حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حالت 48 مگاپیکسلی دوربین آیفون 14 پرو تا سه برابر حجم بیشتری نسبت‌به 12MP اشغال می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، دوربین

یک ارتقای برجسته در خانواده iPhone 14 Pro، سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی آن‌هاست که برای اولین بار از زمان آیفون 6s، اپل تصمیم گرفت تا میزان رزولوشن حسگر تصویر را از 12 مگاپیکسل فراتر ببرد. درحالی‌که انتظار می‌رود کیفیت نهایی تصاویر و ویدئوهای گرفته‌شده با سنسور جدید ارتقا عمده‌ای را تجربه کند، این حالت به قیمت افزایش شدید میزان حجم گوشی تمام خواهد شد. بر اساس آخرین داده‌ها، ثبت تصاویر با حالت 48 مگاپیکسلی ProRAW دوربین آیفون 14 پرو در مقایسه با حالت 12 مگاپیکسلی، می‌تواند تا سه برابر فضای ذخیره‌سازی بیشتری مصرف کرده و حجم نهایی تصاویر به عددی پیرامون 75 تا 80 مگابایت به‌ازای هر عکس نیز می‌رسد.

حالت 48 مگاپیکسلی دوربین آیفون 14 پرو

بر اساس یافته‌های Steve Moser، تصاویر ProRAW که با حالت 48 مگاپیکسلی دوربین گرفته می‌شوند، می‌توانند به حجم 75 مگابایت برسند. همان تصاویر ProRAW گرفته‌شده با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس، تنها 25 مگابایت فضای ذخیره‌سازی اشغال می‌کنند.

افزایش اندازه تصویر دارای اشکالاتی است که پر شدن سریع حجم دستگاه، یکی از آن‌هاست؛ اما افزایش جزئیات ثبت‌شده توسط حسگر 48 مگاپیکسلی به عکاسان حرفه‌ای فضای بیشتری را برای ویرایش تصاویر خود می‌دهد.

حالت 48 مگاپیکسلی دوربین آیفون 14 پرو

حالت 48 مگاپیکسلی دوربین آیفون 14 پرو

در مورد ایرادات، یکی از موارد واضح، خرید آیفون 14 پرو یا آیفون 14 پرو مکس با مدل‌هایی با حافظه داخلی بالا است که هزینه بیشتری برای مصرف‌کننده خواهد داشت. خوشبختانه، اپل نسخه‌های ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی آیفون‌های سطح بالا را حذف کرده و مدل پایه تنها با حافظه 128 گیگابایت عرضه می‌شوند. برای اکثر کاربران، 128 گیگابایت ظرفیت داخلی برای ماندگاری طول عمر آیفون کافی خواهد بود، با این فرض که شما تصاویر یا ویدیوهای ProRAW را نمی‌گیرید.

بااین‌حال، با iPhone 14 Pro یا iPhone 14 Pro Max جدید، ممکن است بخواهید با حداقل 256 گیگابایت شروع کنید، اگرچه این بدان معناست که باید بودجه خود را به‌جای 999 دلار به 1099 دلار افزایش دهید. برای یادآوری، مدل‌های «Pro» را می‌توان با 1 ترابایت حافظه داخلی نیز تهیه کرد.

اپل به‌زودی شروع به پیش‌سفارش برای مدل‌های آیفون 14 می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که از قبل می‌دانید کدام مدل حافظه را خریداری کنید، زیرا بعداً گزینه‌ای برای ارتقا وجود نخواهد داشت.

نظر شما پیرامون افزایش شدید حجم تصاویر ثبت‌شده با حالت 48MP دوربین آیفون 14 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی