده با نام احتمالی آیفون ۱۴ یاد می‌شود، بیان کرده است. وی پیش‌بینی می‌کند که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از طراحی پنل جلویی با سوراخ نمایشگر بهره برده و با سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عرضه خواهند شد.

طراحی سوراخ نمایشگر و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو

کو در تازه‌ترین یادداشت خود بیان می‌کند:

“آیفون‌های اپل برای سال ۲۰۲۲ شامل: 1- آیفون SE جدید با پشتیبانی از شبکه 5G برای عرضه در نیمه اول ۲۰۲۲، 2- آیفون جدید 6.7 اینچی مقرون‌به‌صرفه برای نیمه دوم سال و درنهایت 3- دو مدل جدید رده‌بالا مجهز به سوراخ نمایشگر به‌جای ناچ و دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی برای عرضه در دوره مشابه می‌باشند.”

این گزارش، اطلاعات منتشر شده پیشین از طرف خود کو و جان پروسر را تأیید می‌کند. از منظر طراحی، کو پیش‌تر گزارش داده بود که اپل در iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max، طراحی کنونی ناچ را به‌نفع راه‌حل “سوراخ نمایشگر” مشابه اکثر گوشی‌های اندرویدی، کنار می‌گذارد.

در ادامه انتظار می‌رود سری آیفون ۱۴ در دو سایز مختلف 6.1 اینچ و 6.7 اینچ نمایشگر عرضه شوند. این ابعاد به‌ترتیب می‌تواند مربوط به نسخه‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس درکنار آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس باشد. کو همچنین بار دیگر تاکید می‌کند که تنها مدل‌های Pro و Pro Max از طراحی جدید پانچ هول برخوردار بوده که احتمالا Face ID را نیز در زیر صفحه خود خواهند داشت، درحالی‌که دو مدل عادی دیگر، طراحی ناچ را حفظ خواهند کرد.

رندر آیفون ۱۴ پرو با سوراخ نمایشگر

رندر آیفون ۱۴ پرو با سوراخ نمایشگر

کو در ادامه می‌افزاید که آیفون ۱۴ مکس یا هر چیزی که درنهایت نامیده خواهد شد، قیمتی کمتر از ۹۰۰ دلار خواهد داشت. برای مقایسه، آخرین نسخه از این مدل با نام آیفون ۱۳ پرو مکس، برچسب قیمتی معادل ۱۰۹۹ دلار را درحالت پایه خود دارد.

کو همچنین پیش‌تر گفته بود که آیفون ۱۴ می‌تواند از Touch ID زیر نمایشگر پشتیبانی کند. با این حال، در یادداشت اخیر، او با پس گرفتن این ادعا، بیان می‌کند که آخرین یافته‌ها نشان می‌دهند که اپل عرضه آیفون با Touch ID زیر صفحه را به‌علت “پیشرفت کمتر از حد انتظار در مراحل توسعه” تا نیمه دوم سال 2023 به‌تعویق انداخته است.

در مورد دوربین اصلی با سنسور جدید 48 مگاپیکسلی نیز، وی بیان می‌کند که ممکن است تصاویر خروجی همچنان دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل باشند. اپل می‌تواند از فناوری موسوم به «حالت خروجی چهار سلولی» که در دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌شود، برای گرفتن اطلاعات خام 48 مگاپیکسلی و ایجاد یک تصویر خروجی 12 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر و نویز کمتر استفاده کند.

مشخصات سری آیفون ١۴ در بخش‌های بیشتری فاش شد

نظر شما چیست؟ آیا اپل درنهایت و پس از سال‌ها تاخیر نسبت به تولیدکنندگان اندرویدی، تن به استفاده از فناوری‌های فعلی آنان شامل سوراخ نمایشگر و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دوربین می‌دهد؟ همانطور که گفتیم، موارد ذکر شده سال‌هاست که در گوشی‌های مختلف اندرویدی شامل پرچمدار، میان‌رده و حتی اقتصادی استفاده می‌شوند و در زمان نگارش این مطلب، شماری از سازندگان به‌سراغ نمونه‌های نوین جدیدی شامل دوربین سلفی زیر نمایشگر و سنسورهای بزرگ‌تر با مگاپیکسل بیشتر و فناوری‌های جدید رفته‌اند؛ بنابراین تاخیر اپل در این مورد تاحدودی ناامیدکننده است.

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

حالا بزارین دو روز از معرفی سری ۱۳ بگذره😐😂
اگه این طراحیش باشه اون فنای اپل که اوایل ورود پانچ تکی وسط اونو مسخره میکردن الان واسش به به و چه چه میکنن 😅

Faez

نظر شخصی خودم که یکی از فنای اپلم از ناچ بزرگ سال قبل بیشتر خوشم اومد تا ناچ این نسل

mehpsa

اپل از یه شرکت پیشرو به یک شرکت آماده خور تبدیل شده ، بجای توسعه و اختراع ویژگی های جدید، منتظره شرکت های دیگه این کار رو بکنند. به عنوان مثال در این متن امده«او با پس گرفتن این ادعا، بیان می‌کند که آخرین یافته‌ها نشان می‌دهند که اپل عرضه آیفون با Touch ID زیر صفحه را به‌علت “پیشرفت کمتر از حد انتظار در مراحل توسعه” تا نیمه دوم سال 2023 به‌تعویق انداخته است»

Farcry

با عرض معذرت شما اندازه …..وز هم حالیتون نیست سر پست های قبل معلوم شد که گفتید آیفون ۱۳ پرو تازه اولین گوشی اپل با صفحه ۱۲۰۰ نیتی هست یا اومده بودی باتری ۴۰۰۰-۳۰۰۰ آیفون رو با باتری اندرویدی بدون هیچ بررسی یا تستی مقایسه کرده بودی
تازه میگفتی A15 شش هسته ای فلانه و…..
الان هم حتما میخوای دوربین ۴۸ آیفون ۱۴ نیامده رو با دوربین ۴۸ یه گوشی مثل ردمی نوت ۸ مقایسه کنی و بگی تازه اپل داره دوربین ۴۸ میزنه!
خب اگر اینقدر راحت و بدون بررسی مولفه های دیگه مثل سایز سنسور و نوع لنز و دریچه دیافراگم و البته پردازش سخت افزاری و نرم افزاری میشد دوربین گوشی ها رو‌ مقایسه کرد دیگه کی میرفت سراغ گوشی پرچمدار؟؟؟
طرف جای S21 ultra به میرفت یه mi 10 t میگرفت و پیش خودش میگفت دوربین هردوشون ۱۰۸ مگاپیکسلی هست و این آخرشه پس برای چی برم گوشی پرچمدار ۱۰۸ بخرم؟

mehpsa

نه معلومه که اندازه شما (گو…) حالیم نیست، سایت هایی که تو کار امتیاز و رنک دهی به گوشی ها هستند توی بخش دوربین و تصویر و صدا و ارزش خرید و باطری و نمایشگر و… رتبه اپل رو اول نمیدونن، بعدش من گفتم تراکم پیکسل و باطری و قدرت شارژر ایفون اندازه گوشی های دو سه سال پیش ردمی هست که حقیقته

Farcry

گوشی دو سه سال پیش ردمی!
خب بریم یه نگاه به امتیاز های باتری gsmarena برای آیفون ۱۱ پرو‌ مکس بندازیم
باتری ۳۹۰۰ آیفون ۱۱ پرو‌ مکس:
۱۹:۳۰ ساعت وبگردی _ ۱۵:۰۵ ساعت پخش ویدیو _ ۲۱:۰۳ ساعت مکالمه
گوشی میان رده ردمی نخواستیم یه کوشی پرچمدار اندرویدی برای اون سال یا الان رو بیار که امتیازش از این بیشتر باشه

Farcry

اینم برای تو فنبویی با سواد که با مقایسه دو تا عدد فکر میکنی دوربین آیفون پرچمدار از دوربین گوشی میان رده چند ده مگاپیکسلی ضعیفتره
(سر پست ۵ دلیل آیفون ۱۳) همین اراجیف رو‌ گفتی
دوربین دوازده مگاپیکسلی آیفون ۱۲ در شبcomment image
دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پوکو x3 در شبcomment image
دوربین پوکو x۳ شش برابر آیفون ۱۲ مکاپیکسل داره ولی توی این تصویر در شب اندازه زمین تا آسمون دوربینش ضعیفتر از آیفون ۱۲ هست

mehpsa

ایفون 1200 دلاری رو با پوکو 400 دلاری مقایسه میکنی و ادعای فرهیختگیت هم میشه،
خدا شفات بده

Farcry

خدا تو رو شفا بده!
اولا آیفون ۱۲ ۸۰۰ دلاریه نه ۱۲۰۰ دلاری
دوما تو‌که میدونی مقایسه این دو تا هم خنده داره پس چرا میای سر هر پست اپل ترول میکنی و میگی تازه داره دوربین گوشی میان رده اندرویدی رو توی آیفون ۱۲۰۰ دلاری میزاره و صفحه نمایشش تازه شده صفحه نمایش کوشی اندرویدی و…..
خب خودت…… داری که میای سر هر پست گوشی پرچمدار و میان رده رو مقایسه میکنی!

mehpsa

برای باطری هم رتبه اپل رو نگاه کن
https://www.dxomark.com/category/battery-reviews/#tabs

Farcry

خب چرا دکزو رو مثال زدی این که خودش تف سر بالاست!😂
الان به پرچمدار ها
۱۲ پرو‌مکس امتیاز ۷۸ داده – به اس ۲۱ الترا اگزینوس ۵۷ داده و به نسخه اسنپ ۷۰ –
به وان پلاس ۸ تی ۷۱ داده – به mi 11 هم ۴۹ داده به ۱۲ مینی هم ۵۹ داده
الان بین همه اینا ۱۲ پرو‌مکس با باتری ۳۶۵۰ بیشترین شارژدهی رو‌میده
مشکل شما اینه که میای گوشی های میان رده که معمولا هم شارژدهی بالاتری رو نسبت به پرچمدار ها دارن فقظ با شارژدهی آیفون ها مقایسه میکنی و میزنی تپ سر اپل درحالی که شارژدهی آیفون ها توی رده خودشون یعنی پرچمدار ««خوب»» هست یا حتی زمان ۱۱ پرو مکس بهترین بوده (یا جزو دو تای برتر بوده)
الان طبق این دکزو m51 دو برابر mi 11 و S21 ultra شارژدهی میده

mehpsa

خدا شفات بده، .. مخ دیگه از موتوری ها جنس نگیر، الان قیمت جهانی ایفون دوازه از می 11 کمتره؟ از وقتی طالبان اومده جنس ها گرون شدن ساقی ها همه چی قاطیش میکنن تو هم میری ازشون میگیری… غل میشی، برو از ساقی های خونه ای جنس بگیر بهتره

mehpsa

پس ایفون 12 رو هم با گوشی 800 دلاری اندرویدی مقایسه کن، امکانات اپل رو یه گوشی 500 دلاری اندرویدی هم داره و هم شارژر رو به بهانه محیط زیست از جعبه حذف نکردند، الان بهترین گوشی از نظر باطری، نمایشگر، صدا، دوربین و قیمت مال اندروید هاست و ایفون دنباله روی اندروید ها شده، مثلا ایفون از گوشی تاشو و دوربین زیر نمایشگر چیزی نداره، ایفون در تکنولوژی های پیشرو مثل اینترنت نسل پنج و تکنولوژی های ساده مثل رفرش و حداکثر نور صفحه حداقل دو سال از اندروید عقب تره، فقط ایفون در افزایش قیمت و اختصاص نام های عجق و وجق به تکنولوژی های از پیش عرضه شده اندروید ها پبشرو هست.

Faez

تورو خدا احمق!
بفهم قیمت جهای گوشیای آیفون از بقیه پرچمدارا ارزون تره
این دلالا هستن گرون میفروشن

Farcry

الان اینطوری باشه امکانات گوشی ۱۴۰۰ دلاری پرچمدار اندروید هم باز یه گشوی میان رده داره!
دوربین ۱۰۸ ، شارژر ۳۳ وات یا ۶۰ وات ، باتری ۶۰۰۰-۵۰۰ هزار، رم ۸ و صفحه اولد ۱۲۰ هرتزی و…..
تو مشکلت اینه که کل ویژگی های خوب همه شرکت های اندرویدی رو داری با یه آیفون مقایسه میکنی! که معلومه آیفون صد هیچ باخته!
چون از هر گوشی مثلا از اس ۲۱ الترا میگی زوم از گلکسی فولد میگی تاشو بودن از mi mix 4 میگی ۱۲۰ وات شارژر و……..
این که نشد مقایسه! تو باید گوشی پرچمدار آیفون رو با پرچمدار هر سازنده مقایسه کنی
در ضمن حرف هات درمورد بهترین نمایشگر و بهترین اسپیکر و بهترین باتری هم مغالطه هست.
نمیگم آیفون ۱۳ پرو‌مکس توی هر سه زمینه بهترنیه چون احتمال بالا نیست و کلا هیچ گوشی پرچمداری توی این سه زمینه نسبت به بقیه پرچمدار ها بهترین نیست (توی همش)
مخصوصا درمورد مغالطه هست که همین الان میگی بهتزین نمایشگر توی اندرویده
چون حتی آیفون ۱۱ پرو مکس هم که معرفی شد همه میگفتن تنها نقظه ضعفش صفحش ۶۰ هرتزی بودنه و توی باقی موارد مثل دقت رنگ روشنایی جزو بهترین هاست
چه توی حالت دستی چه حالت خودکار میشه به روشنایی ۱۲۰۰ نیتی در ۱۱ پرو‌مکس و رسید درحالی که همین ترنجی بررسی کرد اس ۲۰ الترا توی حالت دستی ۴۵۰ نیت روشنایی میده! و توی حالت خودکار هم توی شرایط خیلی خاص میتونی به اون روشنایی حد اکثری بررسی .اینو خیلی از سایت ها گفتن.البته توی اس ۲۱ الترا این روشنایی دستی بیشتر شده ولی باز رکورد ۱۲۰۰ نیتی خودکار دست ۱۱ پرو مکس هست آیفون ۱۱ پرو مکس نبود که هر زمان خواستی و توی روز یا شب یا هرچی توی تنظیمات روشنایی رو حداکثری میکنی
بررسی اس ۲۰ الترا ترنجی توسط آقای عطایی
https://toranji.ir/2020/04/10/نقد-و-بررسی-سامسونگ-گلکسی-اس-۲%DB%B0-اولترا/
“”خب خیلی راحت باید بگویم که این نمایشگر در اکثر شرایط کم نور است. من می دانم که حداکثر روشنایی که این پنل می تواند تولید کند تا ۱۲۰۰ نیت است اما نه، این چیزی نیست که شما در شرایط نوری داخلی و به صورت دستی به آن دستی پیدا کنید، حتی نصف آن هم نیست. من به وضوح در هنگام تماشای محتوا و به خصوص ویدیو روی این نمایشگر مشکل داشتم و نور کم دلیل اصلی است. شاید بتواند به راحتی بگویم که این روشنایی حتی زیر ۴۵۰ نیت است چون از روشنایی نمایشگر لپتاپ من هم کمتر بود””
من ندیدم یا شاید یک مورد بیشتر نباشه توی‌گوشی های اندرویدی که روشنایی اونها در حالت دستی و خودکار باهم برابر باشه و به ۱۲۰۰ نیت یا بیشتر برسه.
در کل من بحثم باش ما و امثال شما اینه سریع با توجه به اعداد و مشخصات نیاید بگید اپل فلانه و خراب کرده و گوشی میان رده هم در حد اونه و….. بررسی های تک تک بخش های اونها رو بخونید چون به علت سیستم عامل متفاوت و یا الگوریتم دوربین شارژدهی و پردازنده و دوربین آیفون ها خارج از اعداد و ارقام میتونه عمل کنه

MH

ناموصا بیا برو بیرون از سایت مغز ممبرارو با قاشق میل نکن

MiM6ChE

کار به بحث ندارم ولی وقتی میخوای چنین مقایسه ای انجام بدی بهتر که هردو عکس رو با کیفیت اصلی قرار بدی

Farcry

نه واقعا کیفیت واقعی هر دو تا رو گذاشتم
کلا گوشی های میان رده حتی اونایی که دوربین چند صد مگاپیکسلی دارن به علت نبود لرزش گیر اپتیکال و پردازش ضعیفتر نایت مود در مقایسه با گوشی پرچمدار عکاسی در شب شون همینطوره
من وقتی با پوکو x3 تو شب عکس میگیرم همینه یعنی زوم کنی شارپنس پایینتر و جزییات کم خیلی توی چشم میاد

hamidtn

به نظر میرسید که سال 2022 سال دوربین زیر نمایشگر باشد ! اینطور که مشخصه حالا حالاها شاهد دوربین زیر نمایشگر
به صورت عمده روی گوشی ها نخواهیم بود :l

Farcry

این دیگه آخر چیپ بازیه
من بعید میدونم اپل فعلا از ناچ دل بکنه بره سمت هول پانچ
شاید توی رده قیمتی آیفون se این کار رو بکنه چون پانچ هول هم بزنه باز سر جا دادن فیس آیدی و حسگر هاش زیر نمایشگر مشکل داره

mehpsa

برای سنسور ها مشکلی پیش نمیاد اخه به بهانه محیط زیست حذفشون میکنه😂😂

MH

اپل با اون عطمت کمپانیش اینقد گدا نیس بخاطر پول چیزیو حذف کنه

لابد یه شارژر و پلاستیک حذف کرد ترولا حرصی شدن

شارژر که تهش 20 دلاره
بقیه شرکتا هم حذف کردن
دومن به عقل هر کسیم میرسه پلاستیک برا محیط زیست ضرر داره

چیزیم نمیدونی حرف نزن 🙂

ali karimi

سلام، خب خداروشکر اپل از دوربین های 3تایی 12 مگا پیکسلی میخواد دست برداره،ولی خب از این گزشته نمیدونم چرا فقط فیس آیدی دوست داره، چرا اثر انگشت روی گوشیهاش نمیزاره، یعنی فیس آیدی از اثرانگشت بهتره از لحاظ امنیت، بقول این دوستمون بزار فعلا همین ایفون 13 وارد بازار بشه و چندماهی بگذره بعدش بگید آیفون 14 میخواد اینطوری بشه اونطوری بیاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی